Gå til innhold

Mx-6

Ranger emnet


SiLvEr_19

Anbefalte innlegg

hei..

er jeg som har turbo på 2.0l mx6`en..det går veldig synes jeg men det blir mer mods i vinter hvis økonomien tåler det..

såvidt jeg vet er det 2 mx6`er i landet med turbo..min og en 2.5l i porsgrunn.ble fortalt dette av en kompis som hadde snakka med en kar om bilen min..

Kittet til mici fungerer bra det men han blåste motoren til slutt..såvidt jeg vet tror jeg det er lettere å få turbo til å fungere bra på 2litern enn på 2.5litern..

Beregningene som en på forumet gjorde på specs på bilen kom fram til 160-170 hk på 0.5bar..Etter det har jeg skrudd opp trykket til 0.7 og det går endel bedre nå..

 

Jeg vil tro at det billigste alternativet til turbo på v6`ern er og få kjøpt alle rørene til eksos fra statene for så å kjøpe resten du trenger her hjemme eller i sverige..

Det går også å kjøpe en KL-ZE motor fra japan..det er motoren som mx6 2.5l ble levert med i japan og yter 200hk orginalt..den vil bli vesentlig sprekere med div mods som CAI og eksos..

 

Vet det er en på forumet som driver og setter på en turbo på en 2liter, men den motoren er bra mye mindre og han har mye bedre plass i motor-rommet. Det er orginalt 115hk i 2literen og han vill antagelivis oppnå rundt 160-170hk. Ca like mye som det er i 2.5`en orginalt.

Som skevet ovenfor så stemmer det..det plystrer og blåser under panseret mitt ja;) Effekt messig i forhold til v6`ern er det ikke så mye men jeg har en vesentlig lettere motor da..en i bærum som har v6`ern satt på en gang og han syntes min dro bedere og kom fortere opp i hastighet...

 

Fikk et godt tilbud på en greddy t25. Men er den turboen for liten til min motor

Ja det er den;) Jeg kjører en garret t28 og den er grei til 2.0l..må nok opp på noe større;)

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Takk for svar.

 

Grunnen til at jeg skulle ha t25 turboen var pga at en kompis av meg hadde en liggenede som jeg skulle få billig.

Når du mener "for liten" hva mener du? Er det at det ikke blir noe effekt eller er det at jeg kan komme til å ødelegge turboen pga at den ikke klarer å følge med turtallet hele veien?

 

Om din er rakere en 2.5`n kan godt være sant, men man får jo en helt annen følelse i en bil med turbo. Ihvertfall som jeg har erfart.

 

Har en kompis med en a4 1.8T (150hk) og den kjennes ut som den går mye bedre enn min, men i realiteten drar jeg ifra han.

 

Har ikke hørt om noen 2.5`r med turbo, men det er sikkert noen som har gjordt det her til lands.

 

Du har ikke fått testet bilen på dyno?

Har du fått turboen godkjent hos biltilsynet?

Hvilke andre mods måtte du ha for at ikke motoren skulle ta kvelden?

 

Det går også å kjøpe en KL-ZE motor fra japan..det er motoren som mx6 2.5l ble levert med i japan og yter 200hk orginalt..den vil bli vesentlig sprekere med div mods som CAI og eksos..

 

Hva slags motor er det? Orginal mazda motor eller?

 

mvh

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SiLvEr_20

Hei!

 

Takk for svar.

 

Grunnen til at jeg skulle ha t25 turboen var pga at en kompis av meg hadde en liggenede som jeg skulle få billig.

Når du mener "for liten" hva mener du? Er det at det ikke blir noe effekt eller er det at jeg kan komme til å ødelegge turboen pga at den ikke klarer å følge med turtallet hele veien?

 

Om din er rakere en 2.5`n kan godt være sant, men man får jo en helt annen følelse i en bil med turbo. Ihvertfall som jeg har erfart.

 

Har en kompis med en a4 1.8T (150hk) og den kjennes ut som den går mye bedre enn min, men i realiteten drar jeg ifra han.

 

Har ikke hørt om noen 2.5`r med turbo, men det er sikkert noen som har gjordt det her til lands.

 

Du har ikke fått testet bilen på dyno?

Har du fått turboen godkjent hos biltilsynet?

Hvilke andre mods måtte du ha for at ikke motoren skulle ta kvelden?

 

 

 

Hva slags motor er det? Orginal mazda motor eller?

 

Ja det er den mx6'n kommer med i Japan!

 

Engine Application Price

 

2.5L V6 (KL-ZE) w/approx 197 HP $1700

$395 to program ECU to KL-ZE specs without engine purchase.

 

This price now includes a reprogrammed processor (ECU) to optimize functionality of the KL-ZE engine in vehicles which originally came with the US versions of the K-series engines.

93+ Probe V6

93+ Mx6 V6

93-97 626 V6

92+ Mx3 V6

 

 

-will fit in 4 cyl models but requires many modifications (wiring/ECU, mounts, tranny)

 

tatt fra http://www.corksport.com

 

 

-R-

 

 

 

 

mvh

;)

Renault Espace 2,2 dt. Litt mods.

x 323 GT-R

x Mx6 2,5 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått testa den på rulla enda..vet ikke om jeg gidder med den motoren for selvom den fungerer godt så hadde den gått 240000 km når jeg satt den i bilen og satt turbo på den:)..måtte bytte for den orginale motoren i bilen bukka under pga slapp reg.reim så den moste litt ventiler og knuste stempel nr2 i småbiter:mad:

Planen er å godkjenne den men det blir når alt er ferdigbygd..Synes ikke det er noe vits å komme til biltilsynet med det motorrommet der:rolleyes: Er ikke vits å provosere de eller??;)

Det eneste jeg har gjort med motoren for at den skal holde er å sette på en proggresiv bensintrykksregulator..Den har jeg satt til 4bar så det skulle holde

Neste mods er å sveise nytt grenrør og eksosanlegg og sette på større dyser..Mulig det blir datasprut for en kompis skal bytt ut sitt og det er et Link sprut med 390cc dyser som jeg får med men det er ikke sikkert enda:rolleyes:

Har en kompis med en a4 1.8T (150hk) og den kjennes ut som den går mye bedre enn min, men i realiteten drar jeg ifra han.

Det er veldig mulig for jeg har ikke fått prøvd meg mot han for clutchen min er helt pai

Men til neste vinter er planen å bygge ny motor fra bunnen med stempler,råder.veiv og kammer og alt..

Skal ha minst 300hk før jeg blir fornøyd:D

Først blir det utseende

 

Angående turboen så vil en t25 fungere og spoole fort opp men den er nok ikke tilstrekkelig for effekten..Må nok opp på en Garret t3 av et slag for at det skal funke skikkelig

det er ikke størrelsen det kommer an på.

det er hvordan du bruker den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, det er jeg som har den V6'ern i Bærum som satt på med "mx6". Hei Jørgen! Den gikk bedre enn min grunnet en over 100 kg lavere vekt, men det var mest merkbart på høyt turtall. Er tross alt ikke noen sekser.. ;) Når det gjelder kompresjon på V6'eren, er det den japanske kl-ze motoren som har høy kompresjon og derfor egner seg dårlig til turbo. den vanlige europeiske med 165 hk er faktisk god for en ganske så voksen turbo eller to..! har sett ett eksempel hvor de har kjørt ett år med 800 hk i motoren, for så året etter oppgradere til 1000 hk.. Da sto vel å merke ikke motoren i en mx6 lenger..... når det gjelder kit, så er http://www.precisionracingonline.com/turbo_kits.html stedet å gå. Hvis det er noen som er keene på å være med på et gruppekjøp av styling fra statene, er det bare å si ifra!

'93 Mazda mx-6 2,5 V6 24v blå yodude

'92 Mazda mx-6 2,5 V6 24v sølv (knust i tunnelvegg..)anger2

'02 Yamaha Virago 125 cc (solgt) :cool:

Mods: Carbonrace vinge, Jamex 35mm senkefjærer, Tokico dempere, stabsstag foran/bak, Akimoto airfilter, NGK sparkplug wires, 18x8" Mangels felger, blått neon underdash, lakkert int., Sparco-pedaler

Videre: CM stage III clutch, Alu flywheel, Alu reimhjul, Polyuretan motorfester, lykter. Resten lagt på is gr. Ing. Bat. Skjold... asshole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW, hva om vi prøver å få åpnet en egen mx-6 avdeling her på forumet? kunne vært litt fett..

'93 Mazda mx-6 2,5 V6 24v blå yodude

'92 Mazda mx-6 2,5 V6 24v sølv (knust i tunnelvegg..)anger2

'02 Yamaha Virago 125 cc (solgt) :cool:

Mods: Carbonrace vinge, Jamex 35mm senkefjærer, Tokico dempere, stabsstag foran/bak, Akimoto airfilter, NGK sparkplug wires, 18x8" Mangels felger, blått neon underdash, lakkert int., Sparco-pedaler

Videre: CM stage III clutch, Alu flywheel, Alu reimhjul, Polyuretan motorfester, lykter. Resten lagt på is gr. Ing. Bat. Skjold... asshole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. har ikke noen bilder nå, fordi den gamlegrå ble en halvmeter kortere, og den nye(lik farge som din) fins det ikke noen bilder av enda. men de kommer!

jeg ville tro at det kan være en fordel å snakke med admin på denne siden om å åpne en egen avdeling.. hvordan man får tak i denn/disse, aner jeg ikke.....:rolleyes:

'93 Mazda mx-6 2,5 V6 24v blå yodude

'92 Mazda mx-6 2,5 V6 24v sølv (knust i tunnelvegg..)anger2

'02 Yamaha Virago 125 cc (solgt) :cool:

Mods: Carbonrace vinge, Jamex 35mm senkefjærer, Tokico dempere, stabsstag foran/bak, Akimoto airfilter, NGK sparkplug wires, 18x8" Mangels felger, blått neon underdash, lakkert int., Sparco-pedaler

Videre: CM stage III clutch, Alu flywheel, Alu reimhjul, Polyuretan motorfester, lykter. Resten lagt på is gr. Ing. Bat. Skjold... asshole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SchancheRacing

hmm.. har ikke noen bilder nå, fordi den gamlegrå ble en halvmeter kortere, og den nye(lik farge som din) fins det ikke noen bilder av enda. men de kommer!

jeg ville tro at det kan være en fordel å snakke med admin på denne siden om å åpne en egen avdeling.. hvordan man får tak i denn/disse, aner jeg ikke.....:rolleyes:

 

Hei!

 

Gamlegrå? Har du hatt 2 mx-6`er? Å så kjører du den av veien? Ikke bra :) Men hvis "gamlegrå" er/var en mx-6 så vil jeg gjerne vite hvor vraket ligger fordi jeg trenger ny førerstol, da trekket begynner å ramle helt av :) hehe...

 

 

-Jan Gunnar-

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke mer om hvor den er nå enn at den befinner seg i trondhjemsområdet et sted, og skal visstnok bli bygget opp fra grunnen av igjen.. så tror kanskje det kan bli vanskelig å få tak i deler fra den, desverre!

Skulle hatt den nye på skilter idag, hadde det ikke vært for at forrige eier ikke har klart å betale årsavgift for ifjor....

'93 Mazda mx-6 2,5 V6 24v blå yodude

'92 Mazda mx-6 2,5 V6 24v sølv (knust i tunnelvegg..)anger2

'02 Yamaha Virago 125 cc (solgt) :cool:

Mods: Carbonrace vinge, Jamex 35mm senkefjærer, Tokico dempere, stabsstag foran/bak, Akimoto airfilter, NGK sparkplug wires, 18x8" Mangels felger, blått neon underdash, lakkert int., Sparco-pedaler

Videre: CM stage III clutch, Alu flywheel, Alu reimhjul, Polyuretan motorfester, lykter. Resten lagt på is gr. Ing. Bat. Skjold... asshole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SchancheRacing

Vet ikke mer om hvor den er nå enn at den befinner seg i trondhjemsområdet et sted, og skal visstnok bli bygget opp fra grunnen av igjen.. så tror kanskje det kan bli vanskelig å få tak i deler fra den, desverre!

Skulle hatt den nye på skilter idag, hadde det ikke vært for at forrige eier ikke har klart å betale årsavgift for ifjor....

 

Akkurat! Men den er grå den som ligger på Saggrenda, men den er uten motor og gir dah....

 

Kjipt med heftelser ;(

 

Hvilken årsmodell har du? Har du skinninteriør? Er det noe spesielt med den ellers som f.eks styling, felger, senking, motortrim?? *Nyskjerrig* hehe....

 

Framtidige planer?

 

 

Mvh

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venter på å få tilbake bagasjelokket mittt nå, har shavet bort hullene etter vingefester og merker. den er senka, har ett sett 18" mangels winner og ett sett 17" momo gt2. den er senket 35 mm ca., stabstag bak og foran, pinglete effektanlegg som skal byttes ut, powerfilter, ikke skinnseter. heldigvis, da ville jeg jo fått dårlig samvittighet når jeg river dem ut til fordel for sparcoseter... :rolleyes:

 

planene fremover er erebuni bodykit, karbonvine og panser, interiør og anlegg. og selvfølgelig en respektabel del blå neon, hehe!:D

her er noen bilder av hva jeg har tenkt å gjøre.

De pansrene du ser her er til supra, men de har akkurat begynt å produsere dem til mx6 også!

riukz.url.cjb.netxvjww.url.cjb.net supralykter er jo heller ikke å forakte... hehe dsqsi.url.cjb.net

 

Bilen forblir blå, men det er vel stort sett det eneste! Si ifra hvis det er noen som er keene på å kjøpe momo.felgene, har ikke bruk for dem!

'93 Mazda mx-6 2,5 V6 24v blå yodude

'92 Mazda mx-6 2,5 V6 24v sølv (knust i tunnelvegg..)anger2

'02 Yamaha Virago 125 cc (solgt) :cool:

Mods: Carbonrace vinge, Jamex 35mm senkefjærer, Tokico dempere, stabsstag foran/bak, Akimoto airfilter, NGK sparkplug wires, 18x8" Mangels felger, blått neon underdash, lakkert int., Sparco-pedaler

Videre: CM stage III clutch, Alu flywheel, Alu reimhjul, Polyuretan motorfester, lykter. Resten lagt på is gr. Ing. Bat. Skjold... asshole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Verry nice det panseret. Hvem selger det? De var mye råere enn det panseret som ligger på streetdesign.no det jeg tenkte skulle kjøpe.

 

De supralyktene er jævli tøffe, men hvor ihelvette får man tak i dem? Har leita etter dem siden jeg fikk bilen i Mai....!

 

 

Hva skal du ha for felgene? Hvordan er dekkene?

Har en kompis med en 93. mod 626 med samme v6-motoren og han kjører på stål:( huff... hehe...

 

mvh

SiLvEr_19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår