lars-frr Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Er keen på å få en polert kant på sommer felgene mine . Har lest diverse tråder her om den type arbeid . Virker som det er mye arbeid ja , men det er det jo verdt.. Men jeg ble litt forvirret når det gjelder fremgangs måten . Noen skrev at de skulle lakkere kanten, andre bare autosol for å få den fin.. Jeg har et sett 8x15 Power Tech felger , de ligner på Brock b2 ? mener jeg .. Kanten på felgen er helt vanlig liksom . Jeg aner ikke om den er lakkert , men den er i hvertfall ikke høyglans :) Kan jeg gjøre dette selv , eller må et firma ta på seg jobben ? JEg har lyst et lite pussle prosjekt igjennom vinteren .. Tips ? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Bare kanten på felgene kan du polere opp selv. Bruk malingsfjerner for å fjerne lakken. Men pass på at du bare bruker den på kanten. Så er det bare å jekke opp bilen sette den i gir. Dermed går hjulet rundt. Hold pussepapiret inntill kanten. Våtslip med pussepapir fra ca 200 og gå gradvis opp til minst 1500. Så polerer du med Autosol. Lakkerer du med klarlakk over igjen vil nok mye av glansen bli borte. Det beste er å vaske felgene ofte og polere med Autosol en gang i blant. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Desember 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Man må vel starte bilen forat hjulet skal gå rundt ? Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Evt. du kan trille ned en bakke og løpe ved siden. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Originally posted by lars-frr Man må vel starte bilen forat hjulet skal gå rundt ? Det er viktig at du snurrer hjulet for hånd slik at pussingen skal bli mest mulig jevn Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars-frr Skrevet Desember 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Det er jo også en ide :) Siter 89 Golf 2 - lowrider Solgt 86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP 86 Golf 2 - SOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pater Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Originally posted by SpeedWell Evt. du kan trille ned en bakke og løpe ved siden. :D:D:D:D:D slitsomt da..... Siter 94 AUDI 80 Quattro (Competition) ===>> x 83 VW Golf GTI16V - Solgt x 91 VW Golf GTI16V - Solgt x 88 VW Golf GL - Oppbrukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfy Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Originally posted by SpeedWell Evt. du kan trille ned en bakke og løpe ved siden. Ja, dette er vel den svenske løsningen. .. Siter 1998 Opel Omega 2,5 V6 1988 Volvo 740-Solgt 1987 Volkswagen Golf-Solgt Fartsgrenser er veiledende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim_andre Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Hehe må vere det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg