mndctrl Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Heisann! Golfen min sluker vann som bare det... Det ligge en svær dam på gulvet bak nå. Jeg har lenge måttet fylt vann på bilen annenhver dag, og trodde lenge det var vannpumpa som lakk, men den har jeg bytta, og vannet forsvinner stadig. Det drypper stadig litt nede ved pumpa, men ikke i samme mengde som det vannet som forsvinner. I tillegg har varm-lufts anlegget mitt nå slutta å spy ut varm luft, kun kald å hente nå. Kan det være en sammenheng her? Tidligere forsvant også mer vann når varmlufta stod på. Hørte at dette var et vanlig problem på golf?!? Noen som har noen tips til hva jeg bør sjekke? mvh, Asbjørn Siter mvh, Asbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Det er en veldig klar sammenheng i vannlekasjer og lite varme i varmeapparatet. Motoren produserer varme. Vannet har som oppgave og obsorbere varmen og frakte den til radiator/varmeapparat der vannet blir avkjøl i et register. Og når bilen din lekker vann så er jo mengden vann som når varmeapparatet mye mindre enn ellers.. skjønner? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mndctrl Skrevet November 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Skjønner... Men hva kan jeg gjøre? Hvor ligger slangene og hvilke deksel bør jeg skru opp for å finne ut av dette? Ser kun vannet på gulvet, og ikke noe annet sted... Siter mvh, Asbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 kan være greit å tappe av alt vann/ sørge for at den er tom, så kjører du den et sted der du har tørt gulv (sørg for at det er tørt i motorrommet også), så fyller du på med kjøleveske/vann (whatever) så starter du motoren, da vil du etter en liten stund se hvor vannet kommer fra.. Når du har lokalisert feilen kan du komme hit med det så er det sikkert noen her som veit hva som må utbedres.. Det finnes "lokk" på boks, et middel du har i kjøleveska som tetter hull og sprekker.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk2 GTI 16v Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Jeg hadde lekasje i "vannkjølings annlegget" og fikk tips her inne om å bruke radiator tetter, dette funket fint, og har ingen problemer nå. Bruk radiator tetter da den ikke tetter igjen de små rørene. Er du sikker på at det er en sammenheng mellom den lekasjen og dammen bak? Dammen kan være pga den vanlige dør lekasjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Du kan jo prøver radiatorsement først da... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk2 GTI 16v Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 Er det radiatorsement det heter? jaja, same det :) Er ihvertfall ei lita flaske koster ikker mer enn en 100 lapp dersom jeg husker rett... Du bare heller litt nedi der du fyller opp med vann, og lar bilen gå litt så tetter alle mindre lekasjer seg. Enkelt og greit, får kjøpt det på bensinstasjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cereal Skrevet November 26, 2004 Rapporter Share Skrevet November 26, 2004 det enkleste er vel å skifte varmeregisteret..ligger inni dashbordet..er et vanlig problem på golfene at dette begynner å lekke.. Siter 98- Subaru Impreza GT x - 95- Volvo 850 T5 x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mndctrl Skrevet November 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Tusen takk for alle svar! Skal nok få orden på det vha noen av tipsene her.... Siter mvh, Asbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brille2k Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 har selv hatt det problemet at bilen bare slukte vann og kjøleveska jeg tok bilen på verksted og da viste det seg at vannet hadde gått i eksosen og at det bare var snakk om tid før motoren skar seg hehe var heldig da men men Siter Min Link om mitt prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=771629#post771629 Mine Modell Biler... http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1735563#post1735563 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fremelly Skrevet November 30, 2004 Rapporter Share Skrevet November 30, 2004 Slik du beskriver problemet minner meg om det jeg hadde selv, varme apparat registrene i Golf II er elendige, dette veit Møller om, så de dekket dette på en garanti som varte fram til august 2003, og mitt røyk selvfølgelig i september samme år. Det er en stor jobb å bytte, må ut med dashboard og alt det der for å komme til.. Du ser de to vann slangene som går inn i gjennom torpedoveggen, rett bak der sitter registret. Regner med det er dette som må byttes, ryker dette så blir det fuktig i bilen. Og siden golfen liker å ruste så bør du bytte lydisoleringsmattene under gulvteppet samtidig.. ellers blir fuktigheten der for alltid. Lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.