Tommeliten Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Jeg har vært så lur at jeg bare kjøpt inn en forsterker og subber... Og da jeg så etter hvordan jeg kunne koble tingene, så fant jeg ut at det villle blir 2X500W til 2X250W sub... Vil dette gå bra? Vil jo ikke ødelgge noe... Er det kanskje mulig å kjøpe motstand å koble mellom sub og forsterker eller noe sånt? Subbene er Infinity Reference 1030W Forsterker er Planet Audio AP 800.5 Trenger hjelp nå, anlegget er så godt som klart til å sette igang, men må vite hvordan det vil gå før jeg evt ødelegger ting... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hc_TK Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 har ikke noe å si om forsterkeren er større. det skjer ikke noe galt før du skrur opp volumet,men da hører du det en god stund før det skjer noe galt. så lenge man bruker hodet så har det ikke noe å si Siter 2004 Audi A3 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=130493 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 det skal gå fint det bare ikke skru gain på max. hvor stor sikring sitter det på den planet audioen? Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Noen særlig bedre kombinasjon enn forsterker som er bedre enn subber skal du jo lete lenger etter egentlig. I denne forbindelsen vil du sannsynligvis ha mye bedre kontroll på subbene, så lenge du har justert saker og ting riktig da :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Sikringen som fulgte med var på 150A.. Er ikke det litt mye? Burde jeg sette på en mindre en? Så bak på forsterkeren nå... Og der var det jo hundretusen instillinger jo... Og markeringen var ikke sååå bra.... Lowpass/Higpass, input sensitivity, og masse stasj jo.. Noen som kan gi meg noen retningslinjer? Skal nemlig straks fyre igang sakene - *gleder seg* - og vil jo ikke at ting skal gå til helvete heller.... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 sett den på low pass og sett delinga på ca 80Hz. så setter du gain (kan være at det står level) på ca halv. sett innstillingene helt likt på begge kanalene. spiller subene veldig høyt i forhold til alt det andre i bilen, stiller du gain/level ned. spiller subene lavere skrur du opp. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Var og prøvde å sette igang ting isted... Det som skjedde var at etter at spilleren hadde vært på i tre sek... så gikk spilleren av og jeg slo selfølgelig av tenningen... Gikk bak til bagsjen og så.. og joda...der kom det røyk fra forsterkeren :mad: :mad: :mad: :mad: ... og jeg trodde det skulle gå greit å bruke sikringen som fulgte med (for den fulgte tross alt med den forsterkeren, men det var ikke gåen... bare litt svifarge på.... :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 WOW her er det no rart et sted. sikker på at du har koblet alt riktig? har opplevd godt med røyk av planet audio før da, men helt ny agitt.:eek: Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Vet ikke hva som er gale jeg... Mener at kablingen skal være bra.. har tross alt gjort det før, og jeg har ikke forhastet noe heller, liksom... Tror jeg skal dra opp til bilradiospesialisten imorgen og høre om de kan prøve å måle seg frem til om det er noe gale med kablingen... Hvis ikke får de gi meg en ny forsterker..... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg