allyse Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Ok, denne er kanskje feilposta, så ikke skyt meg om den er det. Nå vet jeg ikke alt for mye om import av biler, men som tidligere nevnt tenker vi i automotor.no å importere en AE86 til norge fra danmark. Bilen skal IKKE skiltes. Spørsmålet er da om engangsavgiften må betales? Bilen er jo billig i seg selv, rundt 10.000DK, men når du må betale 150% inkl engangsavgiften er det lite appelerende egentlig... Har hørt en ikke trenger å betale engangsavg. ved import, og bilen kan stå så lenge du vil helt til du skal registrere den. I teorien kan vi vel bare importere den, og bruke den på bane uregistrert / uten å betale engangsavgift? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Naboen min importerte en Chevrolet BLazer som delebil, den betalte han kun moms på. Så lenge det ikke skal skiltes og ikke på veien så trenger du ikke betale engangsavgiften Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Er det din evo,allyse? Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Originally posted by MR.156 Er det din evo,allyse? det er EVOen han mistet lappen i .. men ikke hans:P les mer her http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=52392&highlight=paller Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
allyse Skrevet Januar 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Hovedsaklig burde det vel gå ann å importere den som delebil når jeg tenker over det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaPowah Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Mens vi er inne på temaet. Hva av utgifter må en ut med for å plukke opp en delebil i Tyskland f.eks? Til staten altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
allyse Skrevet Januar 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Originally posted by MazdaPowah Mens vi er inne på temaet. Hva av utgifter må en ut med for å plukke opp en delebil i Tyskland f.eks? Til staten altså. Etter hva jeg har forstått det her, etter en del lesing på nettet skal engangsavgiften betales i ditt tollområde, derfor skal ikke denne betales på grensa, dermot skal mva og vrakpant betales på grensa. En trenger ikke betale engangsavgift før den skal registreres/skiltes. Sett utifra dette så trenger en bare å betale 25% mva og vrakpant, så har du delebilen din i norge uansett siden du ikke skal regge delebilen. Om du må betale vrakpant for en delebil veit jeg ikke, men høres realistisk ut du må det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Ikke vrakpant, men så har du heller ikke krav på vrakpant. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745TiC Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 har hørt noe om at det også går ann og importere fult brukanes biler, hvis en feks har kjørt sin bil rammeskeiv eller lign. Så kan du importere en bil(betale kun mva tror jeg), for og sette over motor gir og litt annnet for å få bil igjen, rammebytte kalles det vel.... Slipper da engangs++++ Siter Race, kjør forbi da vel..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 hvis du skal bruke bilen som delebil betaler du bare moms. skal du bruke den som banebil betaler man bare moms. og bygger bilen så man får vognlisens for den klassen man har lyst til å kjøre i. Er ikke sikker på rallybiler som har svarte skilter, om det er mere enn moms. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 I gatebil racing serie feks da.. trenger man hvite skilter der? MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Originally posted by MeSs I gatebil racing serie feks da.. trenger man hvite skilter der? MeSs Man ville jo tro det.. siden det står "Gatebil".. Muligt eg bare blander litt med "Street Leagel" her! ;) Siter NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Originally posted by MeSs I gatebil racing serie feks da.. trenger man hvite skilter der? MeSs Burde være krav nr.1 for og delta det ja, gatebil uten skilter, hva er nå det??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Noen form for racing på asfalt man ikke trenger hvite skilter som ikke er altfor dyrt da? MeSs Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by 745TiC har hørt noe om at det også går ann og importere fult brukanes biler, hvis en feks har kjørt sin bil rammeskeiv eller lign. Så kan du importere en bil(betale kun mva tror jeg), for og sette over motor gir og litt annnet for å få bil igjen, rammebytte kalles det vel.... Slipper da engangs++++ Jau, men er en brukbar papirmølle. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg