Gå til innhold

Treningssamling 29. Januar PÅ Golsfjell!

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei folkens. Her er litt mer kjøtt på beinet:

 

Oppmøte på banen blir kl. 10.00. ca. 10.30 blir det en brunch slik at vi ikke kjører på tom mage. Under lunsjen vil også undertegnede gå gjennom det man må vite før man kjører. Kl. 11.00 åpner banen, og vi vil kunne kjøre til 16 - 16.30 før det blir for mørkt.

 

Ispigg er ikke tillatt.

 

Det blir én bane for vanlig kjøring (drifting :D) og én bane der man kan øve på forskjellige teknikker i ro og mak.

 

Prøveskilter er i utgangspunktet ikke tillatt, men det forbudet er myntet på vrakbiler, og ikke på Skyliner. Ergo er det nok sannsynlig at en Skyline med prøveskilter blir sluppet utpå. Han skulle tenke litt på det, så jeg kommer tilbake med konkret svar litt senere i uken. Regner med at det går greit. Imidlertid skal jeg ikke ha noe av at én med avskiltet bil som holder på å dette fra hverandre argumenterer med at "Skylinen får jo kjøre". Alle med litt omløp i topplokket skjønner at dette faller på sin egen urimelighet. Kommer det 20 Skyliner med prøveskilt er det heller ingen selvfølge at man får kjøre. Avgjørelsen taes i hvert enkelt tilfelle.

 

Det er ikke bestemt om det skal kjøres noen form for konkurranse, men dersom det er et felles ønske om det så kan vi sikkert få til noe. Men i utgangspunktet er vi der for å trene :)

 

Når det gjelder overnatting så er det fullt på fjellstua, men jeg vil anbefale å høre med Storefjell Høyfjellshotell som ligger 10 min. fra banen. Telefonnummer til Storefjell er: 3207 8000.

 

Forøvrig ber jo om at flest mulig av de som vil være med sender mail eller noe. Det begynner å bli ganske mange allerede, og jeg skriver ikke opp de som poster i denne tråden.

 

Det var alt for nå. Kommer tilbake med enda mer info i slutten av uken.

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo kjempe bra ut! Hva heter vannet det kjøres på? (er ganske kjent der oppe)

Anbefaler store fjell som overnattings plass, veldig fint hotell!

 

Er det mulig å "droppe inn" også eller, er så mye iskjøring nå at jeg er ikke sikker på om jeg har råd til alt, og at redskapen holder..

men det hadde vært utrolig morro, så det er jo aktuelt..

 

Jeg skal prøve å komme å se på uansett hvertfall!!

 

mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Dette høres jo kjempe bra ut! Hva heter vannet det kjøres på? (er ganske kjent der oppe)

Anbefaler store fjell som overnattings plass, veldig fint hotell!

 

Er det mulig å "droppe inn" også eller, er så mye iskjøring nå at jeg er ikke sikker på om jeg har råd til alt, og at redskapen holder..

men det hadde vært utrolig morro, så det er jo aktuelt..

 

Jeg skal prøve å komme å se på uansett hvertfall!!

 

mvh

Lethal

 

Er bare å komme på "drop-in" ja, men det er førstemann til mølla. Imidlertid tror jeg ikke det blir noe problem. Mulig vi får flere baner å kjøre på også.

 

Vet ikke hva vannet heter, men det er den store innsjøen nedenfor fjellstua...

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOr og gjøre det enkelt for de som vil komme med bil med prøveskilter.. og om bilen ser tvilsom ut...

 

Hvordan er det om de kommer med EU godkjenning på bilen i tilleg til at det sitter skilter på den.. ?

 

Da blir det jo akkurat det samme som om den skulle vert registrert..

 

Hadde jo gjort det enkelt for de som kommer langveis fra med prøve skilt.. om de fikk kjøre eller ikke :)

Kalesje spesialisten hjelper med Alle biler. ta kontakt for en hyggelig prat.

 

http://www.auto-imp.no/kalesje.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

Ispigg er ikke tillatt.

 

Prøveskilter er i utgangspunktet ikke tillatt, men det forbudet er myntet på vrakbiler, og ikke på Skyliner. Ergo er det nok sannsynlig at en Skyline med prøveskilter blir sluppet utpå. Han skulle tenke litt på det, så jeg kommer tilbake med konkret svar litt senere i uken. Regner med at det går greit. Imidlertid skal jeg ikke ha noe av at én med avskiltet bil som holder på å dette fra hverandre argumenterer med at "Skylinen får jo kjøre". Alle med litt omløp i topplokket skjønner at dette faller på sin egen urimelighet. Kommer det 20 Skyliner med prøveskilt er det heller ingen selvfølge at man får kjøre. Avgjørelsen taes i hvert enkelt tilfe

Da kommer ikke jeg.

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fyr

FOr og gjøre det enkelt for de som vil komme med bil med prøveskilter.. og om bilen ser tvilsom ut...

 

Hvordan er det om de kommer med EU godkjenning på bilen i tilleg til at det sitter skilter på den.. ?

 

Da blir det jo akkurat det samme som om den skulle vert registrert..

 

Hadde jo gjort det enkelt for de som kommer langveis fra med prøve skilt.. om de fikk kjøre eller ikke :)

 

Jeg må forholde meg til hva baneleier sier. Grunnen til at de forbyr biler med prøveskilt er for å unngå at det ser ut som et bilcrossløp. Det har med miljø og sikkerhet å gjøre. De lever av å leie ut banen, og skjer det noe på banen så kan det få konsekvenser for levebrødet deres.

 

Selvsagt finnes det en rekke tilfeller der biler som ikke klassifiseres som vrak allikevel har prøveskliter. Da er det opptil baneeier å gi tillatelse til å kjøre. Som han sa, så er det neppe noe problem så lenge bilen er i god stand. Imidlertid må grensen gå et sted, og da er det naturlig å stille høyere krav til en bil på prøveskilter enn én som har vanlige skilter.

 

Dette er egentlig ikke noe jeg gidder å diskutere. Prøveskilter er forbudt, men med visse unntak. Er du i tvil, ring meg, så setter jeg deg i kontakt med baneeier.

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FSR: Er vondt å spå, men vet du noe om vedlikehold av bana og om det er/blir ren is eller mye snø der? Altså om det er plan, glatt is eller litt mer snøbasert med ru overflate?

 

Ellers har jeg kjørt endel på isbane før og er helt enig i det med prøveskilt. Det må også være nulltoleranse ang tullkjøring og bulking. De færreste har lyst/råd til å bulke bilen sin. Samme om den kosta 2, 20 eller 200 laken.

 

FSR igjen: Er banen oppe hele året eller blir den nybrøtt nå til dcn.no treffet? Blir jo steike harde uvennlige brøytekanter etter en dag eller to.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FSR

 

Jeg må forholde meg til hva baneleier sier. Grunnen til at de forbyr biler med prøveskilt er for å unngå at det ser ut som et bilcrossløp. Det har med miljø og sikkerhet å gjøre. De lever av å leie ut banen, og skjer det noe på banen så kan det få konsekvenser for levebrødet deres.

 

Selvsagt finnes det en rekke tilfeller der biler som ikke klassifiseres som vrak allikevel har prøveskliter. Da er det opptil baneeier å gi tillatelse til å kjøre. Som han sa, så er det neppe noe problem så lenge bilen er i god stand. Imidlertid må grensen gå et sted, og da er det naturlig å stille høyere krav til en bil på prøveskilter enn én som har vanlige skilter.

 

Dette er egentlig ikke noe jeg gidder å diskutere. Prøveskilter er forbudt, men med visse unntak. Er du i tvil, ring meg, så setter jeg deg i kontakt med baneeier.

 

 

Skjønner godt at de må sette grensen et sted :)

 

Tenkte bare på om man kom med Eu godkjenning som akkurat var tatt og prøve skilter.. :)

 

Er jo ikke alle biler med skilter heller som er trygge og kjøre både i og utenfor trafikken :)

 

Men med en eu godkjenning som ikke er av gammel dato, så bør det vel være bedre standard :)

 

Du kan jo nevne det for de der borte :)

 

Ser litt usikkert ut for min del om jeg kommer.. mulig jobb kommer i veien for det.

Kalesje spesialisten hjelper med Alle biler. ta kontakt for en hyggelig prat.

 

http://www.auto-imp.no/kalesje.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vuderer sterkt å komme som tilskuer, mange fra rundt sarpsborg\fredrikstad som har tenkt å ta turen da ?

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår