Gå til innhold

har nettopp kjøpt meg en gt twin cam 16v

Ranger emnet


Aneich

Anbefalte innlegg

hei, lurer litt på om dere har noen tips om hva jeg bør sjekke på bilen?

 

vet det er en del rost i støttdemper tårn bak.. så skal jeg skifte frakskjermer..

 

Bremsene er ny overhalt, skiftet alle bremserør..

 

Alle oljesørvisene er følgt..

 

bilen er gått 130000km :) 87mod...

 

Er det noen råe sider me styling te bilen??

 

kva er maks størelse på dekk og felger det går an å bruke å kjøre me? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start med å finne omfanget av rustskadene i baktårna (håper det ikke er så ille som det høres ut). Når du holder på så sjekker du resten av bilen for rust, særlig under bilen, kanalene og i skjermbuene. Når det gjelder eldre corolla og rust, så er du ikke trygg noen plasser :D

 

At bremsedeler er skiftet overrasker meg ikke... he he.

 

Ta en kikk rundt om på motorn etter lekkasjer og forsikre deg om når evt registerreima er byttet (eller skal byttes).

 

Er det gasser på den, siden du skriver gt?

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hart

Er det gasser på den, siden du skriver gt?

 

Bilen heter GT, uten i. AE92 heter GTi-16.

 

En Corolla GT som har gått 130k er sjelden vare, Gratulerer :D

Ellers, sjekk som nevnt tidligere støtdempertårn, kanaler og skjermer, samt oljeforbruk. Er mange som har brent seg på disse motorene ved å kjøre dem tom for olje...

Bra bremsene er nye da, de koster en god del i innkjøp. Dog pass på bakbremsene, calliperene har en tendens til å henge på, og ofte kan skivene begynne og ruste bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

 

Bilen heter GT, uten i. AE92 heter GTi-16.

 

En Corolla GT som har gått 130k er sjelden vare, Gratulerer :D

Ellers, sjekk som nevnt tidligere støtdempertårn, kanaler og skjermer, samt oljeforbruk. Er mange som har brent seg på disse motorene ved å kjøre dem tom for olje...

Bra bremsene er nye da, de koster en god del i innkjøp. Dog pass på bakbremsene, calliperene har en tendens til å henge på, og ofte kan skivene begynne og ruste bak.

 

E det skeve brems bak på bilane? hehe.. har ikke sjekket ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hart

Start med å finne omfanget av rustskadene i baktårna (håper det ikke er så ille som det høres ut). Når du holder på så sjekker du resten av bilen for rust, særlig under bilen, kanalene og i skjermbuene. Når det gjelder eldre corolla og rust, så er du ikke trygg noen plasser :D

 

At bremsedeler er skiftet overrasker meg ikke... he he.

 

Ta en kikk rundt om på motorn etter lekkasjer og forsikre deg om når evt registerreima er byttet (eller skal byttes).

 

Er det gasser på den, siden du skriver gt?

 

PÅ Gt er det 16v twin cam, 1.6l is

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gasser på den, siden du skriver gt?

 

Oi.. ser jaggu ut som jeg har tråkket på noe form for tabu/salat her.. Spurte egentlig bare ut av ren nysgjerrighet/uvitenhet om xE-82 familien. Hoppet dessverre over den serien når det gjaldt egne biler, men corollaer før og rett etter har jeg bra oversikt over :)

 

EDIT: EFI uten noen "i" bakpå?`Kjekt å vite. Trodde de kanskje kjørte mikuni elns på GT 82ene som vi har i vårt hjørne av verden.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by hart

 

Oi.. ser jaggu ut som jeg har tråkket på noe form for tabu/salat her.. Spurte egentlig bare ut av ren nysgjerrighet/uvitenhet om xE-82 familien. Hoppet dessverre over den serien når det gjaldt egne biler, men corollaer før og rett etter har jeg bra oversikt over :)

 

EDIT: EFI uten noen "i" bakpå?`Kjekt å vite. Trodde de kanskje kjørte mikuni elns på GT 82ene som vi har i vårt hjørne av verden.

 

 

Siden du allerede står og kikker deg rundt i salaten, vil jeg bare påpeke at det GT'n er en AE82... ikke XE;)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hart

x indikerer motortypen E eller A blokk. Tenkte at det ikke var nødvendig å spesifisere dette.

 

Men siden vi diskuterer en GT her så er det A blokk og jeg kunne selvfølgelig ha skrevet AE.... :)

 

 

*står og kikker meg rundt i salaten*

 

*fint her gitt :D *

 

 

missforstod deg en tanke...

 

Men altså, i en EE80, (87 gl sun) står det en 2A forklar,

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! :) Tricky den der... he he. Aner ikke hvordan de har fått en 2A til å bli en EE (om det er en EE), men toyota bruker jo denne navngivingen på de fleste modellene sine (tenker vanlige biler: corolla KE-70, TE-70, carina TA-60 , starlet mfl.).

 

Som sagt, jeg kjenner ikke 80-serien så godt, så man lærer noe nytt hver dag.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat som ae86 i usa er ae88... men bare i under typenr, den er ae86 i chassinr... og AE85 er AE86 i bagge nr... rart at de skal ha aånne forskjeller i andre land? jeg har ae86 stående i både typenr, og chassinr, så hvis jeg bestiller deler fra statene kan jeg risikere å ende opp med deler til feil bil...... men. er jo ingenting mot surret til ford, da

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår