Quattro73 Skrevet April 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Ikke behov for å bytte ventiler og fjærer ved bytte til 272 graders kammer på 1.8T 20V da eller? Hvilke av de turboene anbefaler du da? Har du forresten slanger for olje inn/ut og vann inn/ut som passer fra Turbonetics til 1.8T motoren. Eksos og luft lager jeg til selv. Dette virket meget interessant. Så her må det kanskje bli kjøp av både kammer og turbo. Tenkte jeg skulle legge meg på litt i overkant av 300 hk. Dette burde vel ikke være noe særlig problem for denne motoren. Trenger ikke bytte ventiler eller fjører. Bytte av ventiler vil gi noe økt effekt grunnet bedre flow. Opptil 325HK ville jeg anbefalt T3 turbo. Skal du øke denne effekten senere ville jeg valgt T3/T04B hybrid turbo. Har desverre ikke noe slanger. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fillern Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Trenger ikke bytte ventiler eller fjører. Bytte av ventiler vil gi noe økt effekt grunnet bedre flow. Opptil 325HK ville jeg anbefalt T3 turbo. Skal du øke denne effekten senere ville jeg valgt T3/T04B hybrid turbo. Har desverre ikke noe slanger. Tror nok det blir hybrid'en ja. Er det noe større problemer med tilpassing til vann inn/ut og olje inn/ut da? Hva mener du om å bytte til 272 graders kammer i tillegg til denne turboen og ellers andre ting jeg allerede har? Siter - Skoda diesel 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Tror nok det blir hybrid'en ja. Er det noe større problemer med tilpassing til vann inn/ut og olje inn/ut da? Hva mener du om å bytte til 272 graders kammer i tillegg til denne turboen og ellers andre ting jeg allerede har? Kjøling til turbo er samme som på garret. Men du sa du hadde nytt grenrør. Du er sikker på at den har T3 flens, siden du nevner GT28RS, som har T25 flens ? Kammene vil gi høyere effekt ved samme ladetrykk, men ikke på lave turtall. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fillern Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Kjøling til turbo er samme som på garret. Men du sa du hadde nytt grenrør. Du er sikker på at den har T3 flens, siden du nevner GT28RS, som har T25 flens ? Kammene vil gi høyere effekt ved samme ladetrykk, men ikke på lave turtall. Jeg mente det var det da, men hvis GT28RS har forskjellig flens fra T3 så er det nok annerledes på denne. Jeg kan sende deg bilde av grenrøret så får du se. Hva er e-mailadressen din? Du kan sende pm til meg med den hvis du ikke vil legge den ut her. Siter - Skoda diesel 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fillern Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Kjøling til turbo er samme som på garret. Men du sa du hadde nytt grenrør. Du er sikker på at den har T3 flens, siden du nevner GT28RS, som har T25 flens ? Kammene vil gi høyere effekt ved samme ladetrykk, men ikke på lave turtall. Prøver å sette inn bilder av grenrøret her. Kanskje ikke så gode bilder av selve flensen, men det kan jeg få tatt og lagt inn senere i kveld. Siter - Skoda diesel 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torgeirlo Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 har du noe snacks til min audi 80 GTE 85 mod. den har da en 1.8L 8v 112hk GTI motor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Prøver å sette inn bilder av grenrøret her. Kanskje ikke så gode bilder av selve flensen, men det kan jeg få tatt og lagt inn senere i kveld. Send e-mail direkte til Velox Motor: info@veloxmotor.com og spør der hvilken turbo du kan bruke. Kan legge til at du har T25 flens, og ikke T3. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 har du noe snacks til min audi 80 GTE 85 mod.den har da en 1.8L 8v 112hk GTI motor Har forskjellige kammer som passer i din motor. Utenom det er vel porting av topp beste veien å gå for mer effekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
retard69 Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Har sendt deg PM!:D Siter 88mod Mercedes 230E *Solgt* 83mod Golf GTI Rabbit *Solgt* 86mod Bmw 320i *Solgt* 85mod Golf GTI 8v *solgt* 94mod Honda Accord 2,3 SR *Eier* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 Har sendt deg PM!:D Svar sendt. Mer her :) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=136408 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet November 25, 2006 Rapporter Share Skrevet November 25, 2006 hadde du lagt ut ei specifikk side med dæm aktuelle kammene å dings til dæm 4 syl motorene , hva som passer hvor hadde det kansje vært enklere kam 268 -koster 2900kr passer js,fr,nt å tr motor kam 279 koster 3200 kr passer...................! toppboltkit master 16 bolter koster 500kr -passer .......... pakning lamellstål spec 1,2mm koster 1100kr passer....... kansje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2006 Blir mye å skrive, men her er noe: Ang. motorkoder. Til rekkefirere (etter ca. 1985) passer alle hydrauliske kammer, til de før 1985 passer alle mekaniske kammer. Dette gjelder alle 1.6, 1.8 og 2.0 da toppene er like med hensyn til kammen. Mekaniske: 283° Standard GTI-kam kr 1990,- Effektbånd 2000rpm til 6000rpm. 10,75mm løft og 110° lobeseparasjon. 230°/228° durasjon ved 1,27mm løft. Kan brukes med originale ventilløftere og fjører. 272° Gate/Sport kr 2990,- Effektbånd 2500rpm til 6500rpm. 10,85mm løft og 111° lobeseparasjon. 238° durasjon ved 1,27mm løft. Kan brukes med originale ventilløftere og fjører. 276° Gate/Sport kr 2590,- Effektbånd 2500rpm til 7000rpm. 11,30mm løft og 110° lobeseparasjon. Kan brukes med originale ventilløftere og fjører. 280°/276° Sport-Kamaksel kr 2990,- Effektbånd 3000rpm til 7000rpm. 11,43mm/11,30mm løft og 110° lobeseparasjon. 243°/240° durasjon ved 1,27mm løft. Kan brukes med originale ventilløftere. Anbefaler å bytte til kraftigere ventilfjører. 288° Rally/Race-Kamaksel kr 2790,- Ikke egnet for originale motorer. Effektbånd 4000rpm til 7500rpm. 11,18mm løft og 108° lobeseparasjon. 250°/252° durasjon ved 1,27mm løft. Kan brukes med originale ventilløftere. Krever kraftigere ventilfjører. 300° Rally/Race-Kamaksel kr 2990,- Ikke egnet for originale motorer. Effektbånd 3500rpm til 7500rpm. 11,80mm løft og 105° lobeseparasjon. Kan brukes med originale ventilløftere. Krever kraftigere ventilfjører. 306° Rally/Race-Kamaksel kr 3290,- Effektbånd 4500rpm til 7500rpm. 11,25mm løft og 105° lobeseparasjon. 265° durasjon ved 1,27mm løft. Kan brukes med originale ventilløftere og shims. Anbefaler nye ventilfjører. 300° Dragrace/Race-Kamaksel kr 3490,- For racemotorer med separate innsug. Høy ventilakselerasjon. Effektbånd 5000rpm til 8500rpm. 12,70mm løft og 102° lobeseparasjon. 275° durasjon ved 1,27mm løft. Krever 35mm ventilløftere med underliggende shims og nye ventilfjører. Hydrauliske: 260°/256° Gate-Kamaksel G60/Turbo kr 2190,- Effektbånd 2500rpm til 5000rpm. 10,69mm/10,41mm løft og 111° lobeseparasjon. 219°/216° durasjon ved 1,27mm løft. Kan brukes med originale ventilløftere og fjører. 260° Gate-Kamaksel kr 2190,- 10,97mm løft og 110° lobeseparasjon. 220° durasjon ved 1,27mm løft. Kan brukes med originale ventilløftere og fjører. 266° Gate/Sport-Kamaksel kr 2090,- Effektøkning ca. 8-10HK i original motor. 11,38mm løft og 112° lobeseparasjon. 223° durasjon ved 1,27mm løft. Kan brukes med originale ventilløftere og fjører. 268°/260° Gate/Sport-Kamaksel G60/Turbo kr 2790,- Effektbånd 3000rpm til 6000rpm, uten effekttap under 3000rpm i original G60. Effektøkning på 17Hk i G60. 10,97mm løft og 112,5° lobeseparasjon. 227°/221° durasjon ved 1,27mm løft. Kan brukes med originale ventilløftere og fjører. 268° Gate/Sport-Kamaksel kr 2290,- Effektøkning ca. 10-12HK i original motor. 11,18mm løft og 110° lobeseparasjon. 226° durasjon ved 1,27mm løft. Kan brukes med originale ventilløftere og fjører. 272° Gate/Sport-Kamaksel kr 2490,- Effektøkning ca. 13HK i original motor. 11,40mm løft og 110° lobeseparasjon. Kan brukes med originale ventilløftere og fjører. 276° Sport-Kamaksel kr 2790,- Effektøkning ca. 14-15HK i original motor. 11,40mm løft og 110° lobeseparasjon. 234° durasjon ved 1,27mm løft. Kan brukes med originale ventilløftere. Anbefaler å bytte til kraftigere ventilfjører ved bruk over 6500rpm. 288° Rally/Race-Kamaksel kr 2790,- Ikke egnet for originale motorer. 11,68mm løft og 110° lobeseparasjon. 245°/244° durasjon ved 1,27mm løft. Kan brukes med originale ventilløftere. Anbefaler å bytte til kraftigere ventilfjører. 298° Race-Kamaksel kr 2990,- Original VW motorsport racing kam. Beregnet for kraftig modifiserte motorer. Ikke egnet for gatebruk. 12,00mm løft og 108° lobeseparasjon. Kan brukes med originale ventilløftere. Må bytte til kraftigere ventilfjører. Ved bruk av trimkam på motorer etter medio 1995 med enkle ventilfjører, må disse skiftes til doble. Har dette også, samt lettvekts-/raceløftere og fjører mm. Har også diverse justerbare kamdrev til alle VW/Audi, pris 990 - 1290,- Det var noe... hadde du lagt ut ei specifikk side med dæm aktuelle kammene å dings til dæm 4 syl motorene , hva som passer hvor hadde det kansje vært enklerekam 268 -koster 2900kr passer js,fr,nt å tr motor kam 279 koster 3200 kr passer...................! toppboltkit master 16 bolter koster 500kr -passer .......... pakning lamellstål spec 1,2mm koster 1100kr passer....... kansje Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.