Gå til innhold

Elendig kvalitet på tåkelys ?

Ranger emnet


Mandel

Anbefalte innlegg

Da bilen min ble retta opp igjen etter krasjen ble det kjøpt på nye tåkelys fra autospar.. (det tåke+blink kittet til 1200 ellerno)

og her en dag for et par uker tilbake så jeg at det ene glasset var sprukket, jeg ble såklart sinna men skjønte ikke åssen det kunne ha skjedd, for det var ingen skader i glasset annet enn sprekken, og bilen har ikke vært i fysisk kontakt med noe..

i går så jeg faenmeg at den andre har sprukket også..

dette har da skjedd på tur/retur fra oslo..

og da var bilen IKKE fysisk i kontakt med noe..

 

 

så det jeg lurer på, er det flere som har merket dette?

jeg vurderer og klage, men er vel ikke store vitsen siden oppretteren ikke har kvitteringa for lyktesettet...

 

 

mvh fredrik *sinnataggen*

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er dette disse fra Jom? Isåfall så har jeg de også. Har ikke fått no sprekk i dem.. enda. Tåler dem ikke kulda mon tro? For du hører jo når du får steinsprut som regel. Men hvis du har kvitteringa for det settet du kjøpte først så kan du jo bruke den.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det er samme greiene som Corre gutta sliter med, at tåkelysene ikke tåler kombinasjonen varme, fukt på en side og kulde på den andre siden..

 

Men, jeg spekulerer også på kvaliteten på de lyktene, ca. 1200 for komplette tåkelys er billig.. Jeg kjøpte av den gamle typen, Zkw og dem var svindyre.

 

Men, finn deg en kvittering eller ring Autospar og forklar situasjonen, kanskje dem kan finne transaksjonen i sine papirer og er snill med deg..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da "barnelærdom" :)og ikke bruke slike tåkelys når det snør. (om det gjorde det)

 

Tror dette er et problem på de fleste tåkelys, selv mine gamle tåkelys som var ganske tykke sprakk av dette. Derfor aldri mer.

 

Mine tåkelys er skrudd av for vinteren.

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ene tåkelyset mitt har også sprukket, trodde det var steinsprut jeg. Noe jeg antar at det er fordi andre er like helt enda, og det er fint med tåkelys på mørke vinter netter :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rairai

Mine har aldri sprekt. kjører med tåkelys hele tia.

 

Er nok bare dårlig kvalitet.

 

Regner med at du hadde av den orginale typen; de korte eller de brede, disse er det ganske bra kvalitet på, jeg monterte mine på vinteren og brukte dem hver dag uansett føre osv.

Av den typen som du monterer i de orginale hullene er nok disse de beste...

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

 

Regner med at du hadde av den orginale typen; de korte eller de brede, disse er det ganske bra kvalitet på, jeg monterte mine på vinteren og brukte dem hver dag uansett føre osv.

Av den typen som du monterer i de orginale hullene er nok disse de beste...

 

Hvilke er det du mener B.T.i? De som kommer orginalt med GTI og VR6 modellene? :confused:

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Oleee

 

Hvilke er det du mener B.T.i? De som kommer orginalt med GTI og VR6 modellene? :confused:

 

De som kom på noen av modellene ja, noen var korte og noen lange.. Jeg hadde de lange, solgte dem til Deia her på forumet..

 

Autospar selger dem kanskje fortsatt

Zkw.jpg

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, du Mandel! Fikk du ingenting tilbake av autospar??

 

Jeg skulle vel egentlig ha holdt kjeft, fordi nå fant jeg ut at andre tåkelysglasset mitt også har sprukket.

 

En burde vel iallefall forvente at disse skal holde på vinteren også, vi bor tross alt i Norge. Og hvis de da ikke tåler vinteren så burde det vel stått på vareinformasjonen.

 

Er iallefall utrolig ergerlig å kjøre med to sprekte tåkelykter:D

 

*sinna* :(

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår