nilsgeorg Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Har hatt problemer med at jeg har hørt små smell fra dekkene bak når jeg har begynt å kjøre, men i dag fant jeg ut at det var problemer... hoppet inn i bilen og skulle begynne å kjøre, og etter noen sec tentes abs lyset, å jeg merket at bilen hadde problemer med å kjøre frem over, så jeg stoppet i veikanten å stoppet motoren og det viste seg at høyre bakdekk hadde låst seg. Jeg startet bilen på nytt, å trykket hardt på bremsepedalen mens jeg startet, og når jeg begynte å kjøre sakte fremover hørte jeg det vanelige lille smellet, og hjulet løsnet. Hva kan være galt? det har vært kaldt her oppe i nord, men nå er det -5C, så jeg trur ikke kulda skal ha nåkka å si!? Noen som vet? (bil: -94 Opel Vectra GT) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 tipper fukt i tromelen vis du har tromel brems. Bruker du hånbrekk når du parkerer??? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir A Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Antaglegvis så er problemet ditt att det er fukt i bremsekablene og/eller treghet i handbremsfunksjonen i hjulet som gjør at handbremsen din henger på. Men siden hjulet løsnet når du tråkket hardt på bremse-pedalen så kan det også være treghet i calipperene dine. Smellet du hører kommer av at de øvre foringene i bærearmen er utslitt. Det hører du ganske tydlig om du har på handbremsen og prøver å rygge bilen. Da vil det smelle kraftig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 Originally posted by pondus Antaglegvis så er problemet ditt att det er fukt i bremsekablene og/eller treghet i handbremsfunksjonen i hjulet som gjør at handbremsen din henger på. Men siden hjulet løsnet når du tråkket hardt på bremse-pedalen så kan det også være treghet i calipperene dine. Smellet du hører kommer av at de øvre foringene i bærearmen er utslitt. Det hører du ganske tydlig om du har på handbremsen og prøver å rygge bilen. Da vil det smelle kraftig. trur heller smelle komer av at bremseklossen løsner..:D Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsgeorg Skrevet Januar 14, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2003 ja jeg bruker håndbrekket når jeg parkerer. Jeg tror også at smellet kommer av at klossene løsner... Jeg har ikke tromelbremser på bilen, kun skivebremser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Originally posted by nilsgeorg2002 ja jeg bruker håndbrekket når jeg parkerer. Jeg tror også at smellet kommer av at klossene løsner... Jeg har ikke tromelbremser på bilen, kun skivebremser. er det ikke skive bremser på vanlige bremsene og klosser inne tromelen på håndbrekke??? men skjekk nu om bremsekablene er skadet og smør dem opp litt.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Faddern hadde det samme problemet på sin forrige Mazda 626. Måtte bytte caliper bak på den (garanti heldigvis). Hvis håndbrekket ble benyttet så låste hjulene seg, ellers ingen problemer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsgeorg Skrevet Januar 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 er det dyrt å kjøpe nye standard caliper til bremsene? skal på verksted den 29 for å bytte sensorer på bremsene frame, så det passet egentlig godt at dette skjedde nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Tror Mazda skulle ha ca 2000-2500 totalt. Dette er 4 år siden. Opel er vel billigere å reparere enn Mazda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D-1 Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 uansett så er det jo ikke særlig smart og bruke hånbrekk på vinteren da!! Siter itj sant Skrapbil med mange farger snart renovert til vidunder bil med samme farge! he he....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Hvordan brekksledda da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsgeorg Skrevet Januar 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 ? Skal man ikke bruke brekket når man parkerer om vintren?... holder det at man bare elter bilen i gir? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Det var ment som en spøk. Det er riktig at det kan være mindre smart å sette på brekket om vinterene, spesielt hvis det er meget kaldt. Har aldri opplevd noen problemer med det, men det kan være flaks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilsgeorg Skrevet Januar 15, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 men nå som jeg først har dette problemet, må jeg da bytte caliper?... evt. er det noe annet det kan være? skal ringe verkstedet litt senere i dag, men ønsker å høre deres meninger først. skal ut å kjøre om halvannen time, så nå skal jeg ut å ta av brekket, å se om jeg slipper å høre smell denne gangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Januar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2003 Originally posted by nilsgeorg2002 men nå som jeg først har dette problemet, må jeg da bytte caliper?... evt. er det noe annet det kan være? skal ringe verkstedet litt senere i dag, men ønsker å høre deres meninger først. skal ut å kjøre om halvannen time, så nå skal jeg ut å ta av brekket, å se om jeg slipper å høre smell denne gangen. I have ... la merke til at ræva slang litt extra godt i svinga :=) Bare å nappe hardt en gang i brekket så løsna det Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg