Popoff_@leks Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Bare lurer på en ting, går det an å sette på turbo på en "vanlig" 240 motor? Feks kjøpe en litt billigere 240 også kjøpe turboen vedsiden av. eller må du motoren hovedsakelig være turbomotor? Siter Du er ikke mann før du passerer 200. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Kan fint montere turbo på en orginal motor. men om du skal ha det på forgassermotor er det no dritt, skal du ha mer enn mye bunndrag og noen få ekstra hester må du bytte store deler av motoren. Mye bedre å kjøpe en orginal turbo, eller kjøpe en turbomotor fra en delebil ellerno. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popoff_@leks Skrevet Desember 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Vil det si at ytelsen ikke blir noe spesielt bedre hvis man setter på turboen på en orginal motor? Takk for svaret forresten. Siter Du er ikke mann før du passerer 200. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Dette gjelder jo gamle b21a motorer i tilfelle eller b21e motorer.. Og å satse på å bygge turbo på en b21a ville ikke jeg gjort.. Mye jobb og mye bensin penger uten at det rører seg.. Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 for jo fort 170hk ut av en 109hk b21 med et turbokit... Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 går helt fint å sette turbo på en original volvo motor, det er å få et fint turboforgasser kit til disse motorene, dette er noe jeg har gjort selv. dette er gjort på to-tre dager med litt aktiv skruing. motoren min var utrolig død før men når jeg satte på kittet ble d andre saker, ikke noe helt ekstremt men d hjalp, d skal jeg love deg..jeg brukte 940 turbo på min..og d ble faen meg bunndrag.. klart d bruker litt bensin men det gjør alle forgasser turbomotorer..sats på dette du hvis du ikke har så mye penger! men en komplett original turbo motor er jo mer driftsikkert og bedre i lengden men det går fint an dette her og altså.. her er et par turbokit: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=614869 http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=573065 Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popoff_@leks Skrevet Desember 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Takk for svarene:) Siter Du er ikke mann før du passerer 200. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 det ene der er jo ganske dyrt da, men det er jo tross alt originalt fra 1980 tallet og har aldri vært på montert bil!!ganske "one of a kind" spør du meg... Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tosk Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 tja, holdbart? helst nye stempel da, lr dreie av de gammle? topppakningen ryjer fort org da, ny bunnpanne til retur av olje til turbo? er ikke bare å sette over;) Siter - V O L V O - Motormekaniker hos http://www.cylmo.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 har kjørt med min med org. stempler og org. pakning, full tenningspank og 1 bar jeg nå...funker fett! har du alle delene er det bare å skru over ja! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Originally posted by toyofan har kjørt med min med org. stempler og org. pakning, full tenningspank og 1 bar jeg nå...funker fett! har du alle delene er det bare å skru over ja! Full tenningsbank er ikke bra det vet du!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 D skal jeg love deg!:D Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.