Gå til innhold

Treningssamling 29. Januar PÅ Golsfjell!

Ranger emnet


Shakotan

Anbefalte innlegg

Ganske enkelt, du kjører E18 mot Drammen når du kommer til Oslo, når du har passert byen og er på vei ut av den igjen, rett etter at du har passert det gamle Norges messa bygningen og bomringen som ligger på motsatt kjørefelt så skal det ligge en BMW Forhandler og Esso Stasjon på din høyreside etter 200-300 m, inn der ligger TexBurger.. alle hamburger gourmer i oslo området har vært der MINST engang :)

 

 

Skal se om jeg klarer og grave fram et kart..

 

EDIT:

Her er kartet, ca der :) Håper du skjønner noe ihvertfall..

Kart

Volvo 240 87 mod med B230FD fra 93! -Koseslede!

x BMW 318i 86mod - Vinterbil/Dorivogn - Solgt til ncar!

x Peugeot 405 GLI 90mod - Solgt!

x Fiat Uno Turbo 87mod - Solgt!

x BMW 318i 86mod - Solgt!

x Jetta mk2 84mod - Solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker alle for sosialt saml..vær og bred sigarføring!

 

Da er det bare å mase på Phødding etter et tu film de la D1GP.

Han gikk jo berserk der oppe. Flere kameraer enn japsene har replay av en sving ;)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig artig! Morsom bane og ikke minst artige folk å "drifte" sammen med!

Sitter her med såre hender og vannblemmer etter all rattinga på isen i dag :P

 

DriftAddict: Var det du som kjørte sierra`n som paralell drifta med meg (Drift Brick) en tur utpå der?

Hehe, det var drit artig hvertfall!

 

Sleng ut alt av video og bilder dere måtte sitte inne med, tror det ble mye bra kjøring festet på film i dag :D

 

Nå tar jeg kvelden, helt utslitt ;)

 

Mvh

Lethal

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har florert en del rykter (allerede) om noen av bilene som kjørte ute på isen i dag, bla en Rød Volvo TIC og et-par-tre Toya KE70..

Tenkte jeg skulle høre med dere som faktisk vet hva dere driver med.. Kjørte vi så røtent og elendig at det er verdt enkeltes ergrelser?

 

Vi var der for å lære og ha det morro, noe vi som ble oppfyllt til tusen.. :D

 

Men synes det blir for dumt når jeg i ettertid får høre om komentarer fra enkelte her på forumet..

-Mer rust en power

-Kunne hatt godt av trening på grus

-Kjørte for sakte

-Spant hele tida

-Sleit med å få sleng på ræva

-osv..

 

Jeg filmet mye i dag og kan skrive under på at ikke noe av det over stemmer.. ;)

 

Just my 2 cents..

 

Takk til arrangører for et fint arrangement, håper ikke det blir lenge til neste gang! :D

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne kommentarer er ikke noe å bry seg om. De som slenger ut slikt er jo de samme som ikke tør å stille opp. Hvorfor skal vi gidde å høre på slikt vås.

 

Selvsagt var det noen slitne biler der. Hvorfor skal man ødelegge go'bilen på isen når man kan kjøre vinterbilen?

 

Når det gjelder kjøreferdigheter utnevner jeg meg selv til sjefsdommer, noe jeg er godt kvalifisert til etter å ha jobbet som kjøreinstruktør i syv år...

 

Jeg satt på med flere, samt fikk prøve en del biler i dag. Da får man et litt annet bilde enn de som bare står å ser på. Det de glemmer er at ikke alle biler kan kastes inn i svingen i 90 graders vinkel på glattpolert is. Det er noe som heter fysiske lover, og alle biler er forskjellige. De jeg satt på med imponerte stort med sine kjøreferdigheter. Det var oftest bilen eller dekkene som var begrensningen. Et par av bilene var meget vanskelige å bli venn med. Allikevel klarte eierene å utnytte disse meget godt.

 

Forøvrig er dette noe vi gjør for å ha det gøy, noe vi klarte. Dette er klart den feteste dagen for meg denne vinteren. Samholdet i denne gjengen er unikt, noe som sikkert gnager på de som står på sidelinjen. Det er det samme i andre land også. Drifting er en gren med helt andre verdier enn annen motorsport (for ikke snakke om gatebilmiljøet). Det er ikke om å gjøre å være råest, tøffest, eller ha den feteste bilen. Man tar det man har og har det så moro som mulig!

 

Så til dere som stilte opp og kjørte: Tusen takk for en kjempeinnsats. Dere imponerte meg, og jeg ser nok en del ting som ikke andre ser. Gleder meg til å se dere i aksjon igjen.

 

Fredrik

_________________

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.... skal komme med en liten update på åssen det gikk med oss da, vi kjørte Taurusen.

 

Turen var knall bra alt i alt, kjørte fra sarpsborg kl 5,45 jeg kjørte de 40 mila opp, det gikk smertefult for oss,men ikke alle.:( 1 stk sierra ble ganske knust, noen som vet åssen det går med han ?

 

Iallefall, opp på isen av det moro,satt på Hans noen ganger, lekte litt driftking i Mazdafun sin bil osv osv...

 

Men nå begynte problemene, skulle hjemover, og 50 meter ifra isen av det en glatt oppoverbakke som vi ikke kom opp. Så da kom Robert og hjalp å dra oss opp. Takker for det foressten, Men nå vi taue bilen så greide tauet å sprette av og treffe en ledning under bilen, noe som vi trodde var servoledning. Så etter vi hadde kommet opp bakken ble vi der litegran også kjørte vi hjemover, 400 meter kom vi da vi så at det ikke var servo men kjølinga til automatgirkassa. Snakka litt med Tor Morten på tlf og han sa at det var et verksted litt lenger opp den andre veien. Og takker for det Tor :). SÅ vi kom vel 200 meter og da stod bilen der,bare sluret.

 

Nå begynte vi å bli litt lei kan du si, så går vi til verksted i kulden, og får tak i noen som tauer oss dit.Tilfeldigvis så var det en hel haug med verkstedfolk på det hotellet der, inkludert gutta i subaruteamet til Petter. :) Når vi var der så var vi så heldig at vi fikk hjelp fra flere personer som hjalp oss å fikse bilen. Og nå var problemet bare at vi trengte LITT olje, autokassa rommer 12,2 liter olje. :eek:

 

Vi ringte til sjefen på hotellet fordi vi hørte at han var i gol sentrum,men det var han ikke. Vi skulle høre om han kunne kjøpt med noe olje. 5 min senere så kommer Roger Moen gående og hjelper oss, vi får låne en bil ned til gol og kjøpt olje og deretter er vi hjemme nå, slitne,trøtte og lei av å skru. Nå legger jeg meg,har ikke sovet på 36 timer :(

 

MANGE TAKKER ! Til Fredrik,Robert,Tor Morten,Hans,Roger Moen/m teamet og alle som hjalp oss idag.

 

Mvh Ottesen

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere kom dere hjem, gutta i Taurusen. Godt dere stoppa før kassa skar seg. Og enda bedre at dere traff på noen som kunne og ville hjelpe dere. Lørdag klokken fem er ikke det beste tidspunktet å spørre en tørst mekaniker om hjelp. Spesielt ikke når man er langt inne i Golsfjellet.

Har selv havarert girkasse på en Volvo 240 i Sør-Tyskland. Og det var så ille at vi måtte skaffe leiebil og dra til Nederland for å finne ny brukt kasse :rolleyes:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår