Gå til innhold

Ny banerekord på AUTOFIL ikveld

Ranger emnet


realace

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bra du skrev det nå, hadde nesten glemt det..... kjører de på acr idag ? isåfall tar de nok ikke rekord,mye gromt de har testet der vettu....

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rekorden han snakker om er den som Celica T-sport har hatt der så lenge ..,

rekorden på ACR av de bilene Autofil har testet ...

men du skal ikke se bort i fra at Evoen ikke klarer det :D

husk .. 4wd + sving = understyring....

husk også at RAMen var syk på strekkene .. men den satte ikke engang nest beste tid :P

 

og husk at celicaen kjørte med crappy dekk :P

 

 

(er fortsatt overasket at Celicaen har rekorden... skal ikke mye til før den blie en bra bil... men den var jo ffs orginal!)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

....men du skal ikke se bort i fra at Evoen ikke klarer det :D

husk .. 4wd + sving = understyring....

husk også at RAMen var syk på strekkene .. men den satte ikke engang nest beste tid :P

 

De fleste Mitsubishi Lancer EVO er vel utstyrt med AYC, eller SAYC på de nyere modellene,- noe som praktisk talt eliminerer understyring når du går på gassen.

 

Jeg har kjørt Subaru WRX med STi understell. Den understyrte.

 

Jeg har også kjørt Mitsubishi Lancer EVO TM edition. Den var bortimot nøytral, nesten som i Matrix triologien. Du plugger deg inn og bilen gjør det du ber den om. Utrolig lettkjørt!

 

At den store Dodge Pick-up'en i det hele tatt fikk en såpass god tid er nettopp fordi den gikk fælt rett frem. Og med 4WD kan man gå tidligere på gassen, hvilket betyr høyere utgangshastighet. Den tåler ikke en direkte sammenligning med en Mitsu EVO på bane, på alle områder bortsett fra aksellerasjon. Mener nå jeg ;)

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

men du skal ikke se bort i fra at Evoen ikke klarer det :D

husk .. 4wd + sving = understyring....

 

nåja, er ikke mange biler som er raskere en evo:

 

topgear sin liste

 

fra tyske motorvision:

 

Trackttest-Liste:

Position: Fahrzeug: Zeit:

1. Mitsubishi Evo VII - 18,92

2. BMW M3 CSL - 18,94

RED-Motorsport-Elise - 19,23 SPEZIAL

3. Wiesmann MF 3 SMG - 19,28

4. Mitsubishi Evo VI - 19,35

5. Porsche 911 GT 3 2003 - 19,49

6. Audi RS4 - 19,58

7. BMW Z4 3.0i - 19,60

8. Porsche 911 GT 3 - 19,61

9. Mitsubishi Evo VIII - 19,63

10. Audi TT quattro 225 PS - 19,65

10. Subaru Impreza WRX STi - 19,65

12. Lotus Elise 111S - 19,69

13. Lotus Elise 111R - 19,70

14. Opel Speedster Turbo - 19,71

15. Porsche 911 Carrera - 19,72

16. BMW M3 - 19,79

17. Nissan 350Z - 19,82

18. Mazda RX 8 - 19,84

19. Audi S4 V8 - 19,86

20. Yes Roadster - 19,88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Drift Addict

 

De fleste Mitsubishi Lancer EVO er vel utstyrt med AYC, eller SAYC på de nyere modellene,- noe som praktisk talt eliminerer understyring når du går på gassen.

 

Jeg har kjørt Subaru WRX med STi understell. Den understyrte.

 

Jeg har også kjørt Mitsubishi Lancer EVO TM edition. Den var bortimot nøytral, nesten som i Matrix triologien. Du plugger deg inn og bilen gjør det du ber den om. Utrolig lettkjørt!

 

At den store Dodge Pick-up'en i det hele tatt fikk en såpass god tid er nettopp fordi den gikk fælt rett frem. Og med 4WD kan man gå tidligere på gassen, hvilket betyr høyere utgangshastighet. Den tåler ikke en direkte sammenligning med en Mitsu EVO på bane, på alle områder bortsett fra aksellerasjon. Mener nå jeg ;)

 

Evo VI har fått mye pepper for at AYC ikke er helt på nett bestandig. Men fra og med 7'er så er dette forbedret. Det jeg har prøvet med min 7'er på bane så er jeg imponert over hvor godt den går rundt svinger uten å gjøre noe vilt. Er bare å legge over rattet og justere utgangen av svingen med gassen.. Synes det er litt synd egentlig siden jeg har kunne ønsket meg litt mere mulighet for brei utgang. Men ifølge de som har kjørt en del så vil min effekt økning nå kunne provosere frem litt morro. Men det vil sommeren vise :D

 

Hvis man ser hestekrefter mot tider så ser man at evo svinger seg rundt en bane. Artic er kansje ikke den beste banen for evo med lange strekk men bør klare bra tid uansett...

 

Dessuten tror jeg listene til Topgear mangler tiden til FQ evo'en som satte mye bedre tid??

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke med AYC eller SAYC vil man ta banerekorden pga at banen er ganske "slakk", er bra at Ayc eller Sayc eliminerer understyring men jeg tror ikke det er noe man merker så godt på acr. Men på en annen side så har ikke jeg evo selv så jeg kan sikkert ta feil...

 

Acr: mye power,bra tid

 

 

 

 

:)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint at du viste frem Top gear sin liste .. spesielt med tanke på at EVOen er langt nede på første siden .. desuten den EVOen er en utgave av EVO8 som vi ikke få i norge .,. og Imprezaen rett under er den WR1 eller no sånt.. det er 2 spessielle utgaver:D

Tror den EVOen heter EVO8 MR FQ-320 ...

den engelsk utgaven av den i har i norge heter EVO8 260...

den kraftigeste de har i england nå heter Evo8 MR FQ-340..

men snart kommer MR FQ-400 :D den har nettop 400 HK orginalt!

men BARE i england...

 

... burde se den episoden .. 30 mai i år .. har aldri sett 2 standard biler understyrt så mye på den banen med Stig bak rattet :P

 

 

PS: jeg tror faktisk EVOen enten tar ca samme tid .. eller slår Celicaen bare så vidt....

 

(men de skal jo teste en trimmet Supra der da :P)

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der oppe å så når de testa Evo'en :D å den lå brei!

 

Et bilde av bilen det er snakk om:

autofilp%e5acr%20006.jpg

 

Bildet er dårlig pga, at jeg ikke er en så god fotograf og at Rustad har god fart på Evo'en hehe

autofilp%e5acr%20013.jpg

 

Rustad og Evo'en:

autofilp%e5acr%20002.jpg

 

Kan legge til at det hadde regnet tidlig på dagen slik at banen var litt våt..

- 91 Nissan 200sx s13 (prosjekt)

- 98 Nissan Primera stv (kjerringa sin)

- 87 Nissan King Cab (bruksbil)

- 06 Opel Vectra (solgt)

- 90 Nissan 200sx S13 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kebab gud

jeg vil bare si at det er Nøyaktig den bilen Allyse mistet lappen i :D

(det er NØYAKTIG! den der...)

 

Hehe Jupp, korrekt det. Kjørte den rett etter den var på bane med autofil og mitsubishi var sure for de måtte bruke å mye penger på nye dekk :p (normalt byttes dekkene pr. journalist på bane)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår