R666 Skrevet Desember 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 Da har jeg lagt ut bilen igjen, denne gangen med andre bilder :) http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=628125 Er ikke så jævli flink til å ta bilder, men kan sende flere bilder, om noen skulle være inntressert da:) Zwan : møtte jeg deg for noen dager siden ved roseby??? Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Desember 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2004 Originally posted by Puff Da har jeg lagt ut bilen igjen, denne gangen med andre bilder :) http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=628125 Er ikke så jævli flink til å ta bilder, men kan sende flere bilder, om noen skulle være inntressert da:) Zwan : møtte jeg deg for noen dager siden ved roseby??? Stemmer bra det. :) Hadde tenkt å slenge meg etter, men hadde det litt travelt den dagen. :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by TP Racing Nå er det vel på tide du forteller åssn den nye turboen din fungerer :) Tok noen bilder med mobilen i sted, litt dårlig kvalitet men.. Luringene på Mazda i Molde har tydeligvis tenkt mest økonomi, og satt inn "ikke-rustfrie"-turborør, og det er jo fornuftig å sette inn rett under luftinntakene på panseret.. :rolleyes: Forventer meg nye, rustfrie rør ja.. Har kjørt inn turboen v/ 0,5 bars trykk i ca. en måned nå, så til neste helg blir det montert boostcontroller og justèrt opp trykket til 1.3 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Dette ser spennende ut :) Men for all del, prøv deg på en bar først. Du vet ikke om denne leverer mere luft enn den gamle turboen, og da kan 1.3 bar bety motorhavari :) Bedre føre var enn etter snar, er det ikke det man sier da? Hvis du ikke har katalysator kan du ta noen testkjøringer med bredbåndslambda, så får du se når motoren begynner å gå magert. Da vet du ihvertfall hvilket trykk du bør kjøre på :) Si fra om dette skulle være interessant, kjenner en som har skikkelig bredbåndslambda liggende :) Originally posted by Zwan Tok noen bilder med mobilen i sted, litt dårlig kvalitet men.. Luringene på Mazda i Molde har tydeligvis tenkt mest økonomi, og satt inn "ikke-rustfrie"-turborør, og det er jo fornuftig å sette inn rett under luftinntakene på panseret.. :rolleyes: Forventer meg nye, rustfrie rør ja.. Har kjørt inn turboen v/ 0,5 bars trykk i ca. en måned nå, så til neste helg blir det montert boostcontroller og justèrt opp trykket til 1.3 bar. Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by TP Racing Dette ser spennende ut :) Men for all del, prøv deg på en bar først. Du vet ikke om denne leverer mere luft enn den gamle turboen, og da kan 1.3 bar bety motorhavari :) Bedre føre var enn etter snar, er det ikke det man sier da? Hvis du ikke har katalysator kan du ta noen testkjøringer med bredbåndslambda, så får du se når motoren begynner å gå magert. Da vet du ihvertfall hvilket trykk du bør kjøre på :) Si fra om dette skulle være interessant, kjenner en som har skikkelig bredbåndslambda liggende :) Det kommer nok uansett til å bli gått forsiktig frem. Mest sannsynlig så blir bilen satt inn på merkeverksted for å få skrudd opp trykket litt. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
911ruf Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by Zwan Det kommer nok uansett til å bli gått forsiktig frem. Mest sannsynlig så blir bilen satt inn på merkeverksted for å få skrudd opp trykket litt. :) Hmm, jeg vet ikke helt om jeg ville gjort det. De fleste entusiaster skyr merkeverksteder som pesten, og det ofte en god grunn til det. Uansett, jeg tviler litt på at merkeverkstedet har erfaring med å testkjøre en bil med bredbåndslamba i forbindelse med oppjustering av ladetrykk. Dette er jo egentlig tuning-arbeid, og faller dermed litt utenfor kompetanseområdet til et "vanlig" bilverksted. Om du ikke tør gjøre det selv vil jeg anbefale deg å overlate det til noen som har den nødvendige kompetansen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larson Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by Zwan Det kommer nok uansett til å bli gått forsiktig frem. Mest sannsynlig så blir bilen satt inn på merkeverksted for å få skrudd opp trykket litt. :) Vær så snill å ikke sett den inn hos mazda i molde.. pliiis. Var innom der en gang jeg fikk fjusking på 5 t r.p.m, der mente de at jeg kjørte på for høyt turbo trykk. Dro hjem og skiftet plugger og bilen gikk som en klokke. Annen gang, pussig tikking fra hjernen, alt verksmesteren hadde å komme med etter å ha sittet på og hørt var "ja det var en pussig lyd" og ikke noe mer. Har ikke satt min fot der siden.. Vet ikke helt om jeg ble mest skremt eller fornermet men samme kan det være.:rolleyes: Støtter heller forslaget til TP Racing å ta deg en tur til kr.sund og sette på en bredbåndslamda. Der får du deg skikkelige rør også..! ;) Og ikke minst kort vei da! :) Siter 89 Bmw E30 320i shadowline - solgt 92 Bmw E36 318i - solgt 87 Bmw E30 325i Hartge (ombygd) - støver ned i garasjen 92 Mazda 323 Gt-r - bruksbil Ris Rules Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Awex Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Her glemte jeg tydeligvis å logge meg inn med min egen konto :) Originally posted by 911ruf Hmm, jeg vet ikke helt om jeg ville gjort det. De fleste entusiaster skyr merkeverksteder som pesten, og det ofte en god grunn til det. Uansett, jeg tviler litt på at merkeverkstedet har erfaring med å testkjøre en bil med bredbåndslamba i forbindelse med oppjustering av ladetrykk. Dette er jo egentlig tuning-arbeid, og faller dermed litt utenfor kompetanseområdet til et "vanlig" bilverksted. Om du ikke tør gjøre det selv vil jeg anbefale deg å overlate det til noen som har den nødvendige kompetansen :) Siter Don`t fool with the old school Corolla KE25 prosjekttråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Originally posted by Larson Vær så snill å ikke sett den inn hos mazda i molde.. pliiis. Var innom der en gang jeg fikk fjusking på 5 t r.p.m, der mente de at jeg kjørte på for høyt turbo trykk. Dro hjem og skiftet plugger og bilen gikk som en klokke. Annen gang, pussig tikking fra hjernen, alt verksmesteren hadde å komme med etter å ha sittet på og hørt var "ja det var en pussig lyd" og ikke noe mer. Har ikke satt min fot der siden.. Vet ikke helt om jeg ble mest skremt eller fornermet men samme kan det være.:rolleyes: Støtter heller forslaget til TP Racing å ta deg en tur til kr.sund og sette på en bredbåndslamda. Der får du deg skikkelige rør også..! ;) Og ikke minst kort vei da! :) Du har forsåvidt rett i det. Er ikke så glad i den gjengen selv, heldigvis blir er det Nordvest bil som skal ta over Mazda i Molde nå. Skal innom neste uke og få skiftet registerreim, samt at de har lovt meg nye rør. Fant du forresten ut hva den tikkinga i hjernen kom fra? Godt mulig det heller blir en tur til Kr.sund. :rolleyes: Trond, du har pm! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DumpValve Skrevet Januar 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2005 Er bilen solgt?Hvor holder du til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2005 Originally posted by DumpValve Er bilen solgt?Hvor holder du til? Ta en telefon og hør med ham da vel. Han holder til i Torvikbukt, i Møre og Romsdal. Link til annonsen på Autodb.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R666 Skrevet Februar 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2005 Var et lynnedslag som var innom å hilste på modemet mitt rett etter jul så har ikke hatt nett på ei stund grinchy Bilen ble solgt jævli billig ( bytta den inn) Nå står den til salgs på Molde Motor i Molde da slevfølgelig doh Ble en ganske normal bil til slutt..... Saab 9-5 Estate 2.0T litt mere komfort bil en den forrige. Skinnseter, cruise controll, automatisk klima å +++++ hapyhappy Stor forskjell på kjøreegenskaper å ytelser da, 9-5'n har bare 205hk (BSR chip), men litt over 300 Nm da yummy !! Selv med gule koni å 17"felger tror jeg den vil bli liggende langt etter Mazda'n (savner den ja) :eek: Siter GT - R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.