Gå til innhold

Mitt E30 325e prosjekt

Ranger emnet


ss242

Anbefalte innlegg

Vel, nå er jeg blitt eier av BMW også.

Har veldig liten peil på de bilene her, så lager denne tråden for å få litt hjelp og kunnskap.

 

Tar gjerne imot masse tips om hva som burde gjøres med styling, trim osv.

 

Følgte med turbomanifold og en t3 turbo, så spørs vel om det skal bli montert etterhvert:D

 

Er en M20B27 motor og diffbrems på den.

 

bmw%20003.jpg

 

Gi meg noen tips og info om denne da :)

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Leppe under fangeren? Er det ikke det fra før?

Eller bytte til en annen?

 

Litt smålakkering av chrome kommer nok, må bare bli varmt nok ute først.

 

Trenger forresten nye dørtrekk, er en som syntes det så tøft ut med 6x9" i døra:mad:

Noen som skal selge, så skrik ut.

 

Noen som i det hele tatt har noe annet småtøft å selge, så skriv det inn her.

 

Fikk man ikke også en annen type fangere til denne?

Nyere type eller noe?

 

Volvo-Lars:

Kom en å byttet denne mot Nissan (totta), så kan jo bare gjette hva som havner under panseret på den:D

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker faktisk felgene der på e30, litt oldschool, hehe.

Så er ikke 1.prioritet med nye, men etterhvert så.

 

Den er faktisk senket, og stiv som pokker, men mulig jeg slipper den lenger ned.

Noen som vet om det er ok å kappe fjærene litt på denne?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Volvo-Lars:

Kom en å byttet denne mot Nissan (totta), så kan jo bare gjette hva som havner under panseret på den:D

 

 

Nå falt jeg av her....hvem bytta hva mot Nissan (totta). å hva havner under panseret på hva?

 

BTW: Grattis med ny bil:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [E-30]Frost

Mtech sideskjørt og få vekk chromen rundt vinduene.. for eksempel lakke di sort! Å en leppe under front spoileren.. Det hadde gjort underverker!

hvorfor i alle dager fjerne krommen rundt sidevinduene?

fordi "alle andre gjør det" eller fordi du virkelig synes det ser bedre ut? de kromlistene ser bra ut mot den sorte lakken imho..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK glem det med lippa! Når jeg ser på det nå så hadde en litt finere front fanger gjort seg. Å du trenger ikke senke den bak egentlig, men fremme har du en del å gå på! Men det går fint å sleppe den ned bak o da vis du føler for det!

 

Ikke kapp fjørene er du snill! Det er bare dumt, å det er så sinsykt fælt å kjøre med (ja har prøvd).

 

Felgene var ikke det værste jeg har sett! Men når du har fått ordnet alt det andre, så finner du nok noen som er finere :)

Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt)

Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt)

BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt)

BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket)

BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by [E-30]Frost

OK glem det med lippa! Når jeg ser på det nå så hadde en litt finere front fanger gjort seg. Å du trenger ikke senke den bak egentlig, men fremme har du en del å gå på! Men det går fint å sleppe den ned bak o da vis du føler for det!

 

Ikke kapp fjørene er du snill! Det er bare dumt, å det er så sinsykt fælt å kjøre med (ja har prøvd).

 

Felgene var ikke det værste jeg har sett! Men når du har fått ordnet alt det andre, så finner du nok noen som er finere :)

 

Ok, ingen kapping av fjærer;)

 

Hvilken felgdimensjon ville du anbefalt på denne?

Er ikke store bilen, så 19" ville vel bare sett dumt ut og ødelagt kjøreegenskapene.

 

Av stylingkit, er det noen som har noe å anbefale?

Ikke noen sinnsyke greier, men mer racing-look.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gamle 320i så hadde jeg 8 x 17 215mm å det så veldig lekkert ut :) Liker best felger med kant på disse bilene, men det er en smakssak. Ska prøva meg på 18" på min E30 når jeg kommer så langt, men vet ikke hvordan det vil passe!

 

Du kan jo sett på M3 styling, men da snakker vi om en del penger! For hjulbuene må jo endres helt. Har selv GTS kit, men for noen blir det for mye!

Toyota MR2 Turbo 1991 (Solgt)

Audi A4 1,8T 1997 (Orginal) (Solgt)

BMW 320i 1988 (Orginal) (Solgt)

BMW 323i 1986 (Delebil) (Vraket)

BMW 325i 1986 (Turbo Prosjekt)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GTS kit'et blir litt for mye for meg ja.

Blir vel bare å få tak i litt m-tech skjørt osv i første omgang.

 

Vet det er noen som har brukt m3 bakluke og vinge, passer dette rett på?

 

Men jeg er uansettt veldig nyskjerrig på drivverket i denne, vil det tåle et turbokit?

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår