weltzin Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Etter å ha gådd tom for strøm fekk eg hjelp av Viking te å starta bilen, han kobla på ein sånn starteboks, og det gnistra noke heilt inst i..., men fekk ikkje start med den (sikkert tom for strøm) Han plugga då på ledning med kontakt direkte te redningsbilen sin, og bilen min starta.. wohoo tenkte eg.. Etter dette har alle lys i instrumentpanelet svikta.. har sjekka sikringane og dei e i orden, kan det vær at alle perene i dashen røyk ved gnistutladningen hans? I tilfelle, vett noken om ein enkel måte å få skifta dei på? I Haynes står det at eg må ut med heile dashen for å komma til.. masse jobb.. Siter 01 BMW 320 Ci -x 93 Volvo 850 GLE -x 89 Sierra iS -x 87 Audi 80 1.8e -x 83 Sierra 2.0L R.I.P. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 tviler desverre på at det er noen annen måte enn å dra ut hele dashen. Det er ikke så vanskelig som det høres ut som ;) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortiz Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Trenger ikke å ta ut hele dashbordet. Holder med øvre delen. Begynn med å ta av batteripolen. Ta forsiktig ut luftedysene,også de på sidene mot dørene,sitter en torxskrue i hvert hull. Ta ut skruene som sitter oppunder kanten for instrumentet,to stk. Løsne dekslene for diskanthøytalerne,en skrue under hvert. Skru ut hanskerommet. Oppunder kanten sitter det tre 10mm. skruer som fester airbagen, som også må bort. Ta av kontakten. Hvis jeg ikke har glemt noe nå, skal toppen være løs, og til å løfte vekk. Selve instrumentet sitter med to klemmer. Løft rett opp og skift pærer. OBS!! ikke sett på batteripolen før kontakten til airbagen er satt på igjen. Lykke til. Siter 95 Volvo 855 81 Porsche 911SC 75-Bmw 2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weltzin Skrevet Desember 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2004 Takker for svar.. Heh.. gjett om eg blei sånn passelig fornøyd ein dag eg va ute og kjørte.. det va mørkt og eg kunne såvidt skimta lys i dasjen.. Gjett om eg har vore borti justeringsknappen for lysstyrken i dasjen då berre? ja.. så eg stilte den opp, og nå virke alt som det ska.. doh..:o Siter 01 BMW 320 Ci -x 93 Volvo 850 GLE -x 89 Sierra iS -x 87 Audi 80 1.8e -x 83 Sierra 2.0L R.I.P. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Mai 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2006 Kjørecomputeren min er helt mørk. Er det bare ei vanlig lyspære som må byttes tilsvarende instrumentlysa? Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lunaTIC Skrevet Mai 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 Hei! Her kan dere se noen bilder om demontering av dash osv. Sharp: på en av bildene ser du baksiden av kjørecomputern. Pæren sitter på baksiden nede på midten. http://www.backspegeln.com/tips_dator.asp lunaTIC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sharp Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 Da fikk jeg bytta pæra! Men når jeg skrudde på dashbordet igjen så det slik ut: Hvorfor så stor glipe? Hva har jeg gjort galt? :( Siter 1996 850 R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weltzin Skrevet Mai 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 det problemet fekk eg og.. litt kjedelig ja, ser ikkje spesielt fint ut.. rekne egentlig med at det e ein klips under der som ikkje har truffe sporet sitt, men har ikkje komt te å plukka alt av igjen.. Siter 01 BMW 320 Ci -x 93 Volvo 850 GLE -x 89 Sierra iS -x 87 Audi 80 1.8e -x 83 Sierra 2.0L R.I.P. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-850- Skrevet Mai 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2006 HE HE fikk det jeg og. prøv å løsne litt på skruen inni lufte dysa, hjalp litt da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg