Gå til innhold

lite råd masse lyd?

Ranger emnet

ipo

Anbefalte innlegg

Utrolig drøy prisklasse det der da, men om du har CD-spiller fra før er det greit med denne pakken fra JBL. Koster 3.000 kr., kjøp kabelsett med alt du trenger til 500 kr. fra Bilradiospesialisten også kan du kjøpe en god spiller senere. En positiv ting ved denne pakken er at du får ferdiglaget kasse inkludert, eller så må man som regel mekke en selv eller kjøpe en dyrt for 800-1500 kr. :eek:

Nok til å få litt lyd og mye bedre enn fabrikkmonterte høyttalere, slik jeg ser det (Med mindre du kjører en Aston Martin, hehe ;))

Kan også legge til at det er gratis frakt på dette nettstedet hvis du forhåndsbetaler med kredittkort :)

Da har du hvertfall en begynnelse! Også kan du f.eks. bytte høyttalerne med bedre høyttalere, også bytte ut subwooferen med bedre sub, og bytte ut forsterkeren etterhvert med en sterkere forsterker osv. osv. hvis du ikke er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ipo

har ikke mye penger men har lyst på anlegg, tenker på 15" siden musikk sjangeren inholder bass (hip hop) hva kan jeg kjøpe meg med min vetle økonomi, tenker på noe rundt 2-4k, såg moen "MGR" høytalere noe å anbefale?

takker for alle svar

/ipo

har en JL12w6 liggende (gammel modell) ny i eske.

er ikke helt sikker på hva den koster veil.men den er ikke billig..

du kan få den for 2990kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmz ikke godt å si, er litt mye tilbud osv no, men jeg tenker noe som må kunna drive 15" evnt 2stk. og kansje noen 6x9 eller sånn vanlige, skal ha litt fin lyd og, ikke bare at hele bilen rister, hva trenger jeg? av deler osv, spoler? kondensatorar? osv noen som kan forklare det? jeg kan strekke meg til 7k i anlegg tror jeg, men ikke med det første....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by |Adeel

Du, ærlig talt så trenger du ikke 15". Selv to 10" i rett type kasse kan presse lufta ut av lungene når de sparker :)

Du er ikke klar over hvor svært det er :D Og for å drive femtentommere krever det sin forsterker og en forsterker koster 1 1/2 gang maks budsjettet ditt ;) Hehe... Prøv med 2x10" først du :)

bortsett fra at 2x10" krever like stor forsterker som en 15". Feks en vmax 10" koster 998,-, mens en 15" koster 1898,-. 10" krever 300w rms, mens 15" vil gjerne ha 450w rms. hmmmmm. en forsterker som skal drive 2 10" må da levere rundt 600w, mens en til 15" trenger å levere 600w. ja, 2stk 10 har større membran areal enn en 15", men det vil koste litt mer også.

tror du skal sjekke prisene på forsterker litt rundt også:)

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ipo

har ikke mye penger men har lyst på anlegg, tenker på 15" siden musikk sjangeren inholder bass (hip hop) hva kan jeg kjøpe meg med min vetle økonomi, tenker på noe rundt 2-4k, såg moen "MGR" høytalere noe å anbefale?

takker for alle svar

/ipo

Du har pm..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

tror du skal sjekke prisene på forsterker litt rundt også:)

Selvsagt. Men, jeg ser ingen vits i å ha 2 15" som det "plafrer" av og til av :) Hehe... Må ha noen saker som spiller fast og godt hvertfall!

Men han må neste få hørt litt mindre elementer før han skal tenke så stort. Ikke alle får plass til 2 x 15" også, hahahaha :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider