Gå til innhold

Litt info om S15 ønskes

ss242

Anbefalte innlegg

• 4 months later...

Så vidt jeg vet (bare for å starte dette), så er det "mer" variable ventiltider på SR20DET'n som sitter i S15, da denne skal være utstyrt med Neo VVL opplegget. Hvertfall i R-Tune. Får de vel i S-Tune også, og sikkert en bestemorversjon uten turbo.

S14-motoren har vel litt variable ventiltider den og, etter det jeg har skjønt, men ikke dette systemet altså.

I manuelt giret versjon tror jeg den skal pushe 250 hester originalt, kontra den med automatgir sine 230 (????).

Den har vel fortsatt betegnelsen SR20DET, selv om den i utgangspunktet heter SR20VET. Stort sett alle de nyere nissanmotorene har vel dette systemet, derfor blir det "bakt inn" i de gamle motorbetegnelsene.

Når det gjelder svakheter tror jeg ikke denne motoren skal ha noe problem med å nå like effekttall som S14-motorene. At girkassa skal være en svakhet har jeg ikke hørt om, men det kommer vel an på hvor mye du skal trimme. De gutta i sverige med S14a..Madtech kalte de seg tror jeg, dro jo ut over 800 gamp med racefuel, og da ville selvsagt ikke originalkassa henge med mer. Men det finnes da SR20'er rundt om kring som har rundt 600 hester på svinghjulet, men som kjører med original kasse. Bare for å ta et eksempel jeg kommer på i farta, en Primera i USA (Infiniti G20), som har rundt 520 hester på hjula..den kjører med original P11 kasse. Forsøkte å sette en diff på den, men den røk visst rimelig fort.

Så, det jeg vet, så kan man nok dra ut hvertfall en 500-600 hester av denne motoren, uten at det skal bli noe stort problem. Man må selvsagt forsterke saker og ting..Nye stempler, råder..muligens veiv..vippearmer, ventiler..

Aner ikke hvordan Neo VVL opplegget er med tanke på trim. Altså, jeg vet at det fungerer, så lenge man gjør ting riktig, men hvordan det er med styrke på dette, og om ting må forsterkes aner jeg ikke.

Og ja, jeg er klar for å bli rettet på på dette her, ettersom mesteparten av infoen er tatt fra toppen av hodet, og hukommelsen min kan jo ha vridd litt på ting ;)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Skal bruke en 98 mod s15 girkasse på mitt Datsun 260z prosjekt med RB25det motor så skal gi deg beskjed om den holder :D

Handelen gikk rett i flushit så jeg kvittet meg med hele Nissan prosjektet.

Men gi gjerne beskjed, har ikke gitt opp å kjøpe meg en S15 endathumpsup

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider