Gå til innhold

Registerkjede


CoilOver

Anbefalte innlegg

Hmf... må vel bytte registerkjedet før eller siden, bilen har jo passert 150.000 km. Men hvor mye koster en slik jobb?

 

Er det noen måte å merke når du må få byttet den? F.eks. skranglelyd?

 

Det er bare av og til (veldig sjelden) at jeg hører skranglelyd når bilen står stille, men har hørt at dette kun er fordi kjedet blir slakt med tiden, og at kjedet bare slår borti en metall dings som sitter under toppdekslet.

 

Foringer... hva er det? Har hørt dette er noe som også må byttes før eller siden?

 

 

Anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bytte kjedestrammerene... meget muligt det blir en del bedre då.. selv med det gamle kjedet..!

Men det er jo ikkje dumt og skifte det for d..! Greit og vite at du har nytt registerkjede, og nye kjede strammere..! (og tannhjul, for dei sliter seg til kjedet)

 

Så.. det er 1 av grunnen til at det er ein forholdsvis omkostelig jobb.. pluss at det er litt vanskeligt og komme til.!

 

Så, vist du gjør det selv.. så sparer du en del..! :D

Men det lønner seg nok og kjøpe inn orginaldeler på akuratt dette her..!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei.. jeg har faktisk fått en pris på hva den jobben hadde komt på på merkeverksted.

 

Var heldig viss det ikke oversteg 10000,- . .

 

Jeg har en slik merkeliglyd..

men den kommer KUN når motoren er varm..

Har skiftet kjedestrammere, men det er ikke feilen..

 

Så, siden jeg har brukt så mye på bilen til nå,, så hva gjør vel å bruke litt mer..

kjører til motoren ryker, så handle inn en Gti-r motor :p :p

 

ånei..

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

 

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...
[[Template core/front/global/guestTermsBar is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] [[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]