Gå til innhold

500W Forsterker på 250W sub???

Ranger emnet

Tommeliten

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så lur at jeg bare kjøpt inn en forsterker og subber...

Og da jeg så etter hvordan jeg kunne koble tingene, så fant jeg ut at det villle blir 2X500W til 2X250W sub...

Vil dette gå bra? Vil jo ikke ødelgge noe... Er det kanskje mulig å kjøpe motstand å koble mellom sub og forsterker eller noe sånt?

Subbene er Infinity Reference 1030W

Forsterker er Planet Audio AP 800.5

Trenger hjelp nå, anlegget er så godt som klart til å sette igang, men må vite hvordan det vil gå før jeg evt ødelegger ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen særlig bedre kombinasjon enn forsterker som er bedre enn subber skal du jo lete lenger etter egentlig.

I denne forbindelsen vil du sannsynligvis ha mye bedre kontroll på subbene, så lenge du har justert saker og ting riktig da :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikringen som fulgte med var på 150A.. Er ikke det litt mye? Burde jeg sette på en mindre en?

Så bak på forsterkeren nå... Og der var det jo hundretusen instillinger jo... Og markeringen var ikke sååå bra....

Lowpass/Higpass, input sensitivity, og masse stasj jo..

Noen som kan gi meg noen retningslinjer?

Skal nemlig straks fyre igang sakene - *gleder seg* - og vil jo ikke at ting skal gå til helvete heller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett den på low pass og sett delinga på ca 80Hz. så setter du gain (kan være at det står level) på ca halv. sett innstillingene helt likt på begge kanalene. spiller subene veldig høyt i forhold til alt det andre i bilen, stiller du gain/level ned. spiller subene lavere skrur du opp.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og prøvde å sette igang ting isted...

Det som skjedde var at etter at spilleren hadde vært på i tre sek... så gikk spilleren av og jeg slo selfølgelig av tenningen...

Gikk bak til bagsjen og så.. og joda...der kom det røyk fra forsterkeren :mad: :mad: :mad: :mad: ... og jeg trodde det skulle gå greit å bruke sikringen som fulgte med (for den fulgte tross alt med den forsterkeren, men det var ikke gåen... bare litt svifarge på....

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er gale jeg...

Mener at kablingen skal være bra.. har tross alt gjort det før, og jeg har ikke forhastet noe heller, liksom...

Tror jeg skal dra opp til bilradiospesialisten imorgen og høre om de kan prøve å måle seg frem til om det er noe gale med kablingen...

Hvis ikke får de gi meg en ny forsterker.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider