Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
Jaguar

Finnes det noen 405 T16 i Norge?

Rate this topic

Recommended Posts

405 T16 ble lagd i kun 3-400 eksemplarer så det er en skjelden bil. Under 10 stk ble tatt inn til norge gjennom forhandler. Så om du finner en til salgs i Norge har du flaks. De få som har en slik en er neppe keen på å selge den. Det at franske snuten brukte de til utrykkningsbil er sant. De kjøpte ca 100 stykker. En del av de gikk også til racing (Fy skam). Og de ble kun lagd med venstreratt.

For å se på specs så kan man trygt si at det er en rå bil. 2 liters turbo på 200 hester (220 med overboost). 0-100 på 6,5 sec og toppfart på 235. Når den kom kosta den nærmere 500 laken. :eek:

Dette var da også en luksus bil med ALT inkludert: Klimaannlegg, cruisekontroll, skinninteriør, recaro stoler i delskinn og alcantara, ALT elektrisk, servo, abs ++++++

Finner du en til salgs i norge så forvent å betal ca 200k for et bra eksemplar. Personlig skal jeg importere en fra Sweden. MEn ikke i dag....

Bilde: foto003b.jpg

500k er visst en høy pris jah, men med tanke på utstyret på den tiden, så var den vel ikke altfor høy den tiden... Kan vel sammenlignes med en EVO-8 pr. idag, den tiden den var nybil...

Har du flere bilder? Var det bilde en standard T16 uten ekstra styling elns.?

T16 hadde litt andre fangere, også var vel felgene 16" toms orginalt. Går noen i Oslo, og var før en i tromsø. Sikkert flere, men dette er de jeg vet om.

Var en tilsalgs på autodb i sommer, mener han skulle ha litt over 150.000 for den (correct me if I'm wrong)

har en sort 405 t16, momset inn i norge, men ikke fortollet, fikk ikke tid til denne bilen da jeg flyttet utenlands i fjor. Bilen er OK, trenger antakelig 2 nye coiler, har 1 pr sylinder..Har nytt turbo grenrør fra DP samt ny Motec hjerne som var tiltenkt bilen

T16 ble laget i et antall av 1046stk mellom 1993-95,

og 70 av disse gikk til det franske Gendarmerie.

Har selv en som er ombygget til stv. dvs opprinnelig en ekte T16 sedan, men blitt skjøtet med bakdelen av en stv.

etter min viten den eneste T16 stv. :-)

De finnes ja, jeg vet om hvertfall 3 som er norskregistrerte pluss stv som er nevnt over her så blir det 4 stykker med norske skilter, pluss at jeg vet om hvertfall 2 svneskregistrerte, men de er handlet inn som delebiler til en av de norske jeg vet om, den norske som de 2 er handlet inn til vet jeg ikke om er en av de 3 andre jeg vet om, så det kan muligens være enda en norskregistrert. Har og hørt om et par til men disse vet jeg ingenting om. Jeg er selv eier av en av de norskregistrerte.

Kult, er alle sammen norskregistrerte? Hvor i landet holder du til, hadde vært kult å treffe noen som har samme bil en gang, min står riktignok på vinterlagring et annet sted så den er ikke tilgjengelig.