Tommeliten Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Originally posted by Mambo ta bilen inn på 4-hjuls kontroll, der går de over og skjekker alt før de setter på aparatene, så skjekker de om felga er sjeve, med aparatene, så justerer de forstillinga!! koster rundt 800-1000.- :) 4-hjulskontroll? Tar alle verksteder det, eller er det noen som bare har utstyr til å ta forhjulene... Men for min del så er felgen byttet ut og det var jo bare forhjulet som smalt i kanten..... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Originally posted by Tommeliten 4-hjulskontroll? Tar alle verksteder det, eller er det noen som bare har utstyr til å ta forhjulene... Men for min del så er felgen byttet ut og det var jo bare forhjulet som smalt i kanten..... Ja det heter 4hjulskotroll, og du kontrollerer alle fire hjulene ved hjelp av sensorer.. Men det er stort sett forann du vil justere noe, siden det ikke er så vanlig å kunne justere noe på hjulvinkler bak.. Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Jeg smallt inn i fortauskant i fjord... hehe... å bilen dro til venstre når jeg slapp rattet.. men da var det nok å skifte ut den felgen som ble bøyd.. var ikke noe annet som hadde skjedd. Mulig det er verre til deg men... Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 det jeg ville frem til, er at når en 4-hjulskontroll skal tas så skjekker de hele forstillinga de for slakk/sjevhet og fyller luft i hjulene til riktig pund mengde. FØR de setter på aparatene.. så kontrolerer felgene dine, om de er sjeve med aparatene. for så viss alt er i orden så justerer de bare forstillinga, evt bakstillinga viss den er justerbar viss de finner noe som må byttes under en sånn kontroll ringer de deg å forteller deg hva som må byttes viss du ikke har gitt beskjed om at det skal byttes.. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Originally posted by Mambo det jeg ville frem til, er at når en 4-hjulskontroll skal tas så skjekker de hele forstillinga de for slakk/sjevhet og fyller luft i hjulene til riktig pund mengde. FØR de setter på aparatene.. så kontrolerer felgene dine, om de er sjeve med aparatene. for så viss alt er i orden så justerer de bare forstillinga, evt bakstillinga viss den er justerbar viss de finner noe som må byttes under en sånn kontroll ringer de deg å forteller deg hva som må byttes viss du ikke har gitt beskjed om at det skal byttes.. Det meste du sier her stemmer, bortsett fra: DE KONTROLLERER IKKE OM FELGENE ER SKEIVE MED APPARATENE. De ser helt sikkert på felgen om noe virker unormalt, og hvis de vet at du har vært borti noe ser de sikkert ekstra nøye. Men apparatene som brukes har ingen mulighet for å påvise skeivheter i felgen. Det de derimot gjør er å "justere bort kastet". Nå til dags regnes dette ut i datamaskinen, men på gammeldagse apparat må en gjøre det med 2-3 skruer på de apparatene man henger på hjulene. Denne justeringen er fordi det ikke skal være kast i apparatene når man roterer hjulene, og sier ingenting om det er kast i felg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet November 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Har levert bilen inn på kontroll nå, så får jeg ta det der etter... Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 Originally posted by Actros Det meste du sier her stemmer, bortsett fra: DE KONTROLLERER IKKE OM FELGENE ER SKEIVE MED APPARATENE. De ser helt sikkert på felgen om noe virker unormalt, og hvis de vet at du har vært borti noe ser de sikkert ekstra nøye. Men apparatene som brukes har ingen mulighet for å påvise skeivheter i felgen. Det de derimot gjør er å "justere bort kastet". Nå til dags regnes dette ut i datamaskinen, men på gammeldagse apparat må en gjøre det med 2-3 skruer på de apparatene man henger på hjulene. Denne justeringen er fordi det ikke skal være kast i apparatene når man roterer hjulene, og sier ingenting om det er kast i felg. poenget er at viss felgen er da ganske skakk, så godkjenner ikke maskina felgen. ikke maskina vi har ihvertfall! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet November 28, 2004 Rapporter Share Skrevet November 28, 2004 alle verksteder med litt nye forstillingsapparat har sånn som måler etter kast i felgen og tar det med i beregningene, det har iværtfall vi på jobben. Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.