Reflex Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Hei Det hadde vert kjekkt om noen kunne ha laget en liten guide om hvordan støpe og forme kasser etc i glassfiber.Hvor får man tak i alt man trenger og hva trenger man? Mvh Alex Siter __--Pioneer-Black Maxx-Magnat-Oxygen Audio-Crunch--__ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perel Import Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 Bruk søk-funksjonen på forumet her og du finner alt du trenger og vite!! Her kan du se noen bilder fra litt støping i min: http://www.perel-import.com/index.php?linkid=120040714040748 Siter BS Bildeler AS http://www.bsbildeler.no post@bsbildeler.no Tlf: 4144 8000 En fusjon av Perel Import & Re:Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kindher Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 holder på å lage slike kasser til bilen min, så har tatt mange bilder! så har bare igjen å prøve å mekke en hjemmeside med dette på ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reflex Skrevet Desember 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Det blir kult, legg de ut så snart du får tid da.Men kunne du ha skreve opp framgangsmåten og alt du brukte av stoff og slikt?Er ganske n000b på glassfiberområdet:D Mvh Alex Siter __--Pioneer-Black Maxx-Magnat-Oxygen Audio-Crunch--__ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 dette er jeg interesserti å vite også ;) det er en mazda her på forumet som har slik kasse, med evig mye bilder. RX7 i think-- med et eller annet merke på "S" i anlegget. dette skulle være bra saker :\ - var jo en demobil fr ett eller annet... Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kindher Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 okei! siden jeg driver med data på dagtid, så er det lett å bli kjent me folk som vil ha hjelp til ting uten at det skal være så dyrt! for og si det kort, så fikk jeg nøkkel til en bedrift der de støper båter osv.. først tappet jeg av 3l polyester, så 1 liter herder å ca 1 liter aceton (litt greit å kunne vaske vekk polyesterblandingen) åsså tok jeg litt av glassfiberduk som jeg trengte ;) (de sier du skal bruke verneutstyr, men d glemte jeg :S) så fant jeg en bøtte og pensel. helte ca halvliter med polyester i spandet og tilsatte passelig mengde med herder (her heller jeg bare litt til det ser nåkk ut)! så bruker jeg kosten og rører dette rundt, åsså er det bare og begynne! bruk penselen til å smøre polyesterblandingen på duken slik at den blir våt, å da kan du forme den slik som du vil! bare smør på mye, men ikke så mye at duken blir helt gjennomsiktig, for da blir den VELDIG tynn, å sprø. Når duken er formet slik du vil ha dën må den tørke! dette kan ta fra 1 time til 1 dag, kommer ann på hvor mye herder du har i. Når duken er tørket bør du legge på flere lag med glassfiber etterpå, for at det skal bli sterkere. Selv har jeg 4-5 lag på subkassene jeg har støpt ;) det er vel det ;) skulle du lure på no mer, så bare spør ;)! som sagt tidligere, skal lage hjemmeside med bilder, men er ikke kløpper på det, så kan ta litt tid ;)! men skal prøve å forte meg ;) Mvh Kim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reflex Skrevet Desember 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Takk:D Det var det jeg trengte, nå er det bare å få kjøpt inn det jeg trenger å begynne å prøve seg fram. Gleder meg til å se bilder av sub kassa di! Mvh Alex Siter __--Pioneer-Black Maxx-Magnat-Oxygen Audio-Crunch--__ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Desember 28, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2004 Originally posted by prizma dette er jeg interesserti å vite også ;) det er en mazda her på forumet som har slik kasse, med evig mye bilder. RX7 i think-- med et eller annet merke på "S" i anlegget. dette skulle være bra saker :\ - var jo en demobil fr ett eller annet... Var jeg som bygde den... Søk på Soundstream RX7 her på forumet, så finner du mange bilder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Originally posted by RiZLa Var jeg som bygde den... Søk på Soundstream RX7 her på forumet, så finner du mange bilder... - stemmer, der var det MYE bra bilder, og MYE fin info ;) Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Hmm... Hvordan gå fram med glassfiber sier dere? Hva trenger jeg av ting og tang? Hvor mange lag? Skal jeg bruke Brown Bread eller trengs ikke det når jeg skal bruke glassfiber uansett? Jeg vil legge glassfiber i bunnen av reservehjulsbrønnen min.. Også legge ei plate over.. Så jeg får utnytta volumet i brønnen.. Trenger ca 30L tilsammens.. Og jeg har stor brønn i BMW'n.. Dessverre sliter jeg litt med å få plass til den ferdigbygde kassa jeg har.. Les Mere Takk for hjelp Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by Jonte Hmm... Hvordan gå fram med glassfiber sier dere? Hva trenger jeg av ting og tang? Hvor mange lag? Skal jeg bruke Brown Bread eller trengs ikke det når jeg skal bruke glassfiber uansett? Jeg vil legge glassfiber i bunnen av reservehjulsbrønnen min.. Også legge ei plate over.. Så jeg får utnytta volumet i brønnen.. Trenger ca 30L tilsammens.. Og jeg har stor brønn i BMW'n.. Dessverre sliter jeg litt med å få plass til den ferdigbygde kassa jeg har.. Les Mere Takk for hjelp tenk deg om, du skal ikke ha ferdigbyggde kassa! Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by Jonte Hmm... Hvordan gå fram med glassfiber sier dere? Hva trenger jeg av ting og tang? Hvor mange lag? Skal jeg bruke Brown Bread eller trengs ikke det når jeg skal bruke glassfiber uansett? Jeg vil legge glassfiber i bunnen av reservehjulsbrønnen min.. Også legge ei plate over.. Så jeg får utnytta volumet i brønnen.. Trenger ca 30L tilsammens.. Og jeg har stor brønn i BMW'n.. Dessverre sliter jeg litt med å få plass til den ferdigbygde kassa jeg har.. Les Mere Takk for hjelp :D det jeg ville gjort vis jeg var deg! 1. Støpe med glassfiber i hele brønnen din 2. kutte til en plate som går rundt brønnen og feste den med sånn sparkel eller.no 3. Brenne opp eller selge den kasse du har laga 4. Jeg hakke no peil men jeg tviler på at du får modda inn kassa i brønnen din! :D Mvh Reinert Andersen Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by Reinert A :D det jeg ville gjort vis jeg var deg! 1. Støpe med glassfiber i hele brønnen din 2. kutte til en plate som går rundt brønnen og feste den med sånn sparkel eller.no 3. Brenne opp eller selge den kasse du har laga 4. Jeg hakke no peil men jeg tviler på at du får modda inn kassa i brønnen din! :D Mvh Reinert Andersen takk ;) endelig fikk noen sagt det ;) og unasett om du får modda den inn, så blir det aldri pent, og sikkert like mye jobb :\ Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 har mekka et lite bilde av det jeg mente! jeg er nesten aldri brukt adobe før men du skjønner sikkert hva jeg mener !! hihi http://img.photobucket.com/albums/v214/reinerta/reinertmekkeradobe.jpg det beste er vel egentelig å leke seg litt i adobe selv! selvom det er ganske vanskelig , men man lærer etterhvert! :D basserne ser ut som noen 30" :D mobbing = deng :D Mvh Reinert Andersen Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by Reinert A har mekka et lite bilde av det jeg mente! jeg er nesten aldri brukt adobe før men du skjønner sikkert hva jeg mener !! hihi http://img.photobucket.com/albums/v214/reinerta/reinertmekkeradobe.jpg det beste er vel egentelig å leke seg litt i adobe selv! selvom det er ganske vanskelig , men man lærer etterhvert! :D basserne ser ut som noen 30" :D mobbing = deng :D Mvh Reinert Andersen akkuratt slik det skal være da =P jonte; bare at der hvor du har svart farge, skal du ha en plate med MDF over hele, for å få den heelt rette flata, og trekk med stoff over, eller dra på noen lag med maling ;) nice, det er akkuratt slik jeg mente.. Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg