Gå til innhold

Byttet bremsekraftforsterker. dårlig pedal!!

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

en måte du kan skjekke om bremsekraft-forsterkeren er iorden på er bare å starte motoren(som du sikkert ikke har i bilen) :(.. for da trekker den falsk luft viss det er noe galt med den..

 

ps. viss alt var i orden pedalen var i orden før du bytta bremsekraftforsterker, så trenger du ikke lufte..

 

 

men viss du har bytta rør, callipre foran osv.. så DA må du lufte

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Tape-R

eh? Justere?? ER du FULL eller? Jeg foretrekker at du holde rkjeft om ting du ikke vet! Jeg er personlig GANSKE sikker på at jeg ikke vil møte en jævla kødd med 1.5tonn stål vrak MOT meg fordi bremsene hans ikke funker!!

 

Det hjelper ikke å verken etterfylle bremsevæske, eller justere no fordeler.. LUFT BREMSENE!!!!!!!!

 

 

 

EALOKEN, om du har lite luft i det ene hjulet ditt.. Vil du da tømme lufta i de 3 andre for å få samma trykk som den du har? eller vil du fylle luft på den ene bare?

 

 

Bruk huet§!:mad:

 

 

Hvis du skal være frekk så kan du gå et annet sted, eller ta det face to face på en seriøs måte, ikke slenge med leppa!

 

er faktisk mulig å justere en del på pedalene!! så det SÅ! ( så inn i hælvette 14is. )

 

jeg er ikke noe mekanikker, men har skrudd litt.

så du kan jo heller svare på en seriøs og konstruktiv måte, ikke kalle alle for idioter!

 

og for å svare på det ironiske spm ditt:

ville seff ha fylt luft \ bytta dekk!

 

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

om du må LUFTE!?? hva faen er det for et spm.

 

Du bytter vel ikke underbuksa heller etter at du har dusja... WHA?!

 

Robert, du er og blir en IDIOT!!! når jeg har hatt av bremsekraftforsterkeren min to ganger nå, har jeg ikke trengt og lufte bilen etterpå!!! Er sikkert deilig for deg og kunne tro at du selv er en bedreviter, men hold deg til sykling...!!!

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at dumme spørsmål fortjener dumme svar, men da i den sammenehengen f.eks: Noen ringer deg på ettermiddagen og sier "Er du våken?" .. - "Nei for faen, jeg svarer telefonen i søvne" osv.

 

Men legg merke til at han spurte om han måtte lufte bremsene I G J E N.

- Opel Astra '99

x Volvo 745GLE '87

x Opel Corsa 1.4i Joy

x Volvo 760 Tic '83

x Volvo 740GL '85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei faen jeg gir opp ass!

 

Om DU virkelig mener at du kan bytte en bremsekraftforsterker/Fordeler/bremsepumpe/mastercylinder UTEN å måtte lufte så må du ha vært full som faen da du utførte arbeidet!!

 

Ikke en gang KOM å prøv å si at du ikke trenger det! Du lufter vel ikke bremsene ette rå ha bytta klossene heller du?. Ikke glem at når du dysser stempla tilbake for å få plass til nye klosser så drar du faktisk frem det lille som er av luft der siden sist du ikke fikk lufta ut!!

 

EALOKEN, jeg leker ikke tøff på nett jeg kan gjerne kjefte deg opp i trynet men når du høres så dum ut at du kan justere en pedal SELV om du har luft i systemet, så hakke du mye peil!

 

Samma faen hvor mye du justerer pedalen din att å frem, så HAR DU FORTSATT LUFT I SYSTEMET!!!

 

Av den grunn vil du få en svamp effekt på pedalen din!

Verre er det ikke!!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ealoken

 

 

Hvis du skal være frekk så kan du gå et annet sted, eller ta det face to face på en seriøs måte, ikke slenge med leppa!

 

er faktisk mulig å justere en del på pedalene!! så det SÅ! ( så inn i hælvette 14is. )

 

jeg er ikke noe mekanikker, men har skrudd litt.

så du kan jo heller svare på en seriøs og konstruktiv måte, ikke kalle alle for idioter!

 

og for å svare på det ironiske spm ditt:

ville seff ha fylt luft \ bytta dekk!

 

 

Erik

 

 

 

eh. og NEI! du kan ikke justere på pedalene med mindre du har BRAKEBOKS, noe han garantert ikke har!

De fleste biler har en viss lengde på masterpumpa si og den klikkes inn i et spor på pedal armen. Og den sitter der den sitter...

 

Men du kan gjerne fortelle meg med hva du mener med å kunne "justere" pedalen......... SÅ DET SÅ!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

kunne jo svart onkli jeg å om ikke du hadde stilt et så UFATTELIG dumt spm...

 

jeg kom i tilegg med et ironisk spm, som da traff deg SKIKKELIG! derfor du furter som barbie...

 

DUmme spm. DUmme svar.

 

Hørte en gang at det finnes ikke dumme spørsmål,bare dumme svar jeg... ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

Ikke en gang KOM å prøv å si at du ikke trenger det! Du lufter vel ikke bremsene ette rå ha bytta klossene heller du?. Ikke glem at når du dysser stempla tilbake for å få plass til nye klosser så drar du faktisk frem det lille som er av luft der siden sist du ikke fikk lufta ut!!

 

 

du smarte mannen, du trenger jo ikke å lufte etter at du har skifta klosser da! det trengs ikke på noe biler så lenge det har vært lufta bremser før. etter at du har lufta finnes det ikke luft i systemet...

 

så her finner du på dine egne utrolige smarte hobby mekke tips

 

men alltid morro at du stikker innom 240 forumet for litt kose snakk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

 

du smarte mannen, du trenger jo ikke å lufte etter at du har skifta klosser da! det trengs ikke på noe biler så lenge det har vært lufta bremser før. etter at du har lufta finnes det ikke luft i systemet...

 

så her finner du på dine egne utrolige smarte hobby mekke tips

 

men alltid morro at du stikker innom 240 forumet for litt kose snakk:D

 

Neivell.. men det sier jo bare LITT om dine kunnskaper på bil da!

Ikke så jævli rart det BURDE vært påbudt å sende biler på verksted for å få dette gjort onkli i stedet for at klååfingra drittunger skal mekke selv!

 

Om jeg erpå volvo på golf eller for den saks skyld på FIAT forumet har ikke en dritt å si! Jeg bare svarer til aktive emner jeg!

 

nei faen. dere får gjøre som dere vil.. Drep dere selv fordi dere vet best... Drit i å lufte du....... God tur

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig?? Man må selvfølgelig ikke lufte hvis man bare bytter boostern. Ei heller om man bare bytter klosser. Bytter man slanger/rør, calipere eller master må man imidlertid lufte, da man gjør inngrep på den HYDRAULISKE delen av systemet. Boosteren er ikke en del av dette, den bare øker pedaltrykket mot master.

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

en måte du kan skjekke om bremsekraft-forsterkeren er iorden på er bare å starte motoren(som du sikkert ikke har i bilen) :(.. for da trekker den falsk luft viss det er noe galt med den..

 

ps. viss alt var i orden pedalen var i orden før du bytta bremsekraftforsterker, så trenger du ikke lufte..

 

 

men viss du har bytta rør, callipre foran osv.. så DA må du lufte

 

Motoren står i bilen.....å den går som bare det:D Har starta bilen etter jeg bytta til booster......det var det første jeg gjorde........pedalen var helt i orden før jeg bytta. Hadde luftet systemet når jeg bytta bremser rundt om.....

 

 

Btw: Må si det er litt komisk at nesten alle som har svart på denne tråden sier at jeg ikke trenger å lufte....men Robert er den eneste som sier i mot......Robert,offor kan du ikke bare gi faen i å svare her når alle sier deg i mot....hæ?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

jeg tror også du vil trenge å lufte...

 

Det er jo en enkel sak, hvorfor prøver du bare ikke?

 

Skal prøve det...men jeg mente det ikke var nødvendig.....har fått svar på alt jeg spurte om...å på noen ting jeg ikke spurte om:rolleyes:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår