Aneich Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 hei, lurer litt på om dere har noen tips om hva jeg bør sjekke på bilen? vet det er en del rost i støttdemper tårn bak.. så skal jeg skifte frakskjermer.. Bremsene er ny overhalt, skiftet alle bremserør.. Alle oljesørvisene er følgt.. bilen er gått 130000km :) 87mod... Er det noen råe sider me styling te bilen?? kva er maks størelse på dekk og felger det går an å bruke å kjøre me? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Start med å finne omfanget av rustskadene i baktårna (håper det ikke er så ille som det høres ut). Når du holder på så sjekker du resten av bilen for rust, særlig under bilen, kanalene og i skjermbuene. Når det gjelder eldre corolla og rust, så er du ikke trygg noen plasser :D At bremsedeler er skiftet overrasker meg ikke... he he. Ta en kikk rundt om på motorn etter lekkasjer og forsikre deg om når evt registerreima er byttet (eller skal byttes). Er det gasser på den, siden du skriver gt? Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorollaGT Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Den hvite med hellakkerte fangere som er på autodn du kjøpte? 2 eiere siste åra. Så bra ganske bra ut Siter VW Golf '90 Toyota Corolla GT '86 (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by hart Er det gasser på den, siden du skriver gt? Bilen heter GT, uten i. AE92 heter GTi-16. En Corolla GT som har gått 130k er sjelden vare, Gratulerer :D Ellers, sjekk som nevnt tidligere støtdempertårn, kanaler og skjermer, samt oljeforbruk. Er mange som har brent seg på disse motorene ved å kjøre dem tom for olje... Bra bremsene er nye da, de koster en god del i innkjøp. Dog pass på bakbremsene, calliperene har en tendens til å henge på, og ofte kan skivene begynne og ruste bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aneich Skrevet November 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by Jens Bilen heter GT, uten i. AE92 heter GTi-16. En Corolla GT som har gått 130k er sjelden vare, Gratulerer :D Ellers, sjekk som nevnt tidligere støtdempertårn, kanaler og skjermer, samt oljeforbruk. Er mange som har brent seg på disse motorene ved å kjøre dem tom for olje... Bra bremsene er nye da, de koster en god del i innkjøp. Dog pass på bakbremsene, calliperene har en tendens til å henge på, og ofte kan skivene begynne og ruste bak. E det skeve brems bak på bilane? hehe.. har ikke sjekket ennå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aneich Skrevet November 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by CorollaGT Den hvite med hellakkerte fangere som er på autodn du kjøpte? 2 eiere siste åra. Så bra ganske bra ut Ja det va den jeg kjøpte Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aneich Skrevet November 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Originally posted by hart Start med å finne omfanget av rustskadene i baktårna (håper det ikke er så ille som det høres ut). Når du holder på så sjekker du resten av bilen for rust, særlig under bilen, kanalene og i skjermbuene. Når det gjelder eldre corolla og rust, så er du ikke trygg noen plasser :D At bremsedeler er skiftet overrasker meg ikke... he he. Ta en kikk rundt om på motorn etter lekkasjer og forsikre deg om når evt registerreima er byttet (eller skal byttes). Er det gasser på den, siden du skriver gt? PÅ Gt er det 16v twin cam, 1.6l is Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet November 14, 2004 Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Er det gasser på den, siden du skriver gt? Oi.. ser jaggu ut som jeg har tråkket på noe form for tabu/salat her.. Spurte egentlig bare ut av ren nysgjerrighet/uvitenhet om xE-82 familien. Hoppet dessverre over den serien når det gjaldt egne biler, men corollaer før og rett etter har jeg bra oversikt over :) EDIT: EFI uten noen "i" bakpå?`Kjekt å vite. Trodde de kanskje kjørte mikuni elns på GT 82ene som vi har i vårt hjørne av verden. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by hart Oi.. ser jaggu ut som jeg har tråkket på noe form for tabu/salat her.. Spurte egentlig bare ut av ren nysgjerrighet/uvitenhet om xE-82 familien. Hoppet dessverre over den serien når det gjaldt egne biler, men corollaer før og rett etter har jeg bra oversikt over :) EDIT: EFI uten noen "i" bakpå?`Kjekt å vite. Trodde de kanskje kjørte mikuni elns på GT 82ene som vi har i vårt hjørne av verden. Siden du allerede står og kikker deg rundt i salaten, vil jeg bare påpeke at det GT'n er en AE82... ikke XE;) Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 x indikerer motortypen E eller A blokk. Tenkte at det ikke var nødvendig å spesifisere dette. Men siden vi diskuterer en GT her så er det A blokk og jeg kunne selvfølgelig ha skrevet AE.... :) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Originally posted by hart x indikerer motortypen E eller A blokk. Tenkte at det ikke var nødvendig å spesifisere dette. Men siden vi diskuterer en GT her så er det A blokk og jeg kunne selvfølgelig ha skrevet AE.... :) *står og kikker meg rundt i salaten* *fint her gitt :D * missforstod deg en tanke... Men altså, i en EE80, (87 gl sun) står det en 2A forklar, Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 Oi! :) Tricky den der... he he. Aner ikke hvordan de har fått en 2A til å bli en EE (om det er en EE), men toyota bruker jo denne navngivingen på de fleste modellene sine (tenker vanlige biler: corolla KE-70, TE-70, carina TA-60 , starlet mfl.). Som sagt, jeg kjenner ikke 80-serien så godt, så man lærer noe nytt hver dag. Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 akkurat som ae86 i usa er ae88... men bare i under typenr, den er ae86 i chassinr... og AE85 er AE86 i bagge nr... rart at de skal ha aånne forskjeller i andre land? jeg har ae86 stående i både typenr, og chassinr, så hvis jeg bestiller deler fra statene kan jeg risikere å ende opp med deler til feil bil...... men. er jo ingenting mot surret til ford, da Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.A.L Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 er d rust, bytt karosseri! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skidracer Skrevet Desember 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2004 for det er jo forferdelig lett å finne en toyota uten rust???:rolleyes: Siter _________________________ '69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.