Mk2-16v Skrevet Desember 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2002 Noen som kjenner en som kjenner en som kan skaffe en 1.8T motor til en grei pris? (ikke tyvgods) Eller som veit om noen Tyske nettsteder hvor man kan få tak i en sånn motor. Må jo gå ann få få tak i sånne motorer nå som det har vært litt snø på Østlandet ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2002 Hvilke ombygninger må til for å få en sånn motor til å passe inn i en golf 2? Ikke bare for å få den NEDDI motorrommet, men for at alt av drivverk etc skal tåle den osv.. Hva koster en sånn motor? Og er det lurere å skaffe seg en sådan enn å bygge videre på en 16v 1,8 Doch motor som orginalt står i Golf 2 Gti 16v, som allerede har 8,5:1 i kompresjonsforhold. Kjip K-jet innsprut etc. Er det mere arbeid med enn 20v turbo motor enn en 16v motor som skal konverteres? Noen som vet? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audunius Skrevet Desember 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2002 En kompis driver å setter inn en sådan motor i en Golf II. Kan jo høre med han om hva som skal til.. Vet iallefall at nytt bremsesystem er innkjøpt.. Siter 1988 Peugeot 405 MI 16 1993 Golf 1.9 TDK x 1993 Rieger Golf x 1988 Peugeot 405 MI 16 x 1982 Toyota Starlet 1.3 DL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2002 Originally posted by Audunius En kompis driver å setter inn en sådan motor i en Golf II. Kan jo høre med han om hva som skal til.. Vet iallefall at nytt bremsesystem er innkjøpt.. Har G60 280mm skiver, så det holder sikkert.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet Desember 31, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2002 g60: 160hk 1.8t: 150hk ja de bremsene burde holde ;) Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2003 Originally posted by Jonte Hvilke ombygninger må til for å få en sånn motor til å passe inn i en golf 2? Ikke bare for å få den NEDDI motorrommet, men for at alt av drivverk etc skal tåle den osv.. Hva koster en sånn motor? Og er det lurere å skaffe seg en sådan enn å bygge videre på en 16v 1,8 Doch motor som orginalt står i Golf 2 Gti 16v, som allerede har 8,5:1 i kompresjonsforhold. Kjip K-jet innsprut etc. Er det mere arbeid med enn 20v turbo motor enn en 16v motor som skal konverteres? Noen som vet? Drivverket skal tåle det???? Tåler ikke drivverket i Golfen en effektøkning på 11 HK???? Nei det gjør kanskje ikke det:D :D :D :D :D :D :D Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Januar 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2003 Motorn passer på goff2 motorfestene, så er det berre å plassere IC, strekke litt slanger/rør hit&dit, koble plagsom motorstyring og sikkert litt anna dilldall. Har lyst på slik sjøl. 16V motorn er bedre når ein skal hente masse effekt. Vakna opp til huset med det rare i i dag.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Januar 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2003 Er vel ikke det største problemet å få inn 20v fysisk, men det er litt problemer med motorstyringa. Motorfester får en tak i tyskland. Startsperre, du må også ha instr.panel fra samme bil. Var med å monterte/ igangkjørte ett Autronic anlegg på en Golf1 med audi 20v turbo-motor. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Januar 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2003 Motoren er firesylindra, right? 20 ventiler? Fem ventiler pr. sylinder? Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet Januar 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2003 Originally posted by famir Motoren er firesylindra, right? 20 ventiler? Fem ventiler pr. sylinder? Stemmer det ja. Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Januar 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2003 Originally posted by Ole Morten Stemmer det ja. Hvilken funksjon har den femte? Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Januar 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2003 bilen min er da 1.8 20v... 4`er.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet Januar 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2003 Originally posted by famir Hvilken funksjon har den femte? 5 ventiler Audi var først ute med serieproduserte 5-ventils motorer. Slike motorer kan leveres på alle Audimodellene og med to motor-alternativer; seksylindrede motorer med variable innsugningskanaler, og fire-sylindrede motorer der ikke innsugnings-kanalene er variable. Kort og godt består systemet av 3 innsugnings og 2 eksos-ventiler. Slik øker arealet på innsugnings- ventilene med hele 37 prosent i forhold til 4-ventilsteknikk. 5-ventilsteknikken sørger for maksimal inn- og utstrømning av luft-/drivstoffblanding og avgass. Motoren "puster" bedre inn og ut og dette gir optimal fylling av forbrennings-rommet. På denne måten får du fordelen av økt effekt over et bredt turtallregister, høyere effekt i øvre turtallsområde og lavere drivstofforbruk og avgassutslipp. 5- ventilsteknikk i kombinasjon med innsugningskanaler med variabel lengde er en ytterligere fordel for deg. Når innsuget er variabelt endres lengden på kanalene avhengig av motorens turtall og belastning. Lange innsugningskanaler gir høyt dreiemoment på lave turtall mens korte innsugningskanaler gir høyt dreiemoment på høye turtall. Du oppnår dermed resultatet høyere dreiemoment, lavere drivstofforbruk OG lavere utslipp! Hentet fra : Audi's hjemmesider Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Januar 1, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2003 Originally posted by NoLimit bilen min er da 1.8 20v... 4`er.. :D Bare si i fra når du kræsjer den du ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Januar 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2003 Originally posted by Mk2-16v Bare si i fra når du kræsjer den du ;) UTEN turbo :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.