twinflower Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 I dag kom den første snøen, og med en tåre i øyenkroken ble vinterdekkene dyttet på. Dette er en tråd om når dere legger på vinterdekkene deres og om de opplevelser det fører med seg. For min del så kom snøen med et brak mens jeg var på vei bort til foreldrene mine, og i det jeg begynte å blinke til venstre og bremset ned så gav bilen min blanke faen i det. Jeg seilte videre og abs'en minnet meg et øyeblikk om hakke hakkespett. Det må ha vært særdeles komisk for bilen bak som sikkert godt skjønte hvorfor jeg blinket til venstre, fortsatte rett frem og skrudde av blinklyset :) Det som skjedde videre var at jeg la på feil dekk bake. Broren min har nemlig helt like dekk, men en tomme mindre, så når jeg kom til fordekkene så passet de selvfølgelig ikke. Men omsider, NÅ er vinterdekkene. Ha en god vinter og kjør forsiktig :) Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Futte Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Snyen (som vi sei), har komme og gått i snart 3uke, så eg la om førr ca 1mnd sia.Trist, men under kontrolerte forhold. I dag har vi hatt 2varmegrader ifra mårran av, heilt tel i 4-tia, da det blei minus og snyvær no kl 6. Det e Helve T s glatt. Eg syns det e DØDSARTI. Prøve å bærge piggan, men det e ikkje allti like lett med en bil som oppføre seg som bakhjulstrekk (har 4x4, og digge det.....) Men, som en venn av meg sei. Kjør fort, det e glatt. Rekti go vinter tel dokk som (endeli?) har fått det. Siter _______________________ Med hilsen / Best Regards Anders T. Flat Out Racing "When in doubt, go flat out." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondie Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Måtte krype til korset idag og legge om til vinterdekk. Så no er det 14" smårusta stålfelger med elendige piggfrie dekk :( Siter MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt 2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Her i vest, har vi skikkeli våt vinter med regn og sludd. Derfor er piggfrie vinterdekk tingen fant jeg ut. Kom på etter at bilen hadde stått i garasjen ei uka uten håndbrekk (ingen sladd uten:D ) Var litt nedtur å få på de smale 195 dekka på org alufelg. Må si det:( Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Var deilig å endelig få på de feite vinterdekka, så nå er jeg og bilen fornøyd.. :D Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT_rider Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 Tja... Praktisk med vinterdekk en sjelden gang. Som i dag, da vi har alt på en gang, både regn, snø og sludd. Siter Fiesta to the people Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet November 16, 2004 Rapporter Share Skrevet November 16, 2004 får vel denge på noe vinterdekk snart jeg og!! på sierraen altså... mondeo'n står innendørs i vinter :D Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suoermann Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 Du har mondeo`n innendørs tar du ut batteriet da? skjer ikke noe om du tar ut den i en måneds tid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg