algaman Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Som sere ser i topic vil jeg hente en bil fra utlandet. men jeg vil bruke delene,utseende messig og slikt, men dt har ikke så mye å si for ka jeg lurer på. mine spørsmål er følgende: må jeg betale moms,tull og alle avgifter for å få den inn til landet? eller må jeg betale noke i dt hele tatt av slikt og bare betale dt den koster i f.eks tyskland? en kompis sa jeg kunne ta den inn som delebil, og bare betale momsen, går dt ann å gjøre selv om bilen er en hel bil lissom? så dere skjønner har jeg ikke mye peiling så jeg sitter pris på seriøse svar. er dt noen her inne som driver med import forresten? for dt er jo noen som må hente bilen og frakte den til landet og ka vil dette sånn ca koste? :) mvh André Siter x Mazda Mx-3 1,8 V6 2006 Opel Astra GTC 2.0T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Holder med å betale moms. Eller få kvittering på 5000nkr eller mindre, og kjør den inn på prøveskilt (litt på grensa til lovlig, men gjort det et par ganger). Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algaman Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 og da kan jg bruke de delene jeg vil uten noe mer eller mindre ? på grensen til lovlig..hehe Siter x Mazda Mx-3 1,8 V6 2006 Opel Astra GTC 2.0T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Du kan bruke alle delene du vil uansett. 5000 kroners kvittering kan du trygt bruke, så sant bilen ikke tydelig er verdt mye mer. Det med prøveskilt, er vel mer på grensa. Du oppgir faktisk chassinr og reiserute til biltilsvinet, så er vel begrenset hva de egentlig kan ta deg for der. Men prøveskilt er hovedsakelig lov å bruke i skandinavia, vet ikke om du får noen som gjelder i f.eks tyskland? Men er uansett mye billige biler å hente i Sverige også, og så mye lettere å få hentet selv. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algaman Skrevet Januar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 vet noen om noen brae sider for kjøp og salg av bil i sverige? :D Siter x Mazda Mx-3 1,8 V6 2006 Opel Astra GTC 2.0T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 http://www.blocket.se Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 Originally posted by nissan s13 Du kan bruke alle delene du vil uansett. 5000 kroners kvittering kan du trygt bruke, så sant bilen ikke tydelig er verdt mye mer. FEIL: motorvogn går aldri under den momsfrie importgrensa og skal alltid betales moms på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algaman Skrevet Januar 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 okei..det var litt greit å vite,før eg eventuelt tabber meg litt ut:D Siter x Mazda Mx-3 1,8 V6 2006 Opel Astra GTC 2.0T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 Originally posted by maxmix FEIL: motorvogn går aldri under den momsfrie importgrensa og skal alltid betales moms på. Som delebil også? Bildeler er nå ihvertfall fritatt. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 Ett annet tips hvis du skal ha en litt dyrere delebil fra Sverige. Få svensken til å møte deg en mil eller to innenfor grensa, og ta den på bilhenger derfra. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
algaman Skrevet Januar 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 dt som er planen min da..mx-3 en min e smelt, og delene e så jeeela dyre i norge, ny vell og merke ca 35 000 mener eg dt va..og en kompis sa at han kunne ordne gjennom noen andre enn mx3 fra tyskland som var gått jela langt men var strøken på alle de delene eg trengte til 25-30 000 inn til landet, men då var han ikke sikker på ka avgifter som måtte betales, men dt skulle han sjekke nærmere oppi så eg tenkte no å bare høre her inne ka folk her visste for noke :D, takker for en del gode svar, men i sverige så var bilene som eg fant der en del dyrere hvis eg må betale momsen og..de lå på 35 000 og oppover + moms..:rolleyes: Siter x Mazda Mx-3 1,8 V6 2006 Opel Astra GTC 2.0T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg