Gå til innhold

IceCool

Bruker
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om IceCool

  • Bursdag 05/09/1979

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    IT, Biler, musikk...
  • Modell (eks S4)
    520i
  • Biltype (eks Audi)
    BMW
  • Årsmodell (eks 1995)
    1984
  • Motor (eks 1.6)
    Rekke 6'er
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    525 topp, trimkam

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

IceCool's Achievements

  1. E28 Har fått pakningsett til motoren nå så jeg skal gi den en overhaling, topp pakningen er ikke helt god og jeg har en misstanke om at automatgir-kassen er på vei i graven, slurer og girer opp og ned som en idiot i bakker. Bruker sykt mye bensin så kan godt hende en lambda tingen er defekt. Mye rart med bilen, men det er bare et fremkomstmiddel, må fikses på billigst mulig måte hehe. Har det noe å si om jeg setter på en høyeffekt coil? Bør jo bli kraftigere gnist og bedre tenning, trenger jeg spesielle plugger isåfall?
  2. Bilen har klikket og er så tungstartet at det bare er såvidt det er mulig å få startet den, når den endelig starter og jeg setter den i gir så kan jeg gi bånn gass i 10 sekunder for å komme opp til 30 km/t (Nei jeg har ikke glemt håndbrekket :P ) Har sett på pluggene og de var høvelig svarte, pusset av dem med stålbørste og da var det litt bedre en kort stund. Noen som vet hva det kan være?
  3. Det kommer bare litt damp/røyk inn i kupeen når jeg stopper helt, resten velter ut fra fronten. Det med varme varierer faktisk, kom lite i dag.
  4. Har en 520i med rekke 6'motor, en eller annen plass lekker det ganske mye kjølevæske og tempraturen fyker rett til rødt på kort tid. Jeg klarer ikke å lokalisere lekarsjen helt, men har misstanke til at det er noe mot torpedoveggen. Hvordan må jeg gå frem for å finne lekarsjen på en rask og enkel måte? Har hørt noen snakke om en pumpe som lager trykk med, men vet ikke om det kan brukes rett på vanntanken siden det ikke er no radiatorlokk... Er det bare orginale slanger jeg kan bruke eller kan jeg kjøpe noen cm vanlig gummislange for båtmotorer f.eks (hvis det er en slange som er gått da)
  5. Hadde en plugg som var skadet innvendig, kunne såvidt se bristen utvendig, så det manglet en gnist der ja... Tørket fordelerlokket godt og sjekket pluggledningene, går superb nå Ulyden var et lite deksel som tok borti når motoren vridde seg litt ved litt ekstra trykk på gassen.
  6. Har mistanke om at det er noe rart med tenningen på motoren (E28 rekke 6'er), kommer en rar kverne/slipe lyd og lite effekt når jeg tråkker litt på gassen. Den går på tomgang men høres ut som om den gir en omdreining på veivakslingen og så blir det stille før den gir en ny omdr.
  7. Jaja, det er typisk Norge for å si det sånn, alt skal være så vanskelig. Somregel er jo kitcar hovedsaklig karosseri og ellers så er det deler som plukkes fra allerede godkjente kjente bilmerker/typer. Billig med Kit, men godkjenning og registrering koster 1000000 *Sukk*
  8. Fins det byggesett biler som er lov i Norge og som ikke koster en syk haug med penger? Er intressert i å bygge noe billig, bra og fint, men må vite hva jeg kommer til å møte av lover og inspektører...
  9. Får lånt kompressor og lakksprøyte men trenger nok litt øvelse hehe. Hvordan er det med grunning, skal jeg bare pusse ned til metallet eller matte gammellakken og legge over?
  10. Hørte engang om et triks, bruke dobbel (2) toppakninger, men om det er holdbart eller virkelig funker vet jeg ikke...
  11. Har tenkt å pusse ned gammel lakken og legge på ny, men hvordan går jeg frem? Skal bare ta det synlige av flater som panser, tak, bagarsjerom, dører og skjermer så har ikke tenkt å demontere hele bilen. Å kjøpe en boks Quick spraymaling å spraye på fra boksen ender nesten garantert med dråper og renning, det er vel ikke akkurat beste "lakken" heller hehe, hadde tenkt å få det høvelig OK men trenger noen hint.
  12. IceCool

    Få av emblem!

    Kan være limt eller tapet i tilegg til klips, må vel bare prøve å først lage glippe og så putte støre og større ting mellom til det spretter av, angrip fra flere kanter og pass på karosseriet.
  13. Lett å ale opp hester på 5 serien ja, har bare trimkam og 525 topp på min 520i (E28) og den har allerede ca 160HK, men hold deg unna automatgir, det er hestebrems og ikke noe særlig å bli plaget med. Har ikke kjørt annet enn manuell før jeg fikk min 520i og holder nå på å bygge om til manuell, automat er virkelig ikke noe å satse på hvis du er vant med manuell. Ser Turbo er nevnt, og det er jo mest kjennt for å si det sånn, men jeg lurer også på hvordan det hadde fungert med en kompressor...
  14. Hvordan skal det måles når jeg skal velge kjetting? Har 14" felger så skal dekk tykkelsen legges til eller? Er "CD Cardic" hurtigkjetting bra? 9 eller 12mm lenker?
  15. En smarting nevnte at jeg måtte være obs på utvekslingen på manuell kassen, den må være lik så det ikke blir tull med bakakselen
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår