Golf4 Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Kom til å tenke på hvis man kjører 2stk elementer hva er best samme kammer eller hvert sitt kammer.2 stk Focal Utopia 11". Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Skal være best å ha dem i hversitt kammer.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Dette er du sikker på. Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dBdragger Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 KJør dem i samme kammer!!!! Jeg kjørte 2 x JL 12w3 i hvert sitt kammer = 128dB I samme kammer = 136 dB får finere lyd å, ihvertfall i mine ører! Siter Passat 2,0 16v GT Digital Designs Stereo 1800w RMS @ 2ohm på subben Siste Måling: 140,1 dB Team DD Norge http://www.nettnett.net/teamdd/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Thank you db dragger.;) ;) ;) ;) Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 separate kammer........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by autod separate kammer........ Må også henge meg på her. Rent elektroakustisk er det en fordel å separere enheter i hvert sitt kammer, om optimal lydmessig ytelse er målet vel og merke. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Frustert ja.Ute kvalitets lyd ja.:rolleyes: :rolleyes: Hva blir forskjellen på å bruke glassfiber kontra MDF 18mm.:rolleyes: :rolleyes: på separate kammer. Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by Golf4 Frustert ja.Ute kvalitets lyd ja.:rolleyes: :rolleyes: Hva blir forskjellen på å bruke glassfiber kontra MDF 18mm.:rolleyes: :rolleyes: på separate kammer. Det spørs hvor bra glasfiberkassa di blir..:) du må nok legge noen lag for å få den like stabil som mdf kassa..:) men det kan også være en fordel også fordi det blir mange forskjellige vinkler inni kassa..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrE Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 det blir bedre lyd om man har dem hver for seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Er såpass mange feil og dumme svar her at jeg må nesten bryte inn.. Er ikke så ofte jeg gjør det.. :D De fleste av elementene som blir produsert i dag, har uansett noen små produksjons forskjeller, selv om det er et helt eksakt likt element.. Så, om du da tar å putter to "ulike" elementer inn i en kasse vil da problemer oppså.. de vil spille ujevnt, ihvertfall på høye lydnivå.. Og vil også få eventuelle fasefeil under det problemet, siden den ene vil være på vei innover når den andre er på vei ut osv.. Jeg har prøvd dette en gang, i en Mazda RX7, da jeg måtte gjøre det, siden jeg bygde i reservehjulsbrønnen med glassfiber.. Da brukte jeg to stk Soundstream Van Gogh 10"ere.. Dette ble faktisk vellykket, men nå er det ikke alt som har samme produksjons kvalitet som SS da.. :) Mitt tips er, sett de i to adskilte kammer.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Etter att jeg skrev denne topicen har jeg undersøkt med både Importør og 3-4 Forhandlere av Focal.Hittils har 5 av 6 replies sagt hvert sitt kammer.En person har svart samme kammer. :rolleyes: I følge Importør samt 3-4 forhandlere sier Samme kammer. Er det importør og forhandler som tar feil.:rolleyes: Skulle kanskje sagt att musikken er allround lytter. Burde ha kontaktet importør og forhandler før jeg stillte dette spørsmål.:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Originally posted by Golf4 Etter att jeg skrev denne topicen har jeg undersøkt med både Importør og 3-4 Forhandlere av Focal.Hittils har 5 av 6 replies sagt hvert sitt kammer.En person har svart samme kammer. :rolleyes: I følge Importør samt 3-4 forhandlere sier Samme kammer. Er det importør og forhandler som tar feil.:rolleyes: Skulle kanskje sagt att musikken er allround lytter. Burde ha kontaktet importør og forhandler før jeg stillte dette spørsmål.:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Seperate kammer eller samme kammer gir ikke forskjell i lyden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daft Skrevet Januar 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 det din bil og din lyd det skal bli. hvis tid og plass så lager du 2 kasser en med et kammer og en med 2 kammer og prøver selv.. for det er du selv som skal bruke det anleget daglig og ikke alle andre.. og som sakt mange ganger før her på forumet smaken er som baken--- den er delt. Bonden Siter 2.plass Nasca ama 500w finale 1992 2.plass utfordere finale 2003 4.plass ama.lyd finale 2004 2.plass ama.lyd finale 2005 in use Renault Alpine & Audio control DQXS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Januar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2005 Ingen dum ide.:rolleyes: Får kjøpe billigere elementer da og feile banne og sverte.:D :D Time Will Show.Ellers takk. ;) ;) Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg