christer Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 God dag kjære landsmenn. På vei til skolen så var det et helvete å kjøre, den ene ledningen på pluggene var ødelagt (dette visste ikke jeg da) så den gikk irriterende dårlig og fusket mye. Etterhvert så jeg ble forbannet å begynte å kjøre hardt og ga rett og slett f*** i fuskingen. Når jeg kom hjem fant jeg ut problemet å kjøpte en ny ledning. Det hjalp betydelig. Bilen var som før NESTEN, men jeg merker at når jeg når 4000 r/min så bremser den litt også akselerer den videre, når jeg slipper gasspedelaen så nøkker den noen ganger litt ekstra samme hvort løst jeg slipper den. Noen som vet hva jeg kan sjekke angående bremsingen og nøkkingen? En ting til, kan jeg ha skadet motoren min etter jeg kjørte hardt?:( en ting til forresten, mens den ledningen var ute så brukte jeg ca 20 liter ifra ski - nesodden - nesodden - ski. Og det er vel ikke helt normalt? :P Siter x Volvo Toførr GL b230k -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 Hei, Hvilken motor har du? Om du ikke vet: Har du forgasser? Årsmodell på bilen? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solid Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 b230k, 1987, forgasser.. Hilsen Christer Siter - Sierra sedan -92 (rs styling) x Opel Manta GSi -85 x Sierra sedan -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 sjekk plugger og evnt sjekk om du har vakuum lekkasje. k'en har også litt prob med gasseren tror jeg. ps. problemet ditt kan også være den baguetten du har i eksosen! Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christer Skrevet Desember 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 ps. problemet ditt kan også være den baguetten du har i eksosen! lol Skal prøve å ta den ut imorgen jeg;) Nei altså, jeg fikk tips om at kanskje hadde kondens i forgassern kjørte med VEEEELDIG lite bensin her om dagen. Så får prøve kondensfjerner først å håpe på at det hjelper. Det skal vel litt til får å ødelegge gamle grå:) Siter x Volvo Toførr GL b230k -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 Mye sannsynlig at det hjelper med kondensfjerner, ja! Har opplevd omtrent det samme selv nå nylig. 1 pluggledning var dårlig+kondens på tanken :) Har til og med samme motor som deg! Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christer Skrevet Desember 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 Det er ikke dårlig:) Sikkert fått snø ned i tanken mens jeg har fylt bensin eller noe... Siter x Volvo Toførr GL b230k -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2004 er ikke så unormalt at de drikker bensin når den bare går på 3, samtidig som at du grisekjørte så.. Det at den fusker har jeg ikke så veldig mange gode forslag på. I og med at den ene pluggledningen røyk så tyder vel det på at den var gammel, da skal du ikke se bort i fra at resten av tenningssytemet er gammelt også.. Prøv å bytt stifter, rotot, fordeler lokk, plugger og de 3 siste pluggledningene. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg