Gå til innhold

boss rds spiller koblings hjelp

Ranger emnet


nissan-skyline

Anbefalte innlegg

hei.

 

jeg har ett lite spm jeg håper jeg kan få raskt svar på.

 

Rem eller memory( + nr 2,den som skal være kosnstant for lagring av klokke osv...) kan den kobles direkte til batteri eller må den kobles til switch på bilen(tenningen) går det også ann og koble rem på rds spilleren på til + på forsterkeren?

 

 

Ber om det letteste alternativet vist det er noen,takk for svar.

 

ps!!! det er en boss spiller fra bilradiospes med mp3.

 

 

mvh.Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en sånn spiller, og jeg skjønner ikke en DRITT av hvordan jeg skal koble den..

Noen som kan skrive en arbeidsbeskrivelse?

 

Legger ved noen bilder av ledningene som kommer utav spilleren..: Fant ikke ut hvordan man la ut bilder, men her er en link

 

Er mange bilder, men de er små (og dårlige).

Håper dere klarer å se noe på de..

 

Mvh Vegar

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker @lpher, det hjalp litt ;)

 

Men hvordan skal jeg gjøre dette da? Er ganske grønn..

 

Må jeg lodde på de ISO kontaktene, evnt kabelsko?

Eller må jeg kjøpe en "hunn" ISO?

 

Og der det står +12V tenning, kan jeg ta den på batteriet, slik at jeg kan ha anlegget på uten tenning?

 

Edit: Kikka litt på isoen jeg, har kun gul, svart, rød og blå ledning.

Dvs 12v til batteriet, 12V til tenning, jord og antenne/remote til forsterker?

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greieste for å koble ledningene fra isopluggen til bilens ledninger vel å bruke kabelsko/skjøtehylser.

Man trenger ikke å ha spillern styrt av tenningen hvis man ikke vil,

enkleste måte å koble til er da: Svart til jord, rød og gul (og eventuelt belysning) til +12V via sikring.

'93 Mercedes 300TDT min sin!

'96 Audi A6 Avant 2,5TDI konebilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk fått spilleren i bilen nå. Hadde jo isokontakter i bilen fra før, så det var bare til å plugge i :)

 

Men nå har forsterkeren komt, og de nye høytalerne får jeg på mandag, så da må ting ut igjen, og kobles om.

 

Så det jeg lurte på var; Jeg har jo subutgang på cd-spilleren, men bare en 4kanals forsterker (som jeg skal brokoble 2 av til suben). Så kan jeg da ta et Y-ledd fra subut til Rear left og Rear right inngangen på forsterkeren?

En kamerat sa at jeg burde drite i subuten, og ta fra rear left og rear right utgangene på cd-spilleren..

 

Hvordan ville dere gjort det?

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår