Gå til innhold

Mercedes 190E 2.0 Turbo selges

Ranger emnet

bsh

Anbefalte innlegg

Var litt mye kjørt, gjort noe med drivverk, motor, girkasse? Ettersom ingen av delene tåler 248hk i lengre perioder.Har du historikk på bilen? Og er den godkjent i vognkortet med denne effekten? Hva har du gjort med bremser og understell. Er det orginal 8v styring på den eller er den og skiftet? Mer info..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor overhalt av meg selv for ca 40000km siden. Har selv hatt bilen siden 96. Har kjørt med turbo siden 97 uten problemer med hverken drivverk eller motor. Standard drivverk, men som annonsen sier oppgradert clutch. Er ikke godkjent, men har papirer på turbokitet med 185hk. Bremsene er standard. Understell har kortere og stivere dempere. 8v styring?

bsh

Lancer Evo II 1/4 mile 10.89@215 kmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilen er et ikke godkjent halvferdig prosjekt, bremsene på 2.0l er ikke beregnet for den slags hester, samt det er ikke drivverket heller, og hvis det er kjørt så mye så det er, så slites det mye mer nå for det er ikke beregnet til 200hk+.

Clutchen har ingenting med drivverket å gjøre, du må uansett bytte clutch når du trimmer for den ryker veldig for hvis ikke.

Ang det med styring, 16v utgavene av w201 kom med fastere og mer presis styring, mens di vanlige 8v hadde mye mer dø-gang samt mer komfort styring.

Så det du egenligt selger er en standar 2,0l som har kjørt over 300 000, som du kjører turbo på. Hva mener du med at motoren er overhalt, hva har du gjort med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard bremser på opptil 185hk på turbokitet iflg papirer.

Med motoroverhaling mener eg honet, nye stempelringer, nye veivlager, nye bærelager, slipte ventiler og seter, ventiltetninger og planslipt topp.

Hva vil du si er forventet levetid på drivverket og motoren min?

Lancer Evo II 1/4 mile 10.89@215 kmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oorzako

Så bilen er et ikke godkjent halvferdig prosjekt, bremsene på 2.0l er ikke beregnet for den slags hester, samt det er ikke drivverket heller, og hvis det er kjørt så mye så det er, så slites det mye mer nå for det er ikke beregnet til 200hk+.

Clutchen har ingenting med drivverket å gjøre, du må uansett bytte clutch når du trimmer for den ryker veldig for hvis ikke.

Ang det med styring, 16v utgavene av w201 kom med fastere og mer presis styring, mens di vanlige 8v hadde mye mer dø-gang samt mer komfort styring.

Så det du egenligt selger er en standar 2,0l som har kjørt over 300 000, som du kjører turbo på. Hva mener du med at motoren er overhalt, hva har du gjort med den.

er. det. mulig.

hvorfor er bilen et halvferdig prosjekt bare fordi den ikke har godkjent?

du høres egentlig ganske halvferdig ut selv...:rolleyes:

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassa tåler helt sikkert den effekten. Bilen er ganske lett og. Sikkert helt grei bil det her. Bremsene er ikke så verst på de 190ene jeg har kjørt hvertfall. Denne bilen er nok ikke så mye mere slitt enn en bil som har hatt 250 hk i 300000km.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oorzako

Skaff deg en hobby! Enten så er du interessert eller så holder du kjeft.

-Kenneth

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det bare slik som det er, og tenker på hvorfor han ikke har bytte til for.eks bremsene som 2.5 16v har eller Evo bremser. Og be my guest hvis dere vil kjøpe en bil som har gått over 300 000km

med orginalt drivverk som utsettes for over dobbelt så mye effekt som det egenlig skal ha. Og har du byttet til getrag kasse? Jeg sier bare at dette er en orginal 2.0l med en turbomatet motor. Motoren holder nok en stund så lenge den har blitt overhalt, men jeg vet selv hvordan mangen her ute på Jæren kjører bilene sine. Men hele oppstyret er p.g.a jeg ser ikke for meg at denne går så lett igjennom

en godkjenning hos Vegvesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider