Gå til innhold

"knekke" rattlås på 190e

Ranger emnet


jva

Anbefalte innlegg

i dag har jeg vært så fantastisk flink å miste den eneste nøkkelen til bilen min, alt av tenning å strøm går utenfor svitsen fra før av så det er kun rattlåsen som står i veien for å kjøre igjen:D

 

så det jeg lurte på er om noen her kunne fortalt meg hvor rattlåsen på en 83 mod mercedes 190e er og hvordan den letteste måten å ødelegge/ta den vekk på var...

 

på forhånd takk!

Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dessverre ikke svare deg på topic, men har et lite tips til å begynne med:

 

Vær jævla forsiktig med hva du gjør med rattlåsen, tenkt om den engang låser rattet mens du kjører, fordi du ikke klarte å ødlegge den .. eller fjerne den ..

 

Husker de 2 tyvene som kjørte ut i et vann med rattlåsen :D

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min har vært stjålet, og rattlåsen er ødelagt, men sto på igjen når jeg skulle hente ut bilen. Knekte rattlåser er livsfarlig å kjøre med var beskjeden jeg fikk fra han verkstedfyren, men han viste meg et gotriks for å få flytta den bittelitt. Men han anbefalte ikke å kjøre med knekt rattlås, fordi det er masse splinter inni der som kan sette seg fast og låse rattet. Som bjaa nevner så var det noen som kjørte uti et vann og drukna i stjålet golf i asker fordi rattlåsen slo seg på. Er en tråd med link til avisartikkel på forumet her et sted.

 

Uansett, mitt råd er å skru av rattet og se om du får fjerna hele mekanismen. Og hvis bilen din blir stjålet uten rattlås og tenning ferdig kobla utenom tenningslåsen, lykke til med forsikringssaken ;)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jva

mente å fjerne hele driten, vet at det er farlig å kjøre med den knekt ja... men bilen er ikke verd mer enn vrakpanten så det e ikkje noe prob..

 

Står vel neppe i servicehefte, så prøv å fjern ratt og deksler, og se om du får fjerna noe av mekanismen.. Lykke til iallefall

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært borti rattlåsen på så små MB før, men på litt større MB er det én plastpinne som står inni et tannhjul. Start opp så du får servo og ta skikkelig i, gjerne med hjelp fra flere. Rykk skikkelig tak i rattet, og pinnen knekker sannsynligvis. Du kan da kjøre så mye du vil, men dette er som tidligere nevnt ikke å anbefale. Ta løs dekslene rundt rattet og finn skruene til låsen. Så skrur du opp dem og tar den bort. Når du parkerer i byen skrur du den fast igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta med vognkortet ned på BOS en tur og bestille ny nøkkel til den nette sum av 310,- Vurdert det?? ;)

 

(mer problemer med 190'en din? Stikk innom http://www.mb190klubb.com/, endel som har peiling på forumet der...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er medlem på 190 forumet å har lagt inn inlegg der å... var nede på algaard i bergen i dag å fikk nokkelkoden til bilen min, gikk på en låsemester å fikk meg 2 nye nøkler! så no skal det litt til før jeg mister de...

Å tenke seg om før man prater, er som å tørke seg i ræven før man driter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår