Gå til innhold

Drittlei Rockford forsterker!

Ranger emnet

BeemerZ1

Anbefalte innlegg

Originally posted by Zetec

Ikke for å være stygg, men det virker jo som han syter fordi de ikke klarer å fikse forsterkeren hans, men virker jo som dere allerede har glemt hvem som har skyld i problemet..

Når man brenner en forsterker så er det ofte endel komponenter som ryker med i samme slengen, ikke nødvendigvis så lett å finne utav, forsterkeren kan funke fint en liten stund, så ryker den igjen.

Så sender man den jo inn igjen, så fikser de det som er gåent, og tester forsterkeren. Så kan det gå en liten stund så er det påan igjen...

Det beste er derfor å koble etter skjema, forholde seg til specs. Skulle det da gå noe galt er det som regel en sjanse for at det ikke er din feil og at man får rep. på garanti.

Fullstendig klar over det...

Men når de sier at de har fikset den, og at den fungerer som den skal gjøre, så burde den gjøre det!

Det var heller ingen som fortalte ham hvordan han skulle koble subbene da han kjøpte utstyret.

Uansett enig i at det var dumt å koble 1 Ohms last på den forsterkeren.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Bilradioservice het de visst.

Stod ikke noe mer detaljert om hva som var gjort.

Mvh

Stian

Vi bruker også den der vi jobber. Har en kammerat av meg med akkurat samme problemet. Ingen vet hva feilen er.

Der bilradiospes har reparert forsterken flere ganger. Det vi i tilknytning til denne personen jeg fikk høre det der fra autohifi.

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BeemerZ1

Fullstendig klar over det...

Men når de sier at de har fikset den, og at den fungerer som den skal gjøre, så burde den gjøre det!

Det var heller ingen som fortalte ham hvordan han skulle koble subbene da han kjøpte utstyret.

Uansett enig i at det var dumt å koble 1 Ohms last på den forsterkeren.

Mvh

Stian

Jeg mener det skulle gå ann å bruke 1ohm når det står de skal klare under 1/2ohm. :s

Jeg leste det på autohifi eller rf sin hjemmeside

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000.- for et stk MosFet? ha, ha, det må være en vits?! + trafon? det henger ikke sammen dette her....dyreste mosfetene trodde var de til SoundStream!? kr 150,- pr transistor til PWM, og selvfølgelig noe du ikke fikk take andre steder eller andre merker. Men modifiserte den med mosfeter til 40kr. med bedre spek generelt som ikke rykker uten videre lenger og mer strøm kapasitet.... :D

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zwixern

Jeg mener det skulle gå ann å bruke 1ohm når det står de skal klare under 1/2ohm. :s

Jeg leste det på autohifi eller rf sin hjemmeside

Det var jeg også helt sikker på å ha lest, men i manualen står det 2 Ohm...

Fant forresten denne linken :D

Mange kjente nick der...

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by twinflower

Det er kanskje blitt et litt kaldt emne nå, men å påstå at en sub ikke kan passe til en forsterker (med impedans tatt i betrakning) er det samme som å si at en lyspære ikke passer i en bestemt lyspæresokkel. (watt tatt i betrakning)

Ikke for å pirke, men det blir litt feil...

Lyspærer har forskjellige sokler ;)

Men jeg forstod jo hva du mente.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var iallefall det jeg fikk høre av min overmann at autohifi hadde kommet med. Om det er fakta eller noe de hadde funnet på vet jeg desverre ikke. Synes selv det hørtes merkelig ut. Men skal ikke si de lyver. Hvis produktene deres har det problemet er jo det meget synd da. :P

Vw Touran 2.0DSG 5s

Audi Cabriolet

Nissan KingCab

Audi Coupe Q.

77 Boble Roadster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selg den,og kjøp 10001bd eller 20001bd

disse kan du kjøre i 1ohm,har selv en 20001bd.

i følge målepapiret som fulgte med,så yter den i overkant av 2300w rms i 1ohm.men jævli sultne på strøm,litt for mye synes jeg.

men det er en kjempe forsterker.

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider