Stephan Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Hei.. nå skjønner jeg ingenting.. når jeg starter bilen og kjører sagte funker abs`en som bare det. Men idet jeg passerer 30 km`t så tenner ei lampe inne i dashbordet som lyser at det er glatt på veien.. abs`en er utkoblet.. what is wrong?? Dette skjedde etter at bilen var inn på overhaling av calyptre/skifting av klosser og skiver. Så jeg må nok dra nedover dit igjen.. Stephan Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2004 Sitat Originally posted by Stephan Hei.. nå skjønner jeg ingenting.. når jeg starter bilen og kjører sagte funker abs`en som bare det. Men idet jeg passerer 30 km`t så tenner ei lampe inne i dashbordet som lyser at det er glatt på veien.. abs`en er utkoblet.. what is wrong?? Dette skjedde etter at bilen var inn på overhaling av calyptre/skifting av klosser og skiver. Så det vanker et besøk snart... Stephan Da er det noe som er feil kopplet. ta deg en tur nedom snarest du. God Jul MVh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Desember 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 Sitat Originally posted by Stephan Hei.. nå skjønner jeg ingenting.. når jeg starter bilen og kjører sagte funker abs`en som bare det. Men idet jeg passerer 30 km`t så tenner ei lampe inne i dashbordet som lyser at det er glatt på veien.. abs`en er utkoblet.. what is wrong?? Dette skjedde etter at bilen var inn på overhaling av calyptre/skifting av klosser og skiver. Så jeg må nok dra nedover dit igjen.. Stephan kan være at de har vært borti noe da de skiftet skiver og klosser. Du kan jo fort sjekke om abs-sensorene sitter der de skal. Du har ikke forskjellig dekkdim? Hvis rulleomkretsen er ulik, kan det føre til at abs tror det er glatt fordi noen hjul går "fortere" enn andre. Kanskje gutta på verkstedet har byttet om noen hjul? Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Sitter ikke ABS sensorene på bremseklossene da? Mener å huske de gjorde det på Scorpio'n... så hvis dem har satt på klosser som ikke er til ABS vil vel denne lampen lyse. At den lyser først i 30KM/t er helt normalt ettersom ABS ikke virker under 20-30 KM/t. Uansett hvis dette kom etter et verkstedbesøk hvor de byttet bremser, er det mest sansynlig dems feil. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 slitasjevarsler på klossene.. abs sensorene går på enten skivene(feks golf4 foran) eller på en tannkrans inne ved hjullageret(scorpio, sierra mfl..) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 kan forresten være smuss på følerne.. det er det første jeg ville ha sjekket.... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Desember 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Sitat Originally posted by KooPa TropA At den lyser først i 30KM/t er helt normalt ettersom ABS ikke virker under 20-30 KM/t. ??? Det er jo akkurat det de gjør! Funker under 30 kmt, og kutter når jeg kommer over den hastigheten. Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luudedude Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Sitat Originally posted by Stephan ??? Det er jo akkurat det de gjør! Funker under 30 kmt, og kutter når jeg kommer over den hastigheten. Er du sikker? Har du prøvd å "pælme" inn bremsene når du holder deg under 30 og sjekket at abs virker?? Er ikke alle biler abs er i funksjon i så lave hastigheter! Derfor dukker feilen opp når du oppnår litt fart, mest sansynlig er det dritt på en av følerne eller på tann kransen de føler på. Kan og være dårlig kontakt i en "plugg" til ledningen for føleren! Stikker du innom verkstedet kan de ved hjelp av diagnose apparatet fortelle deg hvem av følerne det er feil på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Desember 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 helt 100% sikker på at de fungerer under 30kmt, det har de alltid gjort... har fått time etter nyttår nå.. så det ordner seg sikkert:) Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Det er på Galanten, ikke sant? En vanlig Mitsu-feil... Hadde det samme på min. Var bare en koko føler. En stund var min sånn at den kutta ut etter at jeg hadde bremsa hardt en gang... Og virket igjen hvis jeg startet bilen på nytt !! :rolleyes: Heia mitsubishi! Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Desember 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 Sitat Originally posted by Skidracer Det er på Galanten, ikke sant? En vanlig Mitsu-feil... Hadde det samme på min. Var bare en koko føler. En stund var min sånn at den kutta ut etter at jeg hadde bremsa hardt en gang... Og virket igjen hvis jeg startet bilen på nytt !! :rolleyes: Heia mitsubishi! Har alldri hatt trøbbel med det før de skiftet klosset og skiver for meg.. har skiftet klosser flere ganger før å da har det ikke skjedd.. menmen.. Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Desember 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2004 da stikker du ned til folka å hører da veitdu Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Sitat Originally posted by Kjetilr slitasjevarsler på klossene.. abs sensorene går på enten skivene(feks golf4 foran) eller på en tannkrans inne ved hjullageret(scorpio, sierra mfl..) Abs sensororene på galant sitter på en tannkrans inne ved hjullageret... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galant power Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Hei! Jeg har litt problemer selv med abs`n på min 89 modell. Det som er mitt problem er at abs slår inn for tidlig. Når jeg stopper vanlig foran et lyskryss så rett før jeg stopper helt opp så slår abs`n inn. Jeg snakket med mitsubishi og de sa at mest sansynlig så kunne det være at det var rust eller drit på en tannkrans som satt litt baktil. De kunne fikse det sa han, men de tok 900 kr timen, så hvis det var noe annet så ble det veeeldig dyrt... Så jeg bare sa nei. Er ikke noen andre verksted som vil ta den heller pga jeg sier hva som er galt. Så jeg har lyst til å prøve å rense tannkransen selv, men hvordan kommer jeg til den og hvor sitter den? Eventuelt hvordan ser jeg hvor sensoren sitter og ser ut? Siter Det er 2 typer folk, A-mennesker og B-mennesker... Hm, da må vel jeg være C, eller D... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Januar 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2005 Sitat Originally posted by KooPa TropA Sitter ikke ABS sensorene på bremseklossene da? Mener å huske de gjorde det på Scorpio'n... så hvis dem har satt på klosser som ikke er til ABS vil vel denne lampen lyse. At den lyser først i 30KM/t er helt normalt ettersom ABS ikke virker under 20-30 KM/t. Uansett hvis dette kom etter et verkstedbesøk hvor de byttet bremser, er det mest sansynlig dems feil. Øhy.. hva slags møkkabiler har du vært borti, da? På min funker abs fra 8 km/t, og har man først vært over 8 km/t, funker det helt ned til 3 km/t. Det er det samme abs-systemet som samme typen bil kom med fra 1985. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg