IceCool Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Fins det byggesett biler som er lov i Norge og som ikke koster en syk haug med penger? Er intressert i å bygge noe billig, bra og fint, men må vite hva jeg kommer til å møte av lover og inspektører... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Mania Spyder er godkjent og lovlig å bygge i norge...og Caterham's,men de er dyre etter avgifter. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Det fantes et superbillig kit for en bil som kun kan brukes innen racing, nemlig Locost (Low Cost). De hadde inntil for kort tid siden norske sider på http://www.locost.no/ Men ellers er det visstnok sånn at norske myndigheter har skjerpet reglene slik at det i praksis er umulig å bygge seg en bil i Norge og få det godkjent. Selv uregistrerte Caterhamer har blitt umulig å få godkjent. Eneste mulighet nå er å ta inn en ferdigbygd og ferdigregistrert bil fra et annet EØS-land. Da har ikke lenger norske myndigheter lov å nekte å godkjenne den, i følge EØS-reglene om fri flyt av varer. Et mulig smutthull er derfor å bygge bilen ferdig, ta den med til England og få skilter på den der, og deretter importere bilen til Norge. Men på grunn av stor pågang fra resten av Europa mener jeg jeg har hørt at England ikke lenger godkjenner biler for utenlandske statsborgere, så det er mulig du må alliere deg med en velvillig innfødt... I det hele tatt, enkelt er det ikke... Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IceCool Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Jaja, det er typisk Norge for å si det sånn, alt skal være så vanskelig. Somregel er jo kitcar hovedsaklig karosseri og ellers så er det deler som plukkes fra allerede godkjente kjente bilmerker/typer. Billig med Kit, men godkjenning og registrering koster 1000000 *Sukk* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Mania'n er godkjent,det er solgt noen av dem,og da har de ikke mulighet for å trekke godkjenninga tilbake,da...ergo skal man få bygget flere ved å følge samme oppsett som allerede er godkjent. I praksis det svaret jeg fikk når jeg spurte om den på 'tilsynet...så det er ikke umulig,nei.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Borg Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 En kamerat av meg lurer litt på å lage en sånn Mania spyder, har du noen å ref. til når det gjelder godkjenninga på den? Andre her med mere innblikk? Han vil helst ha med 4 seter, a3 1,8turbo motor og hardtopp. (De 2 siste tinga kan jo ventes med til etter godkjenninga) Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Mars 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2007 Var et firma i Norge som tok inn og solgte de som ble godkjent her...tror de lå i Sarp eller Fredrikstads-området... Husker ikke hva de het,linken døde sammen med den gamle pc'en,men de var på nett. Bare å søke.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Borg Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Nå har jeg googlet meg grønn... Noen andre som har tips? Siter '87 240 B230ET Godbil'n '86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle '62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2007 Nå har jeg googlet meg grønn... Noen andre som har tips? Prøv å ta kontakt med http://www.dalhems.se Under vwbeetle så har de noen Mania bilder. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xtreme220 Skrevet Oktober 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2007 http://www.mamut.net/vwservice/subdet20.htm si fra hvis du bygger! Siter ------------------------ Én gang 4wd, alltid 4wd! ------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69Charger Skrevet Oktober 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Kitkar bygd på Full Size Chevy Pickup fra -73 til 87 og Dodge 1500/2500 2wd standard cab fra -94 til -03. Sjekk ut The Lil Big Rig Company Siter If it ain't broke you didn't have fun! Rudshøgda RClastebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg