Gå til innhold

porsche eiere??

Ranger emnet


911ruf

Anbefalte innlegg

Det høres bra ut...*sukk*...har aldri eid Porsch, men lånte en 911 Carrera 2 ifjor sommer en helg. Den gikk bra nok synes jeg, men en turbo hadde jo vært stas...:) Morsom å kjøre, men hold hodet kaldt for all del! Dessuten har den en tendens til å slippe bak i svinger, hvis en slipper opp gassen. En drømmebil uansett!

 

964c2: hvorfor flytte vekk fra CA ??

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dr_S:

 

jepp, slippe opp gassen midt i svingen kan føre til stoooor overstyring.. men ser for meg at tendensen til overstyring kan benyttes ved banekjøring..

 

Min c2 er satt opp med standard fjærer/ dempere, så den er litt myk... men det var uansett ganske kuult på favorittveiene mine oppe i Santa Cruz fjellene: med litt varme i dekkene og doserte svinger, så tålte bilen ganske hardt pådrag ut av svingene.. litt sideveis før den setter seg skikkelig nedpå.. og så suger den seg fast til veien. På sikt skal jeg investere i et stivere/ lavere oppsett av bilen, så lenge den fremdeles er brukbar til vanlig kjøring.

Klarte engang å få alle 4 hjulene til å slippe i(80mph) i en sving... )..dekkene kokte etter 1,5 times kjøring på varm asfalt..det var mildt sagt en spennende opplevelse!!

 

uansett, den morsomste og raskeste bilen jeg har kjørt iallefall... men kunne nok ha tenkt meg en kompressor eller turbo dersom jeg fremdeles hadd bodd i Calif.

 

 

Jeg flyttet ikke fra California av egen vilje... måtte "rømme" til norge mens jeg hadde sjansen, økonomien og tilgjengelige jobber i silicon valley ble plutselig helt annerledes...

Savner california, mange ting er bedre i USA dersom man er interessert i å jobbe... og har motorinteresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår