Gå til innhold

nissan sunny (b12)

Ranger emnet


steffen karlstad

Anbefalte innlegg

  • Svar 293
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bra prosjekt! :) gøy å følge med på utviklingen.

 

jeg driver å syssler med en -90 corolla si. Den har, som alle andre corollas rust i hjulbuene og kanaler.. kjipe greier. Hva er den beste behandligen?

 

pusse ned / sveise og så epoxy-grunning.... eller

pusse ned, syre behandle, grunne ????

 

Gode råd mottas med takk! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra prosjekt! :) gøy å følge med på utviklingen.

 

jeg driver å syssler med en -90 corolla si. Den har, som alle andre corollas rust i hjulbuene og kanaler.. kjipe greier. Hva er den beste behandligen?

 

pusse ned / sveise og så epoxy-grunning.... eller

pusse ned, syre behandle, grunne ????

 

Gode råd mottas med takk! :rolleyes:

 

 

halla vert på ferie så nå er jeg tilbake!!

 

sanblås porene rene for rust, syre det, og grunn det med sparkel eller annet grunning!

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ r-s, tror epoxy grunning funker veldig bra også. Han karen i lakksjappa babla hvertfall noe om at det ga de beste kjemiske bindingene om du skulle lakke eller sparkle senere + at den var like rustbeskyttende som syregrunning.

jeg og enkamerat brukte det på forstilingsdelene hans, virka som det funka jævlig bra. Det het forresten brunox.

VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes)

crosscart 180ccm *hjemmebygget*

Vw boble SELGES I DELER

vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM

Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon

Transit 1979 russebil SELGES

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. har testet den brunox'en. Rusten kom tilbake etter 2 mnd. Mulig jeg slurvet med pussingen.

 

 

pusse med brunox? det er ikke det den er til! Den skal smøres rett på! den omdanner rust eller noe. Jeg har smurt den rett på sår i lakken på bilen min, der det var bart ned til metallet, og litt brunt. Har vært sånn i 2 og et halvt år nå, og fremdeles er metallet like blankt under brunoxen. (bruker gjennomsiktig brunox)

 

Bare vær obs på at brunoxen forsvinner etter en stund... Forstår ikke hvorfor, men den gjør ihvertfall det.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pusset ned til bart metall, men var litt brunt enda i porene. Smurte så brunox over. Grunnet med sink-grunnning, lakk og klarlakk. Det har kommet rustbobler i lakken etter 2 mnd. Triste greier. Må pusse ned igjen til våren.

 

 

merkelig det da! men man må sandblåse... syre og sparkle så er det bare og lakke eller grunne!

-toyota mr2 mk1 (banebil)

-toyota mr2 mk3 (vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår