Lars Skrevet Februar 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2003 en ting eg glemte til. Hvor mangen bassreflexrør børr man ha? 4" skal brukes, men som sagt..hvor mangen? Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Februar 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2003 dere har ikke vurdert punch-kasse da (lukket) kommer jo ann på hva slags musikk du liker da!!!???!!! husk dobbel front, jeg ble annbefalt mdf fordi jeg KUNNE "sprenge" kassa mi ellers.. ville valgt punch, satte på med en kar som her et vilt anlegg med syk bass, han hadde bassrefleks, ble dritlei den førdømte skranglinga etter hvert:mad: men, men, bygg det som passer dere best og lykke til:) Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Februar 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2003 Originally posted by alex_ander3@hotmail.com dere har ikke vurdert punch-kasse da (lukket) kommer jo ann på hva slags musikk du liker da!!!???!!! husk dobbel front, jeg ble annbefalt mdf fordi jeg KUNNE "sprenge" kassa mi ellers.. ville valgt punch, satte på med en kar som her et vilt anlegg med syk bass, han hadde bassrefleks, ble dritlei den førdømte skranglinga etter hvert:mad: men, men, bygg det som passer dere best og lykke til:) Musikksmaken er passe hard. Hardhouse,hardtrance,drum N Bass osv. Kassen ble bygget ferdig idag. Den dunket noe vannvittig:D :D Tror ikke Cerwin vega basser egner seg til lukkede kasser. Enormt mye luft som flyter. Men Tusen takk for hjelpen alle sammen:) Vi ble veldig fornøyd med resultatet MVH Lars Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab_alex Skrevet Februar 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2003 nå som den er ferdig, burdere kansje sette opp en sånn!!! Siter MITT PROSJEKT: http://forum.saabturboclub.com/viewtopic.php?t=70438&highlight= SAAB 900 TURBO: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Skrevet Februar 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2003 Originally posted by alex_ander3@hotmail.com nå som den er ferdig, burdere kansje sette opp en sånn!!! lol lol lol lol lol lol lol lol lol Siter 30.03.87 www.essokickers.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAGUN Skrevet Februar 22, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2003 Hoved grunnen til at Spon ikke er å anbefale er at den ikke tåler fuktighet, etter en stund vil nok kassa smuldre opp og skruene vil løsne... Bruk MDF det er dyrere men er stivere og tåler fuktighet bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilde childe Skrevet Mars 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2003 Kassa skal være på 2x58 liter etter at du har trekt fra hvor mange liter elementet stjeler fra kassen. som er ca 4l pr stk så regne stykke blir at elementene tar 8 liter og hvert element skal ha 58lt så det blir 58x2+8=124l Portene skal være 11cm i diameter og 25cm lange to stk det er eksakte mål.... vi har bygget noen av disse sinnsykt trykk ref. http://www.autosound.no:D :D Siter vi leder deg til best lyd i bilen www.autosound.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettergutt Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Hoved grunnen til at Spon ikke er å anbefale er at den ikke tåler fuktighet, etter en stund vil nok kassa smuldre opp og skruene vil løsne... Bruk MDF det er dyrere men er stivere og tåler fuktighet bedre. Det må være det dummeste jeg har lest idag. Spon tåler vann mye bedre enn mdf. Mdf nærmest suger vann til seg og sveller opp. Grønn gulvspon tåler vann ganske bra og kan stå ute en tid før det skjer noe. Jeg er snekker, så jeg bør vite det;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|PsYcHo| Skrevet April 24, 2005 Rapporter Share Skrevet April 24, 2005 Det må være det dummeste jeg har lest idag. Spon tåler vann mye bedre enn mdf. Mdf nærmest suger vann til seg og sveller opp. Grønn gulvspon tåler vann ganske bra og kan stå ute en tid før det skjer noe. Jeg er snekker, så jeg bør vite det;) helt riktg at spon tåler vann. og mdf ikke men mdf er det som duger til høytaler bygging. grunnet at det er døtt matriale og at det er hart . no som gjør at kassa ikke vibererer og lager ulyd.. Det som er helt ypperlig og bygge basskasse av er betong. men det vet vi alle at det er litt overkill i en bil.. men er ikke bilen tett så er den moden for dynga.. eller du burde seriøst vurder og ommprioritere pengene i rep av bil i stede for bygging av anlegg.. Men denne tråden er vel en smule gammel og sikkert ikke aktuell lengre.. Siter <-- Drive as hell before the devil gets you --> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Men denne tråden er vel en smule gammel og sikkert ikke aktuell lengre.. Når ble basskasse bygging uaktuellt? :) Angående spon vs MDF Jeg vil tro at en av grunnene til at proffene foretrekker MDF er at materialet er renere og sliter ikke så voldsomt på redskapen som foreksempel Gulvspon som gjerne inneholder både bark og sand. Selv brukte jeg 22mm vannfast gulvspon Og ikke søren om skruene løsner, ihvertfall ikke de til 15 tommern. (M5 T muttere og passende Umbrako bolter) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|PsYcHo| Skrevet April 25, 2005 Rapporter Share Skrevet April 25, 2005 Når ble basskasse bygging uaktuellt? :) Angående spon vs MDF Jeg vil tro at en av grunnene til at proffene foretrekker MDF er at materialet er renere og sliter ikke så voldsomt på redskapen som foreksempel Gulvspon som gjerne inneholder både bark og sand. Selv brukte jeg 22mm vannfast gulvspon Og ikke søren om skruene løsner, ihvertfall ikke de til 15 tommern. (M5 T muttere og passende Umbrako bolter) basskasse er vel neppe et uaktulelt tema. men tenkte kansje vedkommende hadde bygd kassa allerede. Jeg vill nå uansett anbefale mdf til bygging. lettere og forme till er det og. neppe noen som har så lekk bil at det blir skade på kassa Siter <-- Drive as hell before the devil gets you --> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg