fred_stian Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Kjøpt meg kon filter fra torshov nu her om da'n.... Ikke for å få mer hk men lyd!! :) Og når jeg sux i stort z d som har med motor å gjøre har jeg noen spørsmål..... :cool: Montering..... Noen som har noen gode tips?! Veit det skal bytte ut filterboxen nederst til venstre... Men leste en del her og fant ut at man måtte tette igjen en slange.... HVEM?! Husker ikke hva den hette men, hvem slange er det? Hvordan finner jeg den?? Skal legge ut bilde av hood'en seinere så blir d sikkert lettere å vise/forklare...... :op Bilen er da en 1.3L ikke no 1.8 eller gti her i går''n nei! hehehe...;) Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet Januar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Her kommer bilder....... Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Er kaldstart-hjelpeslangen du må tette. Lurer på hvordan dette skal monteres selv.. På 1.8 gasser (Pierburg). Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 stappa inn hææilaa driieden Siter Sjarmedes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Hvor mye ga du for filteret ? Er keen på et sånt jeg også.. Men hvordan fungerer det egentlig, er det slik at det kun kommer lyd avhegig av hvor fort du kjører ,, eller kommer det fet lyd når du står på tomgang og gir gass ??? Jeg har da 1.8 injection Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Si meg,er dette en 1.3 motor? Har faktisk ikke sett en slik motor i en Golf før.. Man vil ikke merke stort annet enn litt mer pådragslyd med dette filteret. Litt grommere lyd i innsuget ved pådrag liksom.. Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Tja, vil vel tro det er en 1,3 med mono-point innsprøytning..... X-flow topp og greier :) Forvarmer slangen kan du bare fjerne fra dekselet rundt eksosen, men vær klar over at den kan fryse i innsuget/innsprøytningen da luft her vil bli utsatt for undertrykk og derfor kjølt ned.... ellers er det bare å fjerne boksen og feste på til luftmengde måleren din...... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Noen som kjører med filter??? Altså noen som har prøvd det, og veit at noe fungerer?! Peeeek på bildene! :D Hva skal tettes igjen osv? :) Klar for å få på filteret i dag....... HJEEELP! :cocain: Betalte vel 250kr eller no i den duren... Torshov på strømmen,men de hadde få igjen......... Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Men hallo da fred stian.... sa jo hva du skal tette igjen... den sølvfarga slangen som går bort til varmedekselet over eksosmanifoilen...... Men tror du vil få mer lyd med å sette i et K/N innsatnsfilter (trimfilter som passer i org.boksen din.) for så å bore fullt av hull i den underste delen av boksen... vel og merke hull med diameter 3-4cm eller noe sånn.... Velkjent å gjøre dette blandt gti folka.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Når det gjelder motoren hans er det ingen slanger som skal tettes. Du må bare få montert det før måleren. Men den sitter rett forran boksen. Finnes sikkert noe smart å finne på for å på det til å passe. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Nei, ingen slanger som trenger å tettes, kun forvarmingsslangen som det er praktisk å fjerne slik at den ikke går i noe... Ville fortsatt valgt løsningen med drillet luft filterboks hvis jeg var han... finnes for mange filter som henger og dingler etter halvveise løsninger med å feste de... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Men den kan fryse i innsuget/innsprøytningen derfor lurer jeg på om noen kjører rundt med sånn filter nå? Kon altså.. For å har jeg jo på en måte kjøpt d da! ;) og gidder ikke kaste d akkurat...... Så på skal det nok, men VIL det fryse eller kan det kanskje hende at det skjer en gang i løpet av 10 vintre?!For ekke værre enn at jeg venter til våren.... Evt. om noen har gode tips om hvordan gjøre så d ikke fryser.....? Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Fest på filteret og prøv... det fryser ikke hele tiden, men vil nok kunne oppleve det av og til spes når det er et par pluss grader og fuktig faktisk... Men det kan også være at det aldri kommer til å fryse... prøving og feiling som resten av oss her :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by golf gti16v Tja, vil vel tro det er en 1,3 med mono-point innsprøytning..... X-flow topp og greier :) Forvarmer slangen kan du bare fjerne fra dekselet rundt eksosen, men vær klar over at den kan fryse i innsuget/innsprøytningen da luft her vil bli utsatt for undertrykk og derfor kjølt ned.... ellers er det bare å fjerne boksen og feste på til luftmengde måleren din...... Hvis du ser nøyere etter på bilde har den faktisk 4 dyser. Tipper dette er en NZ motor som også er å finne i Polo. Hadde selv NZ motor i min Polo med PiperX konfilter. Ga INGEN forskjell i hverken effekt eller lyd. Eneste er at det er vanskelig å feste luftmengedemåleren med konfilter. Resultatet av dette er ødelagt luftmengdemåler. Koster bare 3800,- hos møller (gjorde det i '99 ivhertfall). Luftmengemåleren blir her holdt fast med luftfilterboksen og er veldig følsom for vibrasjoner. Bruk heller pengene på et K&N drop-in filter og 268 kam. Da har du 80 hk+ istedet for 55...... Kan ev skaffe deg en billig 268 kam splitter ny Ta en titt på Steve Morris Polo I her med samme motor :D http://www.pitstopdevelopments.co.uk/polorr/stealth/polorr.doc Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet Januar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Oh.. 80+ ja.. men mye stress å sette inn kam da??? Mye koster et sånt filter a? Skal prøve å høre på et verksted jeg ass.... Blir en del usikker på om d blir bra eller ikke.... Hvertfall med sånne svar...... :rolleyes: Mye skal du ha for kammen da?! :) Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.