Gå til innhold

problemer med pioneer spiller.

Ranger emnet

PerryZaphire

Anbefalte innlegg

Igår da jeg var ute å kjørte så begynte spilleren min å kødde plutselig... den spillte som om den sto i fast forward og så plutselig ville den ikke spille mp3 cd'er og vanlige cd'er mere! kommer bare opp en feiltekst i displayet.. "CD err-10" noen som vet hva det betyr???

Spilleren er en Pioneer DEH-P77MP og er 4mndr gammel.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PerryZaphire

Igår da jeg var ute å kjørte så begynte spilleren min å kødde plutselig... den spillte som om den sto i fast forward og så plutselig ville den ikke spille mp3 cd'er og vanlige cd'er mere! kommer bare opp en feiltekst i displayet.. "CD err-10" noen som vet hva det betyr???

Spilleren er en Pioneer DEH-P77MP og er 4mndr gammel.

Høres ut som en laser som har kommet litt utav posisjon. Normalt en garantisak..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallå og godt nytt år!

litte sansynlig men prøv eventuelt å rense laseren med en Qtips med isopropanol eller rent spritt -gjør ingenting om den spritten inneholder litt metanol? :D...

eller kan også være nødvendig å justere fokus/offsett til laseren i servo elektronikken, hvis du ikke disponerer osciloskop og service manual er det være å gleme å prøve selv. Ellers har alt fungerte fint før det ble feil? eller var folsøm og hakket lett?

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel garantien er litt trøblete pga at kvitteringen er borte iflg han jeg kjøpte spilleren av... han vet heller ikke hvor spilleren ble kjøpt :(

Litt OT, men er ikke dette en vanlig forklaring når man prøver å selge tyvegods:D :D ;) ha ha ha

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallå dani, i mange tilfeller kan være kondens som "legger seg" på laser linsen, som oftest nå på vinteren, ikke ellers. det kan også være at servo elektronikken ikke er justert ordentlig men ved temperatur forandring så forandrer seg verdien på komponentene som igjen havner innenfor optimal spek. laseren har for lav styrke også... linse "leamiken" er tregt når kaldt... osv..

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg har nå eid produktet i 3mndr så ansvaret til selger er begrenset men er spilleren anskaffet på et "grumsete" marked så håper jeg at selger kanskje ser an muligheten for å bidra med litt medfølelse ang reperasjonen.

Har Pioneer Norge evnt. mulighet til å sjekke nr på spilleren oppimot hvor den er levert ?

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

§ 27. Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Dersom tingen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Dette gjelder ikke så langt selgeren ved garanti eller annen avtale har påtatt seg ansvar for mangler i lengre tid.

Reklamasjon kan i stedet fremsettes overfor den som etter avtale med selgeren har påtatt seg å avhjelpe mangler.

Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. ------

Som du ser her har du loven på din side. Hvis du sender han mailer, og får svada tilbake, så burde du ta vare på de og bruke de mot han. Hvis han er gjenstridig og blir mer og mer aggressiv så er det bare å ta med seg politiet på døra hans, og mest for din egen sikkerhet hvis han skulle slå seg vrang når du kommer med beskyldninger om tyvegods. Det er dumt å la en sånn spiller bare gå i dunken.

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nok mine mistanker ang at spillern er stjålet ja... men det har egentlig ingen betydning for min del.

får se om ikke selger vet noe om hvor den kommer ifra og ordner opp evnt. . tenkte jeg skulle prøve å skru opp spilleren idag å se om lasern er feilplassert eller noe....:|

:pisser: for en holdning :eek: :eek: :eek:

Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert

Progressive Trance Golf 4 :eddie

Lenke til kommentar
Del på andre sider