Gå til innhold

Utkast til bilstereo

Ranger emnet

twinflower

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge sullet rundt med det originale "lydanlegget" i mondeoen min, og tenkte at nå som jeg endelig har begynt å få penger og ambisjoner, så er det på tide å skaffe litt mer trøkk.

Etter en kjapp tur inn på Bilradiospesialisten fant jeg disse to sakene, og jeg nå lurer jeg på om dere har noen erfaringer eller meninger om de.

Jeg skal ikke bruke alle pengene mine på dette, så jeg skjønner at man får det man betaler for. Dessuten så er jeg ikke så veldig kresen på lyden heller. Det som er viktig er at suben klarer å drive elemetene skikkelig, ellers er det ikke så farlig.

Forsterker: Rockford Fosgate P4004

Suber (tenkte på 2 stk): Rockford Fosgate P212S4 Punch HE serie (den er på 4 ohm, får jeg mindre effekt da, enn om de var 2ohm?)

Høyttalere har jeg ikke helt begynt å tenke på enda, men tar gjerne i mot tips, samme med kabler. (husk nåda, jeg har ingen planer om å selge bestemor for å få råd)

mvh

Yngve/Ålesund

EDIT: Jeg fant også en pakkeløsning som virker litt appelerende. Denne er jo litt "kjipere" men tror den dekker mitt behov likevel. Hva mener dere?

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by twinflower

Hei!

Jeg har lenge sullet rundt med det originale "lydanlegget" i mondeoen min, og tenkte at nå som jeg endelig har begynt å få penger og ambisjoner, så er det på tide å skaffe litt mer trøkk.

Etter en kjapp tur inn på Bilradiospesialisten fant jeg disse to sakene, og jeg nå lurer jeg på om dere har noen erfaringer eller meninger om de.

Jeg skal ikke bruke alle pengene mine på dette, så jeg skjønner at man får det man betaler for. Dessuten så er jeg ikke så veldig kresen på lyden heller. Det som er viktig er at suben klarer å drive elemetene skikkelig, ellers er det ikke så farlig.

Forsterker: Rockford Fosgate P4004

Suber (tenkte på 2 stk): Rockford Fosgate P212S4 Punch HE serie (den er på 4 ohm, får jeg mindre effekt da, enn om de var 2ohm?)

Høyttalere har jeg ikke helt begynt å tenke på enda, men tar gjerne i mot tips, samme med kabler. (husk nåda, jeg har ingen planer om å selge bestemor for å få råd)

mvh

Yngve/Ålesund

EDIT: Jeg fant også en pakkeløsning som virker litt appelerende. Denne er jo litt "kjipere" men tror den dekker mitt behov likevel. Hva mener dere?

Selv om lydkvaliteten kanskje ikke er så viktig for deg, så ville jeg ha prøvd å kjøpe det som var best for de pengene jeg hadde tenkt å bruke.

Mitt råd er da: En god sub er bedre enn to dårlige!

Ut ifra det du skrev regner jeg med du har et budsjett på ca. 6500,-?

Du kommer jo et stykke med det, men er det bare sub og forsterker du skal ha? Eller skal du ha frontsett også?

Av produktene som ligger på siden til Bilradiospesialisten ville jeg ha valgt følgende:

Sub: Enten Infinity Perfect 12 eller JBL Power P1220E.

Forsterker: Enten Rockford Fosgate P3002 eller Rockford Fosgate P5002 som ikke står på siden deres... De bør kunne skaffe den.

De har et ekstremt dårlig utvalg av monoforsterkere på siden sin, enten er de billige eller dyre... Ikke noe midt i mellom. Eller eneste er Infinity sin, men denne har jeg ikke hørt noe om.

Men nå må jeg si at det er helt sikkert noen av forhandlerne her på forumet som vil kunne gi deg bedre produkter til en bedre pris ;)

Vent og se!

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på det pakkeløsninga du foreslå koster er min anbefaling som følger:

Forsterker: DynaBel BF0804, kr 1998

Frontsett: Soundstream XSC.6, kr 1290

Sub: Infinity Kappa 120.3SE kr 1995.

Tilsammen blir dette 5283. Kabler til strøm og signal, sikringer kassemateriale, lim skruer, plaster og hodelykt lander anslagsvis på ca kr. 2000.

Samlet ser du da på en investering på ca kr. 7300, både billigere -og mye bedre vil jeg påstå - enn LA pakka :)

Det finnes forhandlere her på forumet som fører alt dette og som sikkert kan komme med et tilbud.

-Det var nå mitt innspill om dette. Jacta est alea :D

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det rockford oppsettet, mener du da å brokople 2kanaler til hver sub? Hvis du vil gjøre det, bør du kjøpe 4ohms versjonen av elementet siden forsterkern ikke er oppgitt stabil i 2ohm..

84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september.

91 mod BMW 520i

Fk automotive

!!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips og linker.

Jeg har egentlig ikke noe helt konkret budsjett enda, men sub, forsterker, kabler og et frontsett bør ikke over 10 000 kr. Vi får se hvor mye penger vi har :)

En kondensator, er det noe for "proffene" eller vil jeg i nedre-økonomiklasse også kunne ha god nytte av noe slikt?

-Ad referendum :)

-Yngve

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jalla

Basert på det pakkeløsninga du foreslå koster er min anbefaling som følger:

Forsterker: DynaBel BF0804, kr 1998

Frontsett: Soundstream XSC.6, kr 1290

Sub: Infinity Kappa 120.3SE kr 1995.

Hvorfor kjøpe en Kappa 120.3SE til 1995, når man får en Kappa Perfect 10.1 til 1990,- som spiller mye bedre.

Bilradiospesialisten er også overpriset på endel av det de selger, skulle du være interessert i andre priser så får du ta kontakt..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zetec: tanken har streifet meg, siden jeg har sett flere tråder der du har kommet med relativt gode tilbud.

Skal uansett sende deg en PM før jeg bestiller noe jeg, men det blir i løpet av kvartalet, ikke uka for å si det slik.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider