Lasse_GT Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 skal kjøpe et anlegg av en kamerat som består av basser, forsterker, kabelsett og ei cd spiller+ basskasse. men etter å ha prøve hørt dette i bilen hans er det tydelig et problem. problemet er hvis han guffer på litt så kobler basser'n seg ut (eller forsterkeren kobler den ut) siden det blir for høy spenning?, han som selger det sier det er fordi han ikke bruker noen kondensator, men dette tviler jeg på. spec: Bass: pioneer TS-W12SPL (2000w.) Forsterker: Blaupunkt velocity vr6000 (1240w. 4*110 + 2*220) takker for innspill og tips om hva dette kan være Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Virker nesten som om forsterkeren går inn i "protect" mode.. Da for å beskytte seg selv eller bassen, vil helst tro forsterkern. Det kan da skylles at forsterkeren leverer for mye effekt til subben, eller fordi den leverer for lite og ikke har nok effekt til å handtere subben. Vil tro på det siste.. Eller det kan være fordi + og - kablene er for tynne eller ikke er godt nok festet.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Desember 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Originally posted by C0bra Virker nesten som om forsterkeren går inn i "protect" mode.. Da for å beskytte seg selv eller bassen, vil helst tro forsterkern. Det kan da skylles at forsterkeren leverer for mye effekt til subben, eller fordi den leverer for lite og ikke har nok effekt til å handtere subben. Vil tro på det siste.. Eller det kan være fordi + og - kablene er for tynne eller ikke er godt nok festet.. Tenker du på kablene som går til strømmen på forsterkeren eller kablene fra forsterkeren til subben? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Tenkte på +kabelen fra batteriet til forsterkeren, og jord kabelen til forsterkeren.. Jeg vil tro det enten er det, eller at forsterkeren er for svak.. Siden den har såpass mange og "svake" kanaler(4*110 + 2*220) er den ikke spesielt egnet til en så krevende sub. Det ville vært bedre med en monoforsterker på 1000watt! Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Desember 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Originally posted by C0bra Tenkte på +kabelen fra batteriet til forsterkeren, og jord kabelen til forsterkeren.. Jeg vil tro det enten er det, eller at forsterkeren er for svak.. Siden den har såpass mange og "svake" kanaler(4*110 + 2*220) er den ikke spesielt egnet til en så krevende sub. Det ville vært bedre med en monoforsterker på 1000watt! hhmmmm, det er litt bæsj for at disse strømkablene er tjukke koster 1500,- nye på torshov så jeg regner med at de skulle holde bra.. så da er nok forsterkeren for svak men det kan kansje være dårlig kontakt på jord? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Desember 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 bro-kopling er vel en dårlig løsning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Du kan jo prøve.. Har faktisk aldri hørt om den forsterkern før, ikke fant jeg noe på nettet heller når jeg søkte, så er ikke så godt å si om den takler det:p Hva med å bare kjøpe en annen forsterker? Vil tro det er det lureste.. Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
megabillig Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Du snakker sikkert om W121SPL? Forsterkeren din som er en 6 kanals klarer aldri denne subben. Her er det bare snakk om 4 x 55 Watt RMS pluss 2 x 110 Watt RMS. Du må ha en større forsterker til denne subben. NEI, en kondensator vil ikke hjelpe deg her. :-) Med hilsen megabillig.com Originally posted by Lasse_GT spec: Bass: pioneer TS-W12SPL (2000w.) Forsterker: Blaupunkt velocity vr6000 (1240w. 4*110 + 2*220) takker for innspill og tips om hva dette kan være Siter Per Pedersen BMW 728i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Kan du forklare hvordan dette er kopplet opp? Hvor mange basser er det du har? Andre høyttalere? Mvh Pål HUFF! Det er noen som MÅ jobbe på Julaften! :mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Desember 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 må takke for fine svar folkens:) forsterkeren er amerikansk og fås ikke kjøpt i norge.. http://www.c-ae.com/SiteTar/html/vr6000.htm her står det littegrann specc jeg snakker om W121SPL ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Desember 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Originally posted by Morel Kan du forklare hvordan dette er kopplet opp? Hvor mange basser er det du har? Andre høyttalere? Mvh Pål HUFF! Det er noen som MÅ jobbe på Julaften! :mad: er kun 1 basser på denne forsterkeren og kansje 2 6*9 som er kobla til.. må ta etter betraktning at han som selger dette ikke kan ha koblet dette 100% rektig får å si det sånn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Det kan hende at det er for liten spenning på forsterkeren. Kondensator vil hjelpe på dette problemet men det er ikke en god løsning. Spenningen bør være god (les:14,4V eller mer) Er elementet dobbel spolet? Er disse spolene da kopplet i seie eller paralell? Tror kanskje jeg hadde kjøpt et annet system. Så slipper du å kjøpe deg "problemer"... Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Originally posted by Morel Er elementet dobbel spolet? Er disse spolene da kopplet i seie eller paralell? Mvh Pål Mener på denne subben leveres som dobbeltspolet ja. Og den forsterkeren har nok ikke mye å komme med til en sånn sub.. Men kan seff. være en feilkobling også. For lite strøm osv. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Desember 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 tenkte å drite i den pioneren og slå til med denne her link denne skulle vel funke bra på den forsterkeren min hvis jeg bro kobler (2*220 watt max @ 4 ohms) noen som vil anbefale andre subber eller veit om andre steder hvor det er greiere pris så sei ifrå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Desember 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2004 En infinity eller Peerless vil nok være å anbefale foran Boss elementet. Disse vil spille mye renere og bedre etter det jeg kan skjønne. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg