rallyroger Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 å bytte motor på en jetta/polo 1977 mod ( 1,3 ) til en 1,8 gti motor fra en golf 1? er dette noe som er mulig og hva trengs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Såvidt jeg vet ble ikke Jetta produsert i -77. Du tenker kanskje på Derby ? Lik som Polo bare med koffertlokk. Og sette GTI motor i denne er ganske komplisert. Lettest er å sette i en Polo GT motor eller en Polo G40. Sistnevnte er vansklig å få godkjent her i Norge men alt er mulig. Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyroger Skrevet Desember 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 slikt må man ikke tulle med skjønner jeg.. hehe :) godkjent og ikke godkjent er vel ikke det jeg tenker mest på.. så for meg en liten artig banebil som ikke alle andre hadde:cool: litt stygg, litt lav og litt for brede felger og litt motor hadde passet meg litt bra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Havdal Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Vist du skal nedi med en f.eks en 1.8 gti motor så må du nok ivertfall sveise deg et motorfeste i front. Poloen min , 86c har ikke motorfeste i front, som 1.8 gti motor trenger. På 1.3 liter kommer eksos ned i front, mens 1.8 der kommer eksosen ned bak. De andre motorfestene må sikkert også modifiserer..(ikke sikker) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 For å få dette godkjent på du bruke en Salzmann ramme, og de koster massse peng, kortere driv akslinger, lage ny rammevang på førersiden med motorfeste. har prøvd samme greie selv uten ramme, da med 8v og da kom innsuget til å ta i torpedoveggen, samt at jeg ikke fikk motoren langt nok frem, slik at diffhuset tok borti torpedoveggen. men dette er noe som vil bli prøvd igjen!! Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Om du skall ha den som bane bil så setti en 1.8T.....da får du morsom bil...:) Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by rallyroger slikt må man ikke tulle med skjønner jeg.. hehe :) godkjent og ikke godkjent er vel ikke det jeg tenker mest på.. så for meg en liten artig banebil som ikke alle andre hadde:cool: litt stygg, litt lav og litt for brede felger og litt motor hadde passet meg litt bra:) Det er like "enkelt" å sette motoren inn bak fører sete som å sette den foran, bare sånn for å gi deg en ide om hvor "lett" det er. Med Golf motor foran vil den heller ikke bli særlig egnet for banebruk. Enkleste måte å få litt power på er en AFH motor med gassere. Dette er 1,4L 16v 100 hkmotoren som blir brukt i tidlig Polo 16v, Med dobble Weber 40 DCOE og grenrør har du 130 hk+ på en ellers helt standard motor. En annen mulighet er en 1,6L 8v fra Polo 6N (AEA/AEE) eller Golf III (ABU). Med dobble gasser har du 85-95 hk i denne motoren. Høres kanskje ikke mye ut, men aks blir vel så god som med Golf GTI motor pga lavere vekt. Light makes MIGHT Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriklh Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 @ Polo Classic passer disse motorene du nevner rett i? eller må man lage nye motorfester? (tenker spesielt i forhold til bilen min 92`mod polo 1,3) Og hvordan er det med godkjenning? Siter VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes) crosscart 180ccm *hjemmebygget* Vw boble SELGES I DELER vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon Transit 1979 russebil SELGES Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmk Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Eller så kan du få tak på en ARC/AVY motor fra 6N2 GTIn....disse har 125 hk orginalt og bygger på 1.6 motorn nemnt over...:) Siter mercedes 230 E -92 nå..... (Solgt)Polo GTI-R........Improved edition Skandinavias beste Polo side Nordicpolo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Greieste motoren å sette inn i din '92 Polo er G40. Den er plug and play (vel så og si) 113 hk orginalt og lett 140 hk for noen få tusenlapper i trim. AFH 16v og AEE 1,6L 8v passer også så og si rett i. Bruker 1,3L bunnpanne og motorfester, men disse er vanskeligere å få godkjent. Min '91 Polo er godkjent med G40 motor, er dog ikke helt orginal lenger Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriklh Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 hva måtte du gjøre med bilen din for å få den godkjent? Siter VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes) crosscart 180ccm *hjemmebygget* Vw boble SELGES I DELER vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon Transit 1979 russebil SELGES Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Bytte motor, bremser, hjuloppheng, ledningsnett i motorrom (har du spi må du bytte til bensinpumpene også) og litt annet småtteri Viste den først hos forhandler, så hos Biltilsynet Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriklh Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 har det noe og si om det er cupe eller "vanlig"? Siter VW Caddy, bruksprosjekt. (1,8l motor og 5 trisnskasse Ønskes) crosscart 180ccm *hjemmebygget* Vw boble SELGES I DELER vw polo 92` TRENGER VENSTRE FORSKJERM Croscart med gsxr 750 motor 140hp under konstruksjon Transit 1979 russebil SELGES Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 har det noe og si om det er cupe eller "vanlig"? G40 ble originalt levert bare levert som QP, men de tre ombygde G'ene jeg kjenner til i Norge er Geilheck, så det skal ikke ha noe å si. Dette er vel noe du ev. bør ta med ditt biltilsyn Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg