Gå til innhold

SELGES: Trimkammer mm.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Er det bare "plug-and-play" her? :)

 

Det er bare plug and play på f,eks 266 og 268 graders kammene..

Ganske enkel prosedyre på våre motorer;

 

Av med toppdeksel, løsne litt på strammehjulet til reg.reima, skru løs kamdrevet, skru løs alle lagerbukkene til kammen og skift kam.. Monteres i motsatt rekkefølge.. Viktig å være VELDIG nøye med monteringen av reg.reima til slutt, så er det bare å kjøre kammen inn;)

 

Jeg har Kent sin 266`og den fungerer bra, ser ikke for meg at disse skal være noe dårligere. Er vel kammer fra Techtonics(elns?), og TTT er veldig populært blant gutta på Vortex forumet ivertfall..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er bare plug and play på f,eks 266 og 268 graders kammene..

Ganske enkel prosedyre på våre motorer;

 

Av med toppdeksel, løsne litt på strammehjulet til reg.reima, skru løs kamdrevet, skru løs alle lagerbukkene til kammen og skift kam.. Monteres i motsatt rekkefølge.. Viktig å være VELDIG nøye med monteringen av reg.reima til slutt, så er det bare å kjøre kammen inn;)

 

Jeg har Kent sin 266`og den fungerer bra, ser ikke for meg at disse skal være noe dårligere. Er vel kammer fra Techtonics(elns?), og TTT er veldig populært blant gutta på Vortex forumet ivertfall..

 

Mange hk har du Bjørn? :) Merkbar forskjell?? Kjenner man at den er friskere?

| -My rides- |

 

 

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hk har du Bjørn? :) Merkbar forskjell?? Kjenner man at den er friskere?

 

Hvor mange hk jeg har vet jeg ikke, men jeg tipper +/- 100 ærlige hk når alt fungerer som det skal, altså ikke hull i eksosen osv anger2..

Jeg har da i tillegg tømt kat`en..

Jeg skal iløpet av sommeren bygge meg nytt eksosanlegg, 2,5" fra kat og ut..

Jeg vet ærlig talt ikke om det er merkbart, jeg har kjørt fra orginal 1,8, både 2`er og 3`er Golf, men slikt avhenger jo av andre ting også..

Hvis du først skal investere i en kam så vil jeg anbefale den "kvasseste" som er mulig før du må bytte løftere, ventilfjærer og tomgang blir litt morsom, i dette tilfellet blir det vel 268graders kammen..

 

Quattro73:

 

Vet du om det mulig å bruke spjeldhus e.l. fra andre motorer for noen ekstra hk/nm? Tenkte på den prosedyren som en bruker på 1,8 8v K.jet der du kan bruke 5E spjeldhus, om den kan brukes på 1,8 monopoint/monojet, eller om det er noe elektronikk som vil ødelegge?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje ikke helt on-topic, men ble det noe annerledes lyd bjørn?

 

Ikke som jeg husker, mulig det blir litt kvassere lyd ved montering av alà 276`kammer osv.. på våre motorer(les: stavmiksere) så er eneste mulighet for fet lyd enten bra eksos/åpent filter eller en massis porting/planing med vill kam og turtallsperre på 15000...;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler 272graders kam-sett til 1.8T:

 

272 grader innsug/eksos med 8,7mm løft på innsug og 10,3mm løft på eksos. Koster 6490,- for begge kammene.

 

Hørtes ut som en fin pris det. Jeg så at Dahlback hadde kam-sett med ventiler og fjærer og sånn til over 20000,-. Synes det var vel dyrt egentlig.

 

Hva vil dette gi meg av fordeler og eventuelt bakdeler?

 

Jeg driver og skal bytte til større turbo og sånn også.

Har allerede nytt grenrør, ny intercooler og nye dyser liggende. Så jeg er på utkikk etter turbo med T3 flens. Helst en GT28RS eller lignende.

 

Andre ting som er gjort med bilen er chip, større eksos, fjernet kat, open-air filter, og Forge lukket dump.

- Skoda diesel 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange hk jeg har vet jeg ikke, men jeg tipper +/- 100 ærlige hk når alt fungerer som det skal, altså ikke hull i eksosen osv anger2..

Jeg har da i tillegg tømt kat`en..

Jeg skal iløpet av sommeren bygge meg nytt eksosanlegg, 2,5" fra kat og ut..

Jeg vet ærlig talt ikke om det er merkbart, jeg har kjørt fra orginal 1,8, både 2`er og 3`er Golf, men slikt avhenger jo av andre ting også..

Hvis du først skal investere i en kam så vil jeg anbefale den "kvasseste" som er mulig før du må bytte løftere, ventilfjærer og tomgang blir litt morsom, i dette tilfellet blir det vel 268graders kammen..

 

Quattro73:

 

Vet du om det mulig å bruke spjeldhus e.l. fra andre motorer for noen ekstra hk/nm? Tenkte på den prosedyren som en bruker på 1,8 8v K.jet der du kan bruke 5E spjeldhus, om den kan brukes på 1,8 monopoint/monojet, eller om det er noe elektronikk som vil ødelegge?

 

Kan ikke bruke spjellhus fra andre motorer så vidt jeg vet. Spjeldet sitter fast i hele "enheten" på monopoint. Du kan bytte monopointen til forgasser for økt effekt. Forgasserflensen fra 2E og 2B forgasserene passer ikke på monopoint innsuget, så du må ha innsug fra forgassermotor også. Merk at kat'en må fjernes (eller tømmes) for slik ombygging.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en fin pris det. Jeg så at Dahlback hadde kam-sett med ventiler og fjærer og sånn til over 20000,-. Synes det var vel dyrt egentlig.

 

Hva vil dette gi meg av fordeler og eventuelt bakdeler?

 

Jeg driver og skal bytte til større turbo og sånn også.

Har allerede nytt grenrør, ny intercooler og nye dyser liggende. Så jeg er på utkikk etter turbo med T3 flens. Helst en GT28RS eller lignende.

 

Andre ting som er gjort med bilen er chip, større eksos, fjernet kat, open-air filter, og Forge lukket dump.

 

Prisen skal være god den :)

 

Dahlbäck sitt sett til 22500SEK er for ombygging til mekanisk kam.

Han tar "bare" 10000SEK for to hydrauliske kammer.

 

Fordeler vil være høyere effekt i mellomregister og topp. Bakdelen er mindre interesse ved lave turtall.

 

Har ikke garret turboer, men fører alle turbonetics til gode priser.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen skal være god den :)

 

Dahlbäck sitt sett til 22500SEK er for ombygging til mekanisk kam.

Han tar "bare" 10000SEK for to hydrauliske kammer.

 

Fordeler vil være høyere effekt i mellomregister og topp. Bakdelen er mindre interesse ved lave turtall.

 

Har ikke garret turboer, men fører alle turbonetics til gode priser.

 

Passer disse turboene på T3-flens? Eventuelt pris på en turbo tilsvarende GT28RS?

 

Hvordan er det med nye ventiler og fjærer til 1.8T? Pris?

Er vel greit å bytte disse med samme man har alt oppe?

- Skoda diesel 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer disse turboene på T3-flens? Eventuelt pris på en turbo tilsvarende GT28RS?

 

Hvordan er det med nye ventiler og fjærer til 1.8T? Pris?

Er vel greit å bytte disse med samme man har alt oppe?

 

Turbonetics T3 koster kr 7990,-

Turbonetics Hybrid T3/T4B og T3/T4E koster kr 8490,-

 

Trenger ikke bytte fjærer uten at du har en kam som krever det. 26.9mm high-flow innsugventiler i nitridherdet rustfritt stål koster kr 348 pr stk. Kr 4176,- for alle 12. 30.0mm high-flow eksosventiler i nitridherdet rustfritt stål koster kr 375 pr stk. Kr 3000 for alle 8. Innsugventilene har ned-dreid ventilstamme til 5mm inne i porten for bedre flow.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turbonetics T3 koster kr 7990,-

Turbonetics Hybrid T3/T4B og T3/T4E koster kr 8490,-

 

Trenger ikke bytte fjærer uten at du har en kam som krever det. 26.9mm high-flow innsugventiler i nitridherdet rustfritt stål koster kr 348 pr stk. Kr 4176,- for alle 12. 30.0mm high-flow eksosventiler i nitridherdet rustfritt stål koster kr 375 pr stk. Kr 3000 for alle 8. Innsugventilene har ned-dreid ventilstamme til 5mm inne i porten for bedre flow.

 

Ikke behov for å bytte ventiler og fjærer ved bytte til 272 graders kammer på 1.8T 20V da eller?

 

Hvilke av de turboene anbefaler du da?

Har du forresten slanger for olje inn/ut og vann inn/ut som passer fra Turbonetics til 1.8T motoren. Eksos og luft lager jeg til selv.

 

Dette virket meget interessant. Så her må det kanskje bli kjøp av både kammer og turbo.

 

Tenkte jeg skulle legge meg på litt i overkant av 300 hk. Dette burde vel ikke være noe særlig problem for denne motoren.

- Skoda diesel 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår