Gå til innhold

Omega A - rust

Ranger emnet


jhouge

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med å fjerne rust i Omega A?

Etter hva jeg har forstått, er rust i hjulbuene bak relativt standard på disse modellene. Finnes det ferdige plater å få kjøpt noe sted?

Pleier disse modellene å ruste andre steder?

Ser at min har litt rust på luka bak rundt ruta, men det ser bare overflatisk ut..

Jaman

2002 VW Sharan 1,9Tdi (mti)

1994 Plymouth Grand Voyager(Til salgs)

N 59° 49' 53.47"

E 10° 47' 16.47"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å sveise hjulbuene bak på Omega A. da de er skjult av et slikt dumt deksel. Omega A er den værste rust kassa som ble laget fra Opel. Ruster fort, og mye... Dårlig stål sier noen, kan nok stemme, tror Opel bytta stål levrandør på den tiden ("made in ochabocha land") ... (er ikk sikker!)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra 1500-5000kr. Kommer litt ann på hvor langt du vil gå. Var med å sveise opp nye hjulbuer på en Vectra en gang. Gjorde forarbeidet, skaffa deler osv, da kom selve jobben (av en som hadde sveisa utalje drittjobber opp gjennom tidene) på 2000kr. (500kr per hjulbue!) Kompis pris da...

Runde hjulbuer bak på omega'n er et flott syn.. Ikke så ofte en ser det. ;)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkering av slikt arbeid er helt jæ... Du må som oftes lakkere til en naturlig skille på bilen. listverk, dør, osv... De som sveiser pleier som oftes grunne nokså godt. (kanskje litt stygt men) Men mange kjører rundt med grunninga i flere måneder før de får det lakkert. Grunning er ikke vanntett for å si det slik. Fuktighet trekker igjennom, og ny rust dannes. Gå til et lakk firma, og få trykket opp den lakken du har på spray boks. Blir lettest og billigs slik (ca 150kr-250kr). Så er det bare å lakke i vei. Bare sørg for at ikke det støver på områdene runst der hvor du lakkerer. Da blir lakken matt (lakkstøv) der... Det koster vel noen lapper det og hvis det skal gjøres av proffe...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i breie golf hjulbuer... Det pleier ikke være vansklige å få tak i. spørs om de passer. Satte det på en volvo jeg og en kammerat bygde for en stund siden, ble ganske tøft. Eneste problemet er at de kan ha litt annen passform enn omega'n. Da omega'n er helt rett baki ræva...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår