Gå til innhold

Ødelagt forsterker?

Ranger emnet

CoilOver

Anbefalte innlegg

Virker ut som den gamle forsterkeren ikke fungerer som den skal.

En stund (noen dager) etter jeg koblet til "politiradioen" direkte ut på phono ledningene som fører fra bilstereo til forsterkeren, så har det skjedd noe merkelig.

Hvis jeg kobler fra de to lyd phono ledningene fra forsterkeren, og kun har remote, strøm, og høytalere koblet til, så kommer det en rar lyd i høytalerene.

Lyden gjentar seg hele tiden "skrskrUSKRUSKRU..." 3 sec opphold... "skrskrUSKRUSKRU... "

Jeg tok å målte med multimeter på - og + polene til høytaler uttaket, og der switcher den kjapt fra -6 til 24 i strøm, mens jeg ser den røde lampen på forsterkeren bli sterkere, også forsvinner lyset fra lampen når lyden går ut i høytalerene.

Det vil si, polen hvor den røde høytaler ledningen går inn, switcher mellom -6 og 24, og så omvent med den andre polen... helt sprøtt..

Strømmen til forsterkeren måler normalt. Hva i heiteste kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ronny... hadde samme problem med min forsterker, og der var det ei kortsluttning på en transistir o forsterkeren. dette kunne hende, og trengte ikke være feil bruk som f.eks å kople inn politiradio på inngangen. er ikke det røde lyset OVERLOAD?? kan være nok ei tegn på at en eller annen elektronikk jævel har gått i stykker... svein;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allright... Takk for svar Svein. Da har min sikkert tatt kvelden. Den var veldig gammel uansett.

Men sånn sjenerelt... frarådes det å koble til politiradioen (rett fra headphone uttaket) til lyd ledningene som går til forsterkeren? Har liten lyst til å oppleve det samme når jeg får tak i en annen forsterker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider