Gå til innhold

regreim bytte på ford sierra 2.0 is


rad3on

Anbefalte innlegg

Originally posted by rad3on

noen som vet om det er vanskelig å bytte reg reim på en ford sierra 2.0 is?

 

Lett, bare pass på alle 3 merkene, veivaksel(ØD), Fordeler/rotor mot hakk og kam(pil på reimhjul mot kjørner-merke på toppen.

Bør stille tenning etterpå.

Er vel det letteste å bytte reim på, trenge torx da.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

 

Lett, bare pass på alle 3 merkene, veivaksel(ØD), Fordeler/rotor mot hakk og kam(pil på reimhjul mot kjørner-merke på toppen.

Bør stille tenning etterpå.

Er vel det letteste å bytte reim på, trenge torx da.

 

På kamdrevet så peker vell kjørnermerket nedover. Gjør no iallefall det til meg, skiftet motor i går og da skiftet jeg samtidig regreim.

 

En må også ta av drevet til veiva for å få tatt av reg.reima.

 

Dette trenger du: 19mm kopp(for å ta av veivdrevet, helst bruk luftskralle ellers vil veiva gå rundt), 10mm(for å ta av registerdekselet, 3 skruer) og 13mm for å løsne strammehjulet(2 skruer).

 

På veivdrevet har du 4merker, når du justerer skal pila peke mot det sporet helt til venstre på drevet.

Det tror jeg skulle dekke alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen da.. var innom biltema idag.. og de var tomme for regreim til 2.0 is.. jaja får kjøre opp igjen imorra... :( men fikk spennsakdingsen da.. hehehe og nye tennpluggsledninger.. nå skal den bli fin å kjøre igjen :D

- 01 Vw Bora 1,8T highline

- 00 Vw Polo color concept 1,4tdi

x 88 Honda Crx 1,6

x 83 Ford Granada 2,3

x 87 Ford Sierra 2.0 is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mark1

Hvor bruker man torxen?

 

Eneste plassen en faktisk trenger TORX i en Sierra(så vidt jeg vet) er på topplokksboltene men.....

Så en får vell bare klø seg i hodet med den som Erik Braseth sier

 

Originally posted by rad3on

faen da.. var innom biltema idag.. og de var tomme for regreim til 2.0 is.. jaja får kjøre opp igjen imorra... :( men fikk spennsakdingsen da.. hehehe og nye tennpluggsledninger.. nå skal den bli fin å kjøre igjen :D

 

Hadde du bodd i Trondheim så hadde jeg hatt mange reg.reimer til deg, men blir litt langt å dra for deg :p

Lykke til da....Si fra om det er mer du lurer på eller trenger hjelp til...

PS: Den "spennsakdingsen" kalles et strammehjul ;)

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Granada3.0GL

Er ene bolten på strammeren som har torx, har ikke studert det på sierraen, men er iallefall det på granadaen.

Dessuten er det torx på girkasse, jording ved batteri og sikkert mer og.

 

Alt dette er gjort om fra Granada til Sierra....Det er iallefall ikke torx på hverken strammehjul, girkasse eller jording på de Sierraene jeg har skrudd på(og det begynner å bli noen).

Så dette må de ha skjønt hos Ford tidlig på 80-tallet, at det å bruke torx bare ble merarbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår