Vipe Skrevet Desember 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Originally posted by mavoma Men skal du ha 325 eller m3 motor så anbefaler jeg deg å forsterke bakenden din, de 4 festene til bakhjulsopphenget. jeg reiv ut disse på min 325 Det du sier her er at det originalt er for svakt? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mavoma Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Jepp, 3.2l m3 kom med forsterket bakende, men dette her spørs helt på kjørestilen din. Skal du spøle en piruett eller 2 så bør du ha forsterket bakende ja :D Siter Bmw 325 turbo e36, 3toms eksos konfilter ic, dump bensintrykksregulartor, oz ceres felger, m3 fanger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Originally posted by mavoma Jepp, 3.2l m3 kom med forsterket bakende, men dette her spørs helt på kjørestilen din. Skal du spøle en piruett eller 2 så bør du ha forsterket bakende ja :D Det kan nok tenkes at man skal gjøre, så jeg får legge det på minne at dette må sjekkes og eventuelt utbedres..! Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkr Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Det er en 328 motor som er godt 160000km til salgs på autopower for 8000 Klikk her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Originally posted by jkr Det er en 328 motor som er godt 160000km til salgs på autopower for 8000 Klikk her Takker for tipset! skal kontakte karn og få litt mere info! :D Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei_Hugaas Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 snakket med han fyren eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Januar 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by Tarjei_Hugaas snakket med han fyren eller? Jepp, har det. Motoren er en 96 328, gått 170k, helt standard, med ledningsnett og luftmengdemåler. Bilen den satt i var krasjet, men motoren hadde ikke tatt skade av det. Motoren befinner seg i Malmö, og kan sendes på en palle til Hemavann for ca 2k svenske. Eneste negative er at det følger ikke med "hjerne", men dette kostet brukt ca 2k svenske. Totalt 12k for dette med andre ord. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei_Hugaas Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 okey, men hva trengs i tillegg til dette da? girkasse? bremser? osv? er muligens interresert i den motoren hvis ikke du skal ha den vipe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Januar 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Originally posted by Tarjei_Hugaas okey, men hva trengs i tillegg til dette da? girkasse? bremser? osv? er muligens interresert i den motoren hvis ikke du skal ha den vipe Er ikke sikker på om girkasse passer over, men regner med at dette må byttes da 328 er den del sterkere ;) Bremser må helt sikkert også byttes, men som jkr sa i en tidligere post; kjøpt fra en brukt e46 330. Økonomien min tilsier ikke at jeg har råd akkurat nå, så bare ta kontakt med karn hvis du har lyst (og råd) til det..! Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Februar 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2005 Får vel blåse støvet av denne gamle tråden :o Har forhørt meg litt i det siste på brukte deler fra sverige. Har funnet en motor fra 325i 95'mod. Denne har rullet 134tkm, og skulle være i fin stand. Jeg bytter girkassa i samme slengen (fra samme bil) Pris for dette blir 12500.- inlk frakt nært grensa. Dette var og med "hjerne". Så noen spørsmål: Passer ledningsnett rett over fra den motoren jeg har? (91'mod 320i) Er det noen forskjell i diff fra 320i til 325i, annet enn utveksling? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jkr Skrevet Februar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2005 Får vel blåse støvet av denne gamle tråden :o Har forhørt meg litt i det siste på brukte deler fra sverige. Har funnet en motor fra 325i 95'mod. Denne har rullet 134tkm, og skulle være i fin stand. Jeg bytter girkassa i samme slengen (fra samme bil) Pris for dette blir 12500.- inlk frakt nært grensa. Dette var og med "hjerne". Så noen spørsmål: Passer ledningsnett rett over fra den motoren jeg har? (91'mod 320i) Er det noen forskjell i diff fra 320i til 325i, annet enn utveksling? Det der var en bra pris vil jeg si Når det gjelder ledningsnett tror jeg ikke det passer, mulig jeg tar feil. Du kan jo høre på bmwccn forumet, der er det sikker noen som kan svare helt sikkert. Det er forskjell på utvekslingen diffen, 325 har 3,15 mens 320 har 3,91 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Februar 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2005 Er klar over forskjell i utveksling.. Ingen andre som vet om ledningsnett passer over? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
befk Skrevet Februar 21, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Er klar over forskjell i utveksling..Ingen andre som vet om ledningsnett passer over? Tenker du på motorledningsnettet? eller det som sitter i bilen? Dem deles iallefall med en kontakt. Og denne kontakten er stort sett lik på alle e36 tror jeg. Jeg satte i m3 motor i min 318is, og der var iallefall kontaktene like. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Februar 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2005 Jepp, har funnet ut litt mere nå om ledningsnettet. Er nok Siemens ECU på min 320, mens det er Bosch på den jeg skal kjøpe. Dette skal ikke være noe problem i følge svenske kilder :) Eneste man må "passe" seg for er ESW II (startsperre). Dette kom i 95, men den motoren jeg skal kjøpe er produsert 12/94, så jeg satser alt på at den ikke har det. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Februar 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2005 Da var faktisk motor og ECU bestilt, og betalt. =) Ble fra en 95'mod 325 coupé (M50B25) Fikk tak i en ecu som var chip'et av Turbo Center i Stockholm, skulle gi ca210hk. Det ble liksågreit denne da det koster en del å chip'e i ettertid i norge.. Mulig jeg får det til helga i følge svenskene.. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.