Dulle Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Herregud, akkurat nå er jeg fuckings oppgitt. Jeg har, som noen kanskje fant ut etter den forrige tråden, hatt litt problemer med alarmen på bilen. Så i natt har jeg demontert alt som kan demonteres i bagasjerommet, og satt bilen til tørk på jobben. Jeg fant bl.a. en fin liten dam i reservehjulsbrønnen. Men uansett, ikke noe problem. MEN, så dukker problemet opp. Når jeg demonterer trekker på selve luka, kommer jeg borti metallet, og kjenner at det er "seigt"..jo mer jeg demonterer, jo mer seigt finner jeg. Når hele trekker er av finner jeg til min skrekk store "renneflekker" under trekket. Dette lukter vondt av dårlig lakkejobb... Det er til og med så ille at det ser ut til at noe har dryppa enkelte steder fra luka og ned i selve bagasjerommet. Vet noen her hvordan er forsikringsselskap vil reagere på en klage på dette? Blir så irritert når sånt dukker opp... Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Første spørsmål blir vel hvem har lakkert, og når? Med kvittering? Det seige du prater om, er det lakk? Kan hende det er støydempingsmatte, selv om jeg egentlig ikke tror bakluka er støydempet. Høres ut som du har noen lister eller pakninger som bør byttes, siden det lekker såpass inn. Om dette er grunnet en dårlig lakkejobb, kommer sikkert forsikringsselskapet til å be deg henvende deg til lakkererne for erstatning. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Hvis dette er inne i selve bakluka, så er det helt sikkert tectyl, og da høres det ut som dem har gjort en god jobb spør du meg! Er ikke alle som "gidder" og tectylere når dem er ferdige...... Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Det som er er at det er seigt rundt på f.eks baklyktene da. På innsiden altså. Men hvis det er tectyl, som det ble foreslått, bøyer jeg meg i støvet. For å besvare de andre spørsmålene: Jeg aner ikke hvem som har lakkert. Jeg vet ikke om Nissan karosseriavdeling i Østfold har eget lakkerinsgverksted. Hvis de har det er det sannsynligvis gjort der, siden jeg lot forsikringsselskapet og Autopartner Fredrikstad (Nissan og BMW) ta seg av alt. Jeg har ingen papirer på dette, det fikf jeg rett og slett ikke med. Men jeg regner med at forsikringsselskapet har all slik info regget i et register, samt at Autopartner også kanskej har noe info lagret. Men..er tectyl grått og klebrig? Og kan det hende at tectyl drypper? Kan tectyl tørkes bort? Hadde noe papir tilgjengelig når jeg holdt på med å borre litt i ene baklykta mi, og prøvde å tørke litt på det..det var, som sagt, seigt, men gikk litt bort. Og angående vannet i bagasjen. Har hatt sommerdekk som var våte der i en uke, mye kan nok stamme derfra. I tillegg var baluka mi "åpen" etter påkjørselen bakfra, og det var i den perioden med fuktig vær og nesten minusgrader, så kan ha kommet inn en del der også. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet Desember 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Er det bare på innsiden av baklyktene? Sånn "kit" kanskje til å tette så det ikke kommer inn vann. Men det er jo såpass tjukt så det vil nok ikke renne. Er det lakkert under denne seige guffa, eller er det rett på stålet? Hadde vært litt enklere om du kunne lagt ut et bilde... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dulle Skrevet Desember 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2004 Er lakkert under guffa. Og guffa virker tilsynelatende gjennomsiktig..bortsett fra på noen steder, der den har en litt "hvitere" farge en den sølvfarga lakken, og der ligger den som sagt i store klumper. Men siden noen sa det kunne være tectyl tok jeg for morroskyld og sjekka, og merka det at også selve plata i bagasjerommet (kanskje denne som kalles bakplata?) var seig! Og så vidt jeg kan skjønne har den også vært rettet, ettersom de byttet bakluke, bakfanger, og retter 'bakplata'. Og da, hvis det jeg snakker om her er bakplata, da kan jeg være med på at det kan være tectyl, helt klart. Den er nok retta noen cm, og så lakkert, for den er ikke seig over hele. Men det gir meg fortsatt ikke svar på det som ser ut som det har dryppa ned i reservehjulsbrønnen.. Kan få tatt et bilde i morra. Siter Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling] Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død] http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 inni dører og lignende blir det brukt tynn tectyl og denne er flytende og kan dryppe, ja.... Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SR20De Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Originally posted by NissanPrimera inni dører og lignende blir det brukt tynn tectyl og denne er flytende og kan dryppe, ja.... Men han sier at fargen er grå. Tectyl er vel brun. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
partypulp Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Den guffa jeg har klilnt på under bilen er iallfall grå/brun. Siter http://www.mitsubishi-klubben.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Desember 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2004 Originally posted by SR20De Men han sier at fargen er grå. Tectyl er vel brun. Tykk tectyl er brun/svart, Tynn tectyl er mye lysere! Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg